| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Peugeot 308 1.6 e-HDI 115 KM - nowa jakość!

Test Peugeot 308 1.6 e-HDI 115 KM - nowa jakość!

Nowy Peugeot 308 zaskakuje elegancją i wykończeniem zbliżonym do tego co oferują niemieckie auta. Co więcej pod maską skrywa silnik, dzięki któremu może pokonać większość klasowych rywali. O ile tylko jego cena nie odstraszy klientów.

Test Peugeot 308 1.6 e-HDI: materiały wykończeniowe

Materiały użyte do wykończenia kokpitu są dobrej jakości, zwłaszcza w jego górnej części. Zdecydowanie twardszy plastik został zastosowany do wykończenia centralnej części deski rozdzielczej, tuż pod dotykowym ekranem ciekłokrystalicznym. Co się tyczy 9,7” wyświetlacza, to na pewno jest on widowiskowy i przykuwa wzrok, ale obsługa radia czy przede wszystkim klimatyzacji jest niestety zbyt czasochłonna. Ustawienie konkretnej temperatury trwa zbyt długo i wymusza oderwanie wzroku od sytuacji na drodze. To samo tyczy się radia. Dlatego przydałyby się klasyczne przyciski, zwłaszcza do wybierania zapamiętanych stacji, wyszukiwania utworów muzycznych i sterowania temperaturą. Całe szczęście w najtańszej wersji wyposażeniowej sterowanie tymi funkcjami przebiega w sposób analogowy. 8-głośnikowy system Hi-Fi marki Denon gra wyśmienicie – bardzo wierne oddaje dźwięk w średnim i niskim zakresie jego częstotliwości, a zniekształcenia są prawie niesłyszalne. Wpływ na to ma zapewne także wzorowe wygłuszenie kabiny. W aucie panuje cisza nawet przy prędkościach przekraczających 140 km/h.

Test Peugeot 308 1.6 e-HDI: i-Cockpit

Nie każdemu za to przypadną do gustu wysoko umieszczone wskaźniki prędkościomierza i obrotomierza (jego wskaźnik porusza się w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara). Wyższe osoby, po prawidłowym ustawieniu kierownicy, mogą mieć zasłonięte wieńcem kierownicy dane wyświetlane na komputerze pokładowym. Co się tyczy samej kierownicy, to jest ona jedną z najlepszych i najwygodniejszych jakie można spotkać w osobowym aucie. Ma małą średnicę, odpowiednią grubość i pozwala kierowcy na pewny i wygodny jej chwyt. Zarówno ona, jak i lewarek skrzyni biegów pochodzą bezpośrednio ze sportowej odmiany Peugeota 208 GTI.

Test Peugeot 308 1.6 e-HDI: silnik wysokoprężny

Wręcz rewelacyjne noty w czasie tygodniowych jazd testowych zebrał zespół napędowy Peugeota 308. Silnik 1.6 e-HDI to rozwinięcie cenionej jednostki z serii DV6. Najnowsza jego wersja (DV6C) dysponuje mocą 115 KM i maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 270 Nm osiąganym przy 1750 obr./min. Jednostka napędowa, wyposażona we wtrysk typu Common Rail (ciśnienie 1600 barów), 8-zaworową głowicę i turbosprężarkę o zmiennej geometrii  kierownic zaskakuje wysoką elastycznością, kulturą pracy i ekonomicznością. Silnik płynnie rozpędza auto już od 1300 obr./min, a przy tym nie przeszkadza mu nawet jednostajna jazda z prędkością  1 000 obr./min. Co więcej, auto równomiernie przyspiesza do ok. 3500 obr. /min dzięki czemu zakres jego użytecznych obrotów jest całkiem szeroki jak na silnik Diesla. Układ Start&Stop działa praktycznie bezwibracyjnie, ale potrafi on zgasić silnik w korku nawet wtedy, gdy ten chwilę wcześniej był mocno obciążony.

Czytaj także

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Peugeot 308 1.6 e-HDI 115 KM Zdjęcia: Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 1.6 e-HDI 115 KM Zdjęcia: Kamil Fraszkiewicz

Peugeot 308 Denon
Peugeot 308 Denon

Peugeot 308
Peugeot 308

Peugeot 308
Peugeot 308

Peugeot 308
Peugeot 308

Peugeot 308
Peugeot 308

Peugeot 308
Peugeot 308

Peugeot 308 kokpit
Peugeot 308 kokpit

Peugeot 308
Peugeot 308

Peugeot 308
Peugeot 308

Peugeot 308
Peugeot 308

Peugeot 308
Peugeot 308

Peugeot 308
Peugeot 308

Peugeot 308
Peugeot 308

Peugeot 308
Peugeot 308

Peugeot 308
Peugeot 308

Peugeot 308
Peugeot 308

Peugeot 308
Peugeot 308

Peugeot 308 zegary
Peugeot 308 zegary

Peugeot 308
Peugeot 308

VAT 2020. Komentarz199.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kajetan Kubicz

Adwokat i Senior Associate Kancelarii LTCA

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »