Poślizg kontrolowany autem z napędem na cztery koła
Wynika to między innymi z tego, że podczas jazdy po łuku przednie koła pokonują nieco dłuższą drogę, niż koła tylne.
Tę niewielką różnicę musi kompensować dodatkowy, centralny mechanizm różnicowy, jaki powinien znajdować się między wałami, napędzającymi osie i skrzynią biegów. Mechanizm ten uniemożliwia wymuszanie na kołach jednej z osi takich samych obrotów, z jakimi poruszają się koła na osi drugiej.
Aby wywołać poślizg osi tylnej, mechanizm ten powinien być zablokowany. Wówczas nastąpi zerwanie przyczepności tylnej osi. Ale gdy przednie koła znajdą się w miejscu o gorszej przyczepności, niż koła tylne, wówczas to ich przyczepność zostanie zerwana, a to oznacza poślizg w pełni niekontrolowany.
Zobacz też: AWD, All Wheel Drive
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
Komentarze(0)
Pokaż: