Kategorie

Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?

Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test BMW 118i zaskoczył nas. Powód? Auto nie ma napędu na tył i dysponuje silnikiem… 3-cylindrowym. Na szczęście pozostało w nim bawarskie DNA.

Bawarczycy dość klasycznie podeszli do projektu Jedynki. Stworzyli nadwozie z bardzo długą maską (jakby pochodziła z rasowego coupe) oraz wyjątkowo krótkim tyłem. Na tym jednak nie koniec, bo auto posiada też serię przetłoczeń na pokrywie silnika i linii bocznej oraz zachodzący ku dołowi tył. Nerki? Choć nie są tak olbrzymie jak w Siódemce, w najmniejszym BMW też rzucają się w oczy. Szczególnie że dla lepszego efektu otrzymały chromowane obramowanie. I jak bardzo stylizacja Jedynki nie byłaby udana, ważnym dodatkiem stał się pakiet M Sport. To nie tylko sportowe fotele, układ kierowniczy czy zawieszenie, ale też dość mocna zmiana wyglądu nadwozia.

BMW 118i: tylko 140 koni, a wygląda jak… M-ka!

BMW 118i M Sport ma m.in. inaczej ukształtowane zderzaki. Przedni otrzymał skrzela, które w czasie jazdy tworzą tunel powietrzny chłodzący tarcze hamulcowe. W tylny wkomponowany został dyfuzor. Poza tym samochód ma plakietki z logo M pojawiające się na nadkolach. A w ten sposób na pierwszy rzut oka prezentuje się bardziej jak najmniejsza M-ka - a nie „jedynie” 140-konna wersja benzynowa. Prawdziwą moc auta zdradza dopiero plakietka 118i obecna na klapie bagażnika.

Test: BMW 118i

Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?

Kuba Brzeziński

Pierwsze spostrzeżenie po zajrzeniu do wnętrza? Przednie drzwi otwierają się naprawdę szeroko! A po ich otwarciu kierowca może zasiąść w fotelu. Fotelu, który jest więcej niż idealny! Da się go ustawić w taki sposób, że siedzi się praktycznie na podłodze. A do tego ma regulowane wsparcie w lędźwiach oraz sposób ustawienia wzmocnień bocznych. Ja wyregulowałem go w taki sposób, że przylegał do ciała trochę jak przyciasny sweter. Numerem dwa w kabinie jest kierownica. Została wyłożona miłą w dotyku skórą z odrobiną gąbki pod spodem. Nie to jest jednak najważniejsze. Kluczem do sukcesu jest gruby i dobrze wyprofilowany wieniec.

Test: BMW 118i M Sport - samochód multimedialny

Pulpit BMW jest multimedialny. Zegary zostały zastąpione ekranem. Ekran pojawia się też na szczycie konsoli, która - co warto zaznaczyć - jest charakterystycznie dla BMW zwrócona w stronę prowadzącego. Sterowanie multimediami? Kierowca ma do wyboru dwie opcje. Albo poprzez dotykowy ekran, albo za sprawą panelu umieszczonego przy gałce zmiany biegów. I choć zestaw przycisków i pokrętło początkowo wydawały mi się mało intuicyjne, z czasem przekonałem się do nich. Powód? Ekrany dotykowe mają to do siebie, że podczas jazdy czasami trudno trafić na nich we właściwą opcję.

Wnętrze serii 1 ma jednak też dwa niedopatrzenia. Choć system sterowania natężeniem dźwięku za pomocą ruchu palca jest świetny, odczytuje też przypadkowe gesty. W efekcie można nieświadomie wyciszyć radio. Poza tym Jedynka nie jest przesadnie przestronna. Z przodu pasażerowie mają dużo miejsca. Z tyłu przestrzeni starczy, ale tylko na wysokości kolan. Na stopy trochę jej brakuje. Na szczęście drzwi zostały wydłużone - nachodzą prawie na klapę bagażnika. Przez to łatwo się do auta wsiada.

Test: BMW 118i

Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?

Kuba Brzeziński

BMW 118i: 4 cylindry i 1.8 litra? Bzdura!

A więc może parę słów o silniku. Pod absurdalnie długą maską BMW serii 1 ukrywa benzyniaka posiadającego… tylko 3 cylindry. Niestety, normy emisji spalin nie omijają nawet bawarskich legend. A co to oznacza dla kierowcy? Półtoralitrowy motor ma blisko 140 koni mechanicznych. Dzięki temu kompakt jest więcej niż żwawy. Do pierwszej setki przyspiesza bardzo dobrze - już w 8,8 sekundy. A i w trasie pozwala na spokojne wyprzedzanie. Oczywiście niska pojemność i mała ilość cylindrów sprawiają, że powyżej prędkości autostradowej BMW przyspiesza coraz bardziej niechętnie. Przeciętny kierowca pewnie jednak tego nawet nie zauważy.

Czy podczas jazdy słychać gang 3 cylindrów? W mieście raczej nie. Automatyczna skrzynia utrzymuje motor na naprawdę niskich obrotach. Przez co benzyniak zachowuje się cicho i niezwykle kulturalnie. Potrafi zawarczeć głównie w trybie sport i podczas dynamiczniejszego przyspieszania. Wibracje charakterystyczne dla silników R3? Tych praktycznie nie ma. Komfort jazdy jest naprawdę wysoki - no może pomijając drobne szarpnięcie towarzyszące rozruchowi. Spalanie? W teście w cyklu mieszanym BMW potrzebowało 6,6 litra benzyny na pokonanie 100 kilometrów. Wynik zatem okazuje się tylko o 0,2 litra wyższy od wartości wpisanej do specyfikacji modelu.

Automatyczna skrzynia biegów ma dwa sprzęgła - zmienia biegi gładko i szybko. Oczywiście pod warunkiem, że auto porusza się w trybie Sport. W trybie Comfort zmiany stają się dużo bardziej leniwe.

Test: BMW 118i

Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?

Kuba Brzeziński

BMW 1: napęd na która oś? Nie na tą co myślisz!

Jak prowadziło się testowe BMW 118i M Sport? Trzymało się nawierzchni jak przyklejone i jak ryba w wodzie czuło się na krętej drodze. I choć inżynierowie w ramach pakietu M uzupełnili model sztywnym zawieszeniem, o tyle jedna rzecz zdziwi fanów BMW. Seria 1 wcale nie ma napędu na tył. Moc trafia w tym wariancie wyłącznie na przednie koła. Wspomaganie? Jest, ale mimo wszystko kierownica pracuje z wyraźnym oporem - nawet w czasie manewrów parkingowych. Mi to jednak nie przeszkadzało, szczególnie że układ jest komunikatywny i pozwala na bardzo precyzyjne manewrowanie.

Zawieszenie? Nie dość, że kierowca siedzi prawie na ziemi, to jeszcze resorowanie jak na klasę kompakt jest wyjątkowo sztywne. Samochód momentami aż podskakuje na nierównościach. Wada? Wcale nie - przynajmniej nie dla mnie. Lubię sportowo zestrojone modele - nawet jeżeli ich silnik ma tylko 3 cylindry i 140 koni. Realne wady? Napęd na przód i 19-calowe felgi to wróg… niewielkiego promienia skrętu. W efekcie BMW serii 1 nie przepada za ciasnymi parkingami lub manewrowaniem w uliczkach o gęstej zabudowie.

BMW 118i M Sport prowadzi się bardzo dojrzale. Na drodze zachowuje się jak auto segmentu D, a nie C. Idealnie tłumi nierówności, jest stabilne i świetnie wygłuszone.

Test: BMW 118i

Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?

Kuba Brzeziński

BMW 1: ile kosztuje kompakt z Bawarii?

A więc ile kosztuje BMW 1? Cennik nie ma dobrych informacji - szczególnie w wersji testowej. Tak skonfigurowane auto zostanie wycenione przez dealera na blisko 190 tysięcy złotych. To oznacza, że dodatki pochłonęły aż 81 tysięcy złotych! Kwocie nie ma się jednak co dziwić, skoro tylny spojler kosztuje 1100 złotych, szklany dach panoramiczny 4600 złotych, a ładowarka indukcyjna ukryta w pulpicie 1700 złotych. Najbardziej wartościowy dodatek? To zdecydowanie system nagłośnienia Harman Kardon. Jest wart każdej złotówki z kwoty 3600 złotych. Gra naprawdę świetnie!

Czy BMW serii 1 musi być drogie? Nie zawsze. Cena modelu 118i startuje od 106 400 złotych. Jeżeli zatem kupujący będzie nieco ostrożnie dodawał opcji, być może odbierze autu nieco uroku, ale wygeneruje zdecydowanie przyjemniejszą wartość.

BMW serii 1 można kupić już za 2057 złotych brutto miesięcznie. Jak? Wystarczy wpłacić „na dzień dobry” 47 tysięcy złotych (25 proc. wartości), zadeklarować roczny przebieg na maksymalnym poziomie 20 tys. km oraz ustawić finansowanie na 36 miesięcy.

Test: BMW 118i M Sport - podsumowanie:

Tak, BMW serii 1 straciło napęd na tył. I tak, być może ma nieco ciasną kabinę pasażerską oraz wysoką cenę. To jednak zdecydowanie najlepiej prowadzący się model wśród aut kompaktowych. A tej zalety nie jestem w stanie zignorować nie tylko ja. Wy też jej nie zignorujecie po przejechaniu się bawarskim hatchbackiem w ramach jazdy testowej. Napęd na przód? Musicie go zaakceptować. Jeżeli chodzi o cenę, macie dwie opcje. Albo ostrożniej będziecie konfigurować model w celu uzyskania niższej wartości, albo w miejsce serii elektronicznych gadżetów (bo pakiet M radziłbym zostawić), zdecydujecie się na mocniejszy silnik.

Test: BMW 118i

Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?

Kuba Brzeziński

BMW 118i - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1499 cm3
  • Maksymalna moc: 136 KM (przy 4500 - 6500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 220 Nm (przy 1500 - 4100 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 213 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,8 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna dwusprzęgłowa
  • Zbiornik paliwa: 42 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,6 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,4 litra
  • Długość: 4319 mm
  • Szerokość: 1799 mm
  • Wysokość: 1434 mm
  • Rozstaw osi: 2670 mm
  • Pojemność bagażnika: 380/1200 litrów
  • Cena: od 103 600 zł

BMW 118i M Sport - cena i wyposażenie:

  • cena wersji testowej: 187 800 zł
  • Pakiet aerodynamiczny M,
  • Zawieszenie sportowe M,
  • Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go,
  • Asystent parkowania z kamerą cofania,
  • Lusterka zewnętrzne składane elektrycznie,
  • Lusterko wsteczne przyciemniane automatycznie,
  • Adaptacyjne reflektory LED,
  • Asystent świateł drogowych,
  • Elektryczna regulacja foteli przednich z pamięcią ustawień fotela kierowcy,
  • Podparcie lędźwiowe w fotelach przednich,
  • Ogrzewanie foteli przednich,
  • Ogrzewanie kierownicy,
  • Automatyczne otwieranie/zamykanie klapy bagażnika,
  • Dostęp komfortowy,
  • Szklany dach panoramiczny,
  • Wyświetlacz Head-Up,
  • BMW Live Cockpit Professional z systemem nawigacyjnym.

Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    27 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Prototypy samochodów PRL: rewolucyjne i nieodżałowane

    Prototypy samochodów PRL, czyli historia opowiadająca o tym, jak kreatywni byli inżynierowie w czasach Polsku Ludowej. Oto 5 ciekawych konstrukcji.

    Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd

    Mitsubishi Eclipse Cross plug-in pożycza świetnie znany napęd hybrydowy w Outlandera i łączy go z dużo ciekawszą stylizacją. Co z tego wyszło?

    Kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy?

    Kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy? To jedna z wątpliwości, którą mogą mieć kierowcy na drogach wielopasmowych. Rozwiejmy ją.

    Używane pickupy do 50 tys. Oto nasza lista

    Używane pickupy do 50 tys. zł? Na naszej liście pojawia się trzech mocnych graczy. I co ciekawe, jeden z nich nie pochodzi ze Stanów!

    Jak używać sprzęgła przy hamowaniu?

    Jak używać sprzęgła przy hamowaniu? To pytanie, które często zadają sobie nie tylko kursanci... Właśnie dlatego warto poznać odpowiedź na nie.

    Jakie auto używane kupić? Te sprzedają się najszybciej i najdłużej

    Jakie auto używane kupić? To ważne pytanie. Dziś przygotowaliśmy listę tych modeli, które najdłużej i najkrócej czekają na nowego właściciela.

    Nowy SUV Lexusa, czyli marka sklonuje Yarisa Cross

    Nowy SUV Lexusa? Tak, wszystko wskazuje na to, że Japończycy rozbudują gamę aut ze zwiększonym prześwitem. Auto ma bazować na Yarisie Cross.

    Audi e-tron GT RS: Batman ma nowe auto. Przetestowałem je i ja!

    Audi e-tron GT RS wygląda jak samochód Batmana, jest szybki jak myśliwiec i lubi ciasne zakręty jak francuski pociąg TGV. Coś tu jednak nie pasuje.

    Kara za brak OC 2022 rok. Od stycznia nawet 6020 zł!

    Kara za brak OC 2022 rok, czyli od stycznia kierujący, który nie wykupi polisy zapłaci aż o 420 zł więcej. Skąd taka kwota? Winne rosnące wynagrodzenia.

    Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku. Ile będą wynosić?

    Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku po raz kolejny wzrosną. Ile będą wynosić? Za odholowanie auta osobowego zapłacimy... 588 zł!

    Kupowanie opon samochodowych: o czym pamiętać?

    Kupowanie opon samochodowych to zadanie odpowiedzialne. Ogumienie gwarantuje bowiem bezpieczeństwo. O czym pamiętać w czasie wyboru opon?

    Samochody z lat 80. O jakich legendach trzeba pamiętać?

    Samochody z lat 80., czyli dziś opowiemy o mieszance szaleństwa, motosportu, innowacji i... trwałości. Oto 10 aut, które na stałe zapisały się w historii.

    Fabryka Toyoty w Polsce: podwajają produkcję hybryd

    Fabryka Toyoty w Polsce podwaja produkcję napędów hybrydowych. Wynika to z dużego zapotrzebowania produkcyjnego modeli Yaris i Yaris Cross.

    Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce

    Audi Q4 Sportback e-tron wygląda jak typowe Audi. Ma wkurzone spojrzenie i mocno sportową linię nadwozia. Jedno nie daje jednak spokoju. Ta cisza...

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC: czy taka usługa jest rynkowym standardem? Jeżeli tak, to na czym konkretnie polega?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy. Jakie są zasady?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy należy się każdemu poszkodowanemu. Na jakiej zasadzie to działa? Zaraz o tym opowiemy.

    Filmowe gwiazdy za grosze. Top 5 moto-legend kina

    Samochody z filmów muszą być drogie? Zależy które wybierzesz. Dziś przygotowaliśmy listę pięciu modeli, które kosztują dziś mniej niż 30 tys. zł.

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy. To możliwe?

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy: kiedy otrzyma je kierowca? Gdy policjant uzna, że konieczne jest sprawdzenie kwalifikacji prowadzącego.

    Toyota Yaris Cross: hybrydowa i miejska. Co o niej wiadomo?

    Toyota Yaris Cross już w listopadzie zadebiutuje na polskim rynku. Już dziś marka zebrała blisko 1900 zamówień na to auto. Co o nim wiadomo?

    Jak Zafira z Zafirą, czyli porównanie generacji A i B

    Zafira A i B przypominają ojca i syna. Swoje odpracowali, następców się dorobili, więc czas posiedzieć i pogadać. Jak ojcu i synowi na emeryturze?

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.