| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Opony > Opony A-Z > 1/3 polskich kierowców jeździ na nieprawidłowo dobranych oponach

1/3 polskich kierowców jeździ na nieprawidłowo dobranych oponach

Firma Nokian Tyres przeprowadziła badania pod kątem dobierania opon przez kierowców do warunków panujących na drogach. Okazało się, że około 30% Polaków jeździ na nieprawidłowo dobranych oponach, a pod tym względem wypadamy przeciętnie na tle pozostałych europejskich kierowców.

Źródło: Nokian Tyres

Według najnowszej ankiety przeprowadzonej przez Nokian Tyres znaczny odsetek europejskich kierowców przyznaje, że czasem jeździ na oponach, które nie są dostosowane do pogody i warunków panujących na drodze. Badanie wykazało także, że podczas wyboru opon konsumenci z Europy Środkowej kierują się raczej jakością niż ceną.

Niepokojącym faktem jest to, że kierowcy są skłonni jeździć na oponach, które nie są dostosowane do warunków jazdy. Na przykład korzystają z opon letnich w sezonie zimowym i na odwrót. Według wyników badania najwyższy odsetek, tj. aż 44%, kierowców przyznających się do okazjonalnej jazdy na niewłaściwych oponach odnotowano we Francji. Najbardziej świadomi w tym względzie są niemieccy kierowcy. Jedynie 23% z nich twierdzi, że czasem jeździ na oponach niedostosowanych do warunków. Włochy, Czechy, Polska i Rumunia – czyli pozostałe kraje uwzględnione w badaniu – znajdują się gdzieś pomiędzy tymi skrajnościami.

Jestem zaskoczony, że tak wielu europejskich kierowców wciąż nie zwraca uwagi na parametry funkcjonalne opon i nie przestrzega wskazań dotyczących bezpieczeństwa. Jeżdżąc na niedopasowanych oponach, podejmują zbędne ryzyko. To oczywiste, że prawdziwa opona zimowa nigdy nie zastąpi opony letniej i na odwrót – opona letnia lub całoroczna nie zapewni tak komfortowej i bezpiecznej jazdy w zimowych warunkach po mokrej, oblodzonej lub ośnieżonej nawierzchni, jak opona dostosowana do tej pory roku” – mówi Martin Drazík, manager ds. produktów Nokian Tyres. 

Przy pytaniu o najczęściej wybierany typ opony – sezonowy czy całoroczny – odpowiedzi różniły się w zależności od kraju. Wyniki ankiety sugerują, że opony całoroczne największą popularnością cieszą się we Francji i Włoszech, podczas gdy w pozostałych krajach uwzględnionych w badaniu preferowane są opony sezonowe.

Udział opon całorocznych w całym rynku Europy Środkowej w ostatnich latach systematycznie rośnie, jednak opony sezonowe to wciąż najpopularniejszy wybór. Faktem jest, że na większości obszarów osobne opony letnie i zimowe będą najlepszym rozwiązaniem. Jednak w miejscach o umiarkowanym klimacie, gdzie kierowcy chcą cieszyć się bezpieczną jazdą na tych samych oponach przez wszystkie pory roku, opony całoroczne będą doskonałym pomysłem.

Jakość > cena

Decydując się na zakup opon, większość respondentów bierze pod uwagę przede wszystkim jakość, dopiero później cenę, a na końcu to, czy wybrana opona jest przyjazna środowisku. Pod tym względem wyniki badania przeprowadzonego w wybranych krajach Europy są bardzo podobne, jeśli nie identyczne. Ponad dwie trzecie ankietowanych z Francji, Niemiec, Włoch, Czech, Polski i Rumunii twierdzi, że podczas kupowania opon to jakość odgrywa główną rolę. Tylko jedna czwarta badanych podaje cenę jako najważniejsze kryterium wyboru. Ponad połowa respondentów uważa opony wysokiej jakości za bezpieczniejsze.

Ankieta Nokian Tyres

Dane zebrane w niniejszym raporcie pochodzą z badania zrealizowanego w tym roku przez Nokian Tyres, producenta opon najwyższej klasy z najdalej wysuniętego na północ zakątka świata. Ankietę przeprowadzono we współpracy z agencją badawczą Ipsos. Odpowiedzi na pytania z kwestionariusza udzieliło 1800 osób z Niemiec, Polski, Czech, Włoch, Francji, Rumunii i Bułgarii.

Źródło: Nokian Tyres

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Tagetik

Tagetik, lider oprogramowania wspierającego procesy zarządzania efektywnością organizacji (ang. Corporate Performance Management), powstał we Włoszech (Toskania) w 1986 roku.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »