| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG

Test Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG

Szósta generacja Volkswagena Polo bardzo urosła i zmężniała. Komfortem prowadzenia czy wielkością bagażnika zbliżyła się niebezpiecznie blisko segmentu kompaktów. Testujemy trzycylindrową, turbodoładowaną odmianę 1.0 o mocy 115 KM z 7-biegowym „automatem” DSG.

Volkswagen Polo jest już z nami od 1975 roku. Kojarzony jest jako sympatyczny, choć trochę nudny samochód do miasta. Każda generacja broniła się wieloma zaletami, ale brakowało jej polotu - konkurencja była ciekawsza i tańsza. Jak się broni najnowsza generacja VW Polo? W porównaniu z poprzednikiem urosła i otrzymała najnowsze wyposażenie z wyższych modeli, ale nie zmieniła swojego charakteru. Wciąż jest modelem skierowanym do osób szukających czegoś więcej, do klientów z bardziej sprecyzowanymi wymaganiami, którym nie chce się eksperymentować z nowymi modelami. Testujemy benzynową wersję 1.0, ale najmocniejszej odmianie o mocy 115 KM połączoną z DSG.

Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG – wygląd

W porównaniu z poprzednikiem, najwięcej zmieniło się z przodu. Niektórzy mylą go nawet z Golfem, co nie jest zaskoczeniem. Przedni zwis i reflektory nawiązują do kompaktowego bestsellera niemieckiego producenta. Boczna linia i tył nadwozia to ewolucja poprzedniego modelu. Trudno zachwycać się stylistyką nowego Polo. Bryła jest zwarta, a wszystkie detale stylistyczne ze sobą spójne. Nasz testowy egzemplarz w kolorze srebrnym z prostym wzorem 15-calowych felg ginął w tłumie pojazdów na stołecznych ulicach. Nikt nie zwracał uwagi na ten samochód – i nie jest to absolutnie wadą. Dla większości ludzi samochód jest narzędziem, którym muszą dojechać z punktu A do B, a nie wyznacznikiem swojego statusu materialnego lub manifestacją stylu.

Ostatnio samochody z segmentu B dojrzewają i rosną bardzo szybko. Aktualna generacja Polo ma niemal takie same wymiary, jak Golf IV generacji! Polo w porównaniu z poprzednią generacją urosło: jest dłuższe o 8 cm oraz szersze o 7 cm– wysokość bez zmian (405 cm, 175 cm, 146 cm).  Polo, identycznie jak na przykład Seat Ibiza, powstał na skróconej płycie MQB o lekkiej konstrukcji. Dzięki temu jest lżejsze od poprzednika, w zależności od wersji nawet o kilkadziesiąt kilogramów. Wydłużył się rozstaw osi z 246 do 255 cm, co pozwoliło wygospodarować więcej miejsca w kabinie i w bagażniku – aż 350 litrów (zamiast 280 w poprzednim modelu). 

Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG – wnętrze

Już poprzednia generacja Polo miała lepiej wykonane wnętrze od niektórych aut kompaktowych - aktualna generacja jest jeszcze lepsza. Po wejściu do środka wyczuwa się wysoką jakość użytych materiałów i ich spasowania. Wnętrze sprawia lepsze wrażenie od testowanego przez nas T-Roca, który jest pozycjonowany o klasę wyżej. Szczególnie widać różnice w wykonaniu górnej części deski rozdzielczej, która w Polo jest miękka. W dolnej części deski rozdzielczej i na drzwiach znajdziemy już tani, twardy plastik, ale Polo musi być w czymś gorsze od Golfa. Pod względem wykończenia i tak plasuje się wysoko nie tylko w swojej klasie.

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG

Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG

Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG

Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG

Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG

Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG

Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG

Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG

Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG

Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG

Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG

Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG

Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG

Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG

Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG

Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG

Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG

Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG

Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG

Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG

Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG

Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG

Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG

Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG

Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG

Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG

Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG

Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG

Potrącenia z wynagrodzeń i zasiłków Praktyczne wskazówki59.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Majcherczak

Starszy Konsultant w Departamencie Doradztwa Podatkowego i Prawnego w Mariański Group Kancelaria Prawno-Podatkowa

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »