Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!

Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid jest na wskroś modny! Wygląda tak, jakby był dzieckiem Armaniego, Dolce & Gabbany, Gucciego i Versace. A do tego ma eko-akcent.

Pięćsetka pochodzi z roku 2007. A tym samym miała premierę… lata świetlne temu. Czy to oznacza, że jest tak samo pomarszczona jak emerytowany górnik? No właśnie nie. A siłą tego designu bez wątpienia jest stylizacja retro - to ona mimo lat utrzymuje Fiata w świetnej kondycji. Co mi się podoba w tym nadwoziu? Wkurzone spojrzenie, ale i wyjątkowo miła "twarz". Cudowny jest też diamentowy grill, szprychowe felgi aluminiowe czy chromowana końcówka układu wydechowego. Ciekawym akcentem jest nawet maska. Sprawia wrażenie jakby była nieco za mała w stosunku do nadkoli. Przez to prezentuje się jak pokrywka urokliwej cukiernicy.

Fiat 500 Hybrid wygląda na ulicy jak resorak - wrażenie spotęgował fakt, że przesiadłem się do niego z Audi e-trona. Szybko odkryłem jednak zalety takiego stanu rzeczy - Pięćsetkę ekstremalnie łatwo go zaparkować w mieście.

Fiat 500 Hybrid

Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!

Kuba Brzeziński

Fiat 500 1.0 Hybrid 70 KM Launch Edition - w kabinie bardziej czuć wiek

Tyle samo uroku co nadwozie, ma wnętrze Fiata 500. Klamki przypominają te znane ze starych, amerykański lodówek, gałka zmiany biegów choć wielka i wysoko zarysowana, jest utrzymana w klimacie retro i świetnie leży w dłoni, a zegary choć elektroniczne, zostały ukryte - identycznie jak w oryginalnej Pięćsetce - pod jednym daszkiem. Kolejne zalety? Włosi starali się poprawić jakość wykończenia wnętrza - stąd miękkie boczki drzwi. Kierownica jest gruba i fajnie wyprofilowana - ręce aż same się na niej układają. Poza tym nigdy nie widziałem tak szerokiej regulacji siły pracy nawiewu klimatyzacji, a tapicerka jest z recyklingu - 10 proc. materiału to plastik wyciągnięty z mórz!

Świetnie czułem się w kabinie pasażerskiej Fiata 500 - i piszę to z pełną odpowiedzialnością. To jednak jeszcze nie oznacza, że podczas testu nie zwróciłem uwagi na kilka denerwujących drobiazgów. Fotel choć mięsisty, nie był wygodny, a po jego ustawieniu miałem wrażenie, że kierownica jest zbyt daleko (jestem wysoki, a kierownica nie ma poziomej regulacji). Drzwi są długie, a przez to osoby siedzące z przodu mają poważny problem żeby dosięgnąć do pasów - można się "udusić" własną ręką. W oczy rzuca się też lusterko wsteczne - ostatni raz widziałem takie w modelu Cinquecento w latach dziewięćdziesiątych.

Fiat 500 z silnikiem 1.0 70 KM Hybrid - hybrydowy, czyli jaki?

Testowa Pięćsetka była wersją hybrydową. Tylko słowo hybrydowy pojawia się tu nieco na wyrost. W końcu kierowca ma do czynienia z benzyniakiem uzupełnionym układem mild hybrid. Podstawą prac dla inżynierów stał się 3-cylindrowy silnik o pojemności litra. 6-zaworowa, wolnossąca jednostka powstała na bazie legendarnej już rodziny Fire. Motor 1.0 FireFly MildHybrid posiada łańcuch rozrządu, a do tego waży jedynie… 77 kilogramów! Kluczem do sukcesu w tym przypadku jest też akumulator 11 Ah oraz BSG - czyli Belt Starter Generator.

Fiat 500 Hybrid

Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!

Kuba Brzeziński

BSG stosowany w Fiacie 500 Hybrid ma 5,8 konia mocy. Podczas zwalniania np. przed światłami układ odzyskuje energię hamowania i magazynuje ją w akumulatorze. W czasie przyspieszania staje się czymś na kształt boostera - mało wyczuwalnego co prawda, ale zawsze. Jak działa ta hybryda? Pomijając wspomniane przed chwilą odzyskiwanie energii, układ jest też w stanie wygasić silnik benzynowy w czasie jazdy - przy zachowaniu takich funkcji życiowych jak radio, nawiewy czy wspomaganie. Kiedy motor zamiera? Gdy prędkość jest niższa niż 30 km/h, a kierowca wrzuci przełożenie neutralne. Informację o tym kiedy jest idealny moment na eko-wysprzęglenie, mały Fiat wyświetla na tablicy zegarów.

Jak się jeździło 70-konnym Fiatem 500 Hybrid? Mały hatchback całkiem nieźle przyspiesza spod świateł - nie, nie mówię o sportowych emocjach, a raczej o w miarę dynamicznym sprincie do 40 km/h. Poza tym podobał mi się gang pracy jednostki - wcale nie taki 3-cylindrowy, niezła precyzja 6-biegowej skrzyni oraz fakt, że pomimo wciągania silnika na obroty, spalanie w cyklu mieszanym nie przekroczyło 6 litrów paliwa. Wady? Motor 1.0 FireFly MildHybrid zdecydowanie nie nadaje się w trasę. Bez względu na to, czy chcecie przyspieszyć na 6-tce, 5-tce czy 4-ce, radzę bardzo dobrze wymierzyć wyprzedzanie napotkanego TIR-a. Poza tym sprzęgło pracowało trochę jak hak - puszczając je uderzałem butem o dolną część obudowy konsoli.

Fiat 500 Hybrid: jak prowadzi się mały Włoch?

Fiat 500 waży sporo poniżej tony. Do tego jest małym samochodem głównie miejskim. Jak się zatem prowadzi? Zaskakująco dobrze. Podczas jazdy w trasie Pięćsetka jest bardzo stabilna - pewnie za sprawą ułożenia kół prawie w narożnikach. Nadwozie choć pudełkowate, radzi sobie z bocznymi uderzeniami wiatru. Jeżeli chodzi o układ kierowniczy, ten jest mocno wspomagany, ale z drugiej strony optymalnie precyzyjny.

Podczas testu miałem okazję jeździć Fiatem 500 Hybrid w czasie tzw. bestii ze wschodu. A to warunki… idealne dla małego Włocha. Auto z wielkim uporem i dzielnością przedzierało się przez kolejne zwały białego puchu - jednocześnie podskakiwało i wpadało w delikatne poślizgi. Czysta frajda!

Fiat 500 Hybrid

Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!

Kuba Brzeziński

Ile kosztuje Fiat 500 hybrid?

Cennik włoskiego hatchbacka steruje od 52 tysięcy złotych. Model testowy został natomiast wyceniony na blisko 73 tysiące złotych. Dopłata jest słona. Mimo wszystko za jej sprawą kierowca może zdecydowanie poprawić komfort jazdy. Za tą kwotę otrzymuje bowiem 7-calowy ekran multimedialny z nawigacją satelitarną, automatyczną klimatyzację, szklany dach panoramiczny, 16-calowe felgi aluminiowe, tempomat czy bardzo przyzwoicie grający system audio. Czy silnik 1.0 Hybrid jest jedynym w ofercie? Nie, za dopłatą o wartości 1000 złotych można wybrać motor 1.2 8v 69 KM.

Podczas konfiguracji Fiata 500 Hybrid można odkryć kilka ciekawostek. Na liście wyposażenia standardowego pojawia się m.in. kolumna kierownicy z regulacją wysokości, skrzynia manualna, książka gwarancyjna czy nawet… tabliczka znamionowa. Dobrze, że te elementy nie wymagają dopłaty… Kamień z serca!

Fiat 500 Hybrid: test z wynikiem pozytywnym czy negatywnym?

Umawiając Fiata 500 Hybrid do testu byłem raczej sceptycznie nastawiony. Hybrydę uważałem za naciąganą, a samą konstrukcję za mocno przestarzałą. Sądziłem że Pięćsetka będzie jak koszula - którą babcia trzymała latami w szafie, a teraz postanowiła wam ją podarować. I rzeczywiście jest wiele rzeczy, do których w tym aucie mógłbym się przyczepić. Kilkoma zaletami mały Fiacik się jednak bardzo skutecznie broni. Ma styl i całe kilogramy uroku. A do tego wygląda fajnie, rzuca się w oczy i skupia uwagę. Nie to jednak było najważniejsze. Najważniejsze okazało się to, że w tak małym ciele inżynierowie ukryli całą masę włoskiego charakteru.

Fiat 500 Hybrid

Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!

Kuba Brzeziński

Tak, być może Fiatem 500 Hybrid jeździ się wolno, ale za każdym razem gdy kierowca zrobi redukcję i wciśnie pedał gazu, na jego twarzy pojawia się uśmiech. To samochód, który jest środkiem transportu, ale i lubi dawać frajdę podczas jazdy. A w segmencie A cecha ta jest tak naprawdę na wymarciu.

Warto pamiętać o tym, że Fiat 500 Hybrid to tak właściwie… polski samochód. Pięćsetka jest produkowany w Tychach!

Fiat 500 Hybrid - dane techniczne:

  • Silnik: R3, wolnossący, benzynowy
  • Pojemność silnika: 999 cm3
  • Maksymalna moc: 70 KM (przy 6000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 92 Nm (przy 3500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 167 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 13,8 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 35 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,0 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 3,9 litra
  • Długość: 3571 mm
  • Szerokość: 1627 mm
  • Wysokość: 1488 mm
  • Rozstaw osi: 2300 mm
  • Pojemność bagażnika: 185 litrów
  • Cena: od 52 000 zł

Fiat 500 Hybrid - cena:

  • 72 750 zł
  • Felgi aluminiowe 16-calowe,
  • Tapicerka materiałowa ekologiczna Seaqual z tworzyw po recyklingu,
  • Czujnik zmierzchu oraz czujnik deszczu,
  • Czujniki parkowania tylne,
  • Klimatyzacja automatyczna jednostrefowa z filtrem przeciwpyłkowym,
  • Dach elektrycznie otwierany "Sky Wind" z roletą przeciwsłoneczną,
  • Szyby tylne przyciemniane,
  • Tempomat,
  • Radio Uconnect z 7-calowym dotykowym ekranem z portem USB i systemem Bluetooth.

Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Polski Ład 2.0 od lipca – czy przewoźnicy na nim zyskają?
    Rozliczanie pracowników od nowego roku 2022 przysporzyło problemów niejednemu pracodawcy i księgowemu. Chociaż z założenia Polski Ład miał uprościć dotychczasowy system podatkowy i obniżyć ich wysokość, zmiana przepisów od stycznia jeszcze bardziej go skomplikowała.
    Wakacyjne podróże samochodem a ubezpieczenie
    Ubezpieczenie OC jest obowiązkowe dla posiadacza każdego pojazdu mechanicznego. Istnieją jednak jeszcze dobrowolne ubezpieczenia komunikacyjne, m.in. AC, Assistance i NNW. Wakacje to wzmożony okres korzystania z auta w Polsce i za granicą, więc warto się nad nimi zastanowić. Co należy wiedzieć, aby uniknąć niepotrzebnych kosztów nieprzewidzianego zdarzenia podczas podróży?
    Pierwsza obniżka cen na rynku samochodów używanych od dwóch lat
    AURES Holdings obniżył ceny 1700 aut używanych w sieci AAA AUTO, a łączna kwota aktualnych rabatów wynosi 2 mln złotych.
    Wakacyjna podróż samochodem elektrycznym, 5 rad na urlop bez stresu
    Coraz więcej kierowców wybiera samochody elektryczne. W czasie dalszych podróży zmagają się oni z ograniczeniami związanymi z zasięgiem oraz czasem ładowania pojazdów. Ekspert z SEAT S.A. daje 5 cennych wskazówek, jak w pełni wykorzystać podróże w 100% elektryczne. Planowanie trasy, racjonalne korzystanie z klimatyzacji i utrzymywanie poziomu naładowania baterii między 30% a 80% - to tylko niektóre z jego zaleceń.
    Polisa dla auta elektrycznego
    AC jest szczególnie ważne dla samochodów elektrycznych. Na co zwrócić uwagę?
    Jakie auta najchętniej wybierają przedsiębiorcy?
    Badania Automarket.pl wskazują, że 78 proc. przedsiębiorców poszukuje nowego auta, ale aktualna sytuacja powoduje, że skupiają się na rynku wtórnym – wg danych platformy ponad połowa przedsiębiorców decyduje się na pojazdy w wieku 4-5 lat, a tylko 12 proc. na roczne auta. Wg PZPM w czerwcu 2022 roku liczba rejestracji nowych aut osobowych na REGON była o 15,2 proc. niższa niż rok wcześniej. Przedsiębiorcy stanowią jednak 71 proc. rynku.
    Cena paliwa a pensja. Ile kilometrów można przejechać za średnią krajową w krajach UE
    Obywatel Luksemburga przejedzie za dzienny zarobek trzy razy więcej kilometrów niż Polak. Rosnące ceny benzyny ograniczają możliwości Europejczyków w kwestii podróżowania.
    Rośnie liczba wypadków na autostradach
    Autostrady są najbardziej niebezpieczne w okresie letnim. Liczba wypadków na nich rośnie z każdym rokiem.
    Polska coraz niżej w światowym rankingu jakości dróg
    Polska zajęła 26 miejsce w Europie i 43 na świecie w rankingu jakości infrastruktury drogowej. Spośród europejskich krajów wyprzedziliśmy tylko Bułgarię, Turcję, Rumunię i Chorwację. Lepiej jakość dróg została oceniona w Słowacji, Węgrzech, Litwie czy Czechach.
    Audiobooki zmniejszają ryzyko zaśnięcia za kółkiem w trasie
    Polacy nie mają czasu na czytanie książek, ale rokrocznie tracą po kilkadziesiąt godzin na stanie w korkach. Yanosik Autoplac wraz z Audioteką chcąc zwiększyć poziom czytania wśród polskich kierowców, rozpoczynają dużą kampanię udostępniania bezpłatnych audiobooków zmotoryzowanym Polakom, którzy mogą ich słuchać w trasie na wakacje, w korkach, w drodze do pracy, a nawet w trakcie jazdy do sklepu czy na zakupach.
    Jazda po drogach wewnętrznych bez OC i odszkodowania?
    Podczas wakacji boczne drogi kuszą nie tylko miłośników spacerów na łonie natury. Część takich dróg ma charakter prywatny - są to drogi wewnętrzne. Bywają one nieoznaczone i zaniedbane, co niestety sprzyja wypadkom. Warto zatem dowiedzieć się, czy w razie szkód związanych ze złym stanem drogi można kierować roszczenia względem jej właściciela. Eksperci porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl wyjaśniają również, czy na polnej (wewnętrznej) drodze będzie działało obowiązkowe OC. W tym kontekście warto omówić ciekawy wyrok, który niedawno zapadł przed Sądem Okręgowym w Katowicach.
    W którym mieście jeździ się najlepiej? Będziecie zdziwieni...
    W którym mieście jeździ się najlepiej? To pytanie, które zostało postawione przed kolejną edycją polskiego rankingu. Odpowiedź? Ta może zdziwić!
    Ile kosztuje OC 2022? Jest tanio, ale będzie... drożej! Musi być!
    Ile kosztuje OC 2022? Czasami polisę dla auta można kupić za 160 zł. Tyle że do takich cen przyczepił się KNF. Wniosek? Będzie drożej. I to niedługo.
    Auto zastępcze na czas naprawy? Tak! Tylko aut może brakować...
    Auto zastępcze na czas naprawy staje się rynkowym standardem. I choć kierowcy chętnie korzystają z tej opcji, firmy realizujące wynajmy mają problem.
    Benzyna będzie tańsza i to sporo! Rząd ma pomysł
    Benzyna będzie tańsza? Tak, bo dostanie więcej... biokomponentów. Niska cena to dobra informacja. Mniej optymistycznie brzmi rok. Rok 2024!
    Strefy czystego transportu a LPG. Zakaz wjazdu do SCT z gazem?
    Strefy czystego transportu a LPG. Choć rządzący mieli wiele propozycji, ostatecznie wybrano jedną. A to oznacza dla właścicieli aut z gazem że...
    Strefy czystego transportu w Europie. Aż 320 punktów!
    Strefy czystego transportu w Europie? Wiele krajów rozwija ograniczenia dla aut spalinowych. A europejskim prymusem są Włochy. Mają 172 strefy!
    Jak wybrać warsztat samochodowy? Zapytali kierowców
    Jak wybrać warsztat samochodowy? To pytanie, które zadano 1000 kierowców z Polski. Ich odpowiedzi są momentami zaskakujące.
    Lot balonem za darmo? Tak. Free Now z unikalną ofertą
    Lot balonem za darmo? Tak, to jak najbardziej możliwe. Free Now zabiera swoich klientów w podniebną wycieczkę nad Warszawą.
    Prawo jazdy na motor. Kategorie, minimalny wiek
    Prawo jazdy na motor? To nie jeden dokument, a tak naprawdę kilka. Każdy daje inne uprawnienia i obowiązuje od innego wieku. Oto pełna lista.
    Ile podrożały samochody używane? Modele z małym wzrostem cen
    Ile podrożały samochody używane? Czasami to nawet kilkadziesiąt proc. Całe szczęście nie zawsze! Oto lista aut używanych z małym wzrostem cen.
    Nowy Mercedes GLC 2022. Cena od 240 tys. zł. Nie jest tanio!
    Nowy Mercedes GLC 2022. Cena wersji bazowej to 240 100 zł. Tanio zatem nie jest. Tyle że nowy GLC mimo wszystko pewnie też stanie się hitem.
    30 groszy taniej na Shellu. Tym razem oferta bez limitów!
    30 groszy taniej na Shellu? Tak, właśnie kolejna sieć dołączyła do wakacyjnej oferty na paliwo. Promocja jest o tyle ciekawa, że nie jest objęta limitami.
    Kamperem do Skandynawii. Co musisz wiedzieć?
    Kamperem do Skandynawii, czyli dziś opowiemy o wakacyjnym wyjeździe, który może się stać... wyprawą życia! Co warto wiedzieć?
    Rowerzysta wyprzedzający samochód. O czym musi pamiętać?
    Rowerzysta wyprzedzający samochód. Czy również musi zachować metrowy odstęp? Sprawdźmy co na ten temat mówią przepisy.