Citroen C4 Grand Picasso
Człowiek XXI wieku uzależniony jest technologii. To ona wyręczyć ma go z obowiązków i trudów dnia codziennego, zapewniając mu tym samym więcej wolnego czasu i odpoczynku. Choć to tylko nierealna mrzonka, z której świetnie zdają sobie sprawę specjaliści od marketingu, to ten zakłamany obraz rzeczywistości bez problemu dociera do coraz szerszej grupy osób. Są jednak obszary, w których stosowanie nowoczesnej technologii ma racjonalne uzasadnienie. Jednym z nich jest motoryzacja.
reklama
reklama
Citroen C4 Grand Picasso: nadwozie
Citroen C4 Grand Picasso to z pozoru duże rodzinne auto, które swoją niebanalną sylwetką nadwozia porusza ludzką fantazję. Sprawia wrażenie jakoby był to pojazd z innego wymiaru, który wewnątrz kryje nietypowe, wręcz pionierskie rozwiązania, wspierane zastępem najnowocześniejszych układów scalonych o ogromnych możliwościach obliczeniowych. Cały ten fantazyjny sen pryska, gdy okazuje się, że to wszystko jest … rzeczywistością!
Citroen C4 Grand Picasso: wnętrze
Citroen C4 Grand Picasso to przedstawiciel minivanów (MPV), ale swoim wyposażeniem potrafi zawstydzić niejedno auto klasy Premium. Po zajęciu miejsca w kabinie, kierowcę witają dwa wysokiej jakości ekrany ciekłokrystaliczne. Mniejszy, dotykowy, o przekątnej 7-cali służy sterowaniu klimatyzacją, radiem czy nawigacją. Drugi, znacznie potężniejszy, wyświetla główne parametry jazdy (prędkość pojazdu, obroty silnika), dane komputera pokładowego i nawigacji GPS. Jego 12-calową, matową matryce cechuje dobre oddanie kolorów, wysoka ostrość obrazu i czytelność nawet w słoneczne dni (ekran 12" dostępny jest wersji Intensive oraz Exclusive).
.
Ten niespotykanych rozmiarów ekran ma jednak inną, zdecydowanie ciekawszą funkcję. Dzięki zaawansowanemu układowi zewnętrznych kamer, które rejestrują obraz z każdej strony pojazdu, potrafi wyświetlić widok auta z lotu ptaka! To fantastyczne rozwiązanie pozwala w porę zauważyć zagrażający autu słupek czy donicę kwiatową, albo inną zbliżającą się do niego przeszkodę! Co więcej obraz z poszczególnych kamer można dowolnie przełączać, precyzyjnie analizując sytuację z każdej strony pojazdu! Jeśli mimo to kierowca ma problem z zaparkowaniem pojazdu, może skorzystać z automatycznego parkowania (Pak Assist)! Czasem jednak trzeba uzbroić się w cierpliwość, bowiem komputer potrafi dość długo szukać odpowiedniego miejsca.
Citroen C4 Grand Picasso: walory i mankamenty wnętrza
Ta nowoczesna technologia ma jednak także pewne mankamenty. Wśród głównych wymienić trzeba brak analogowych klawiszy służących regulacji temperatury w kabinie bądź sterowaniu radiem (elektroniczny interfejs 7-calowego ekranu niepotrzebnie komplikuje i wydłuża obsługę podstawowych funkcji), przesycenie kierownicy zarówno przyciskami jak i pokrętłami (tych jest aż 4) oraz pojawiające się okresowo przestoje w działaniu oprogramowania auta. Do futurystycznego charakteru nowego Picasso nie pasuje także lewarek skrzyni biegów przejęty z dostawczego Berlingo. Wysoko ocenić należy za to pozycję za kierownicą, wygodne przednie fotele wyposażone w podgrzewanie i masaż oraz spasowanie poszczególnych elementów kokpitu. Materiały nie są może najwyższej próby, ale większość z nich jest przyjemna w dotyku i miła dla oka. Ciekawym udogodnieniem jest wysuwany elektrycznie podnóżek w fotelu pasażera oraz alarm sygnalizujący niezamierzone przekroczenie linii (AFIL) za pomocą aktywnego pasa bezpieczeństwa kierowcy. Przyjemny klimat w trakcie nocnej jazdy autem nadaje mu system oświetlenia kabiny.