reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Karoseria i nadwozie > Alfa Romeo 156 SW FL: demontaż tylnego zderzaka – opis krok po kroku

Alfa Romeo 156 SW FL: demontaż tylnego zderzaka – opis krok po kroku


Tylny zderzak demontujemy z różnych przyczyn. Najczęściej jest to spowodowane wymianą na drugi lub chęcią zamontowania czujników parkowania. W poradniku tym zdejmujemy tylny zderzak w Alfie Romeo 156 SW, czyli w nadwoziu kombi.

• Śrubokręt gwiazdkowy
• Torx T30
• Imbus 8
• Klucz nasadowy 10
• Przedłużka

Demontaż tylnego zderzaka w Alfie Romeo 156 zaczynamy od wymontowania systemu audio (dotyczy to użytkowników, którzy mają zestaw Bose w swoim aucie). Schowany jest on we wnęce po lewej stronie. Zdejmujemy plastikowe zaślepki mocujące osłonę, demontujemy ją i odpinamy wtyczkę od zestawu Bose. Wyjmujemy ją pod kątem od dołu. Robimy to bardzo delikatnie, żeby nie uszkodzić pinów. Całość przykręcona jest na czterech śrubkach pod klucz 10, a prawa górna schowana jest nieco głębiej.

Przechodzimy do wymontowania plastikowego elementu na krawędzi bagażnika. Zamocowany jest na czterech wkrętach, które znajdują się od wewnętrznej strony. Z wierzchu widoczne są dwie śruby Torx. Demontujemy element, a następnie odkręcamy boczne plastiki po obu stronach bagażnika. Zamocowane są na trzy wkręty, nam zostają dwa, gdyż jeden z nich wykręciliśmy przy demontażu środkowej części.

Zobacz też: Jak polakierować plastikowe elementy nadwozia?

Odkręcamy osłony lamp tylnych, przy czym jeżeli mamy Bose, to występuje ona tylko po prawej stronie. Następnie wykręcamy wkręty pośrodku tapicerki, po sztuce na każdą ze stron. Pamiętamy o przywiązaniu jakiegoś przedłużenia dla sznurka awaryjnego otwierania klapy paliwa, ponieważ może nam wpaść pod tapicerkę i będziemy zmuszeni go odszukać. Za pomocą klucza imbusowego odkręcamy dwa uchwyty mocowań w bagażniku. Teraz mamy swobodny dostęp do Torxów mocujących boki zderzaka, którymi zajmiemy się w dalszej części.

Odczepiamy nadkola od zderzaka. W tym celu wystarczy wykręcić dwa z czterech wkrętów, jeden na dole i drugi pośrodku. Tych dwóch znajdujących się obok siebie nie ruszamy. To samo robimy w przypadku drugiego nadkola. Kładziemy się pod auto i wykręcamy trzy Torxy, które trzymają zderzak od dołu. Następnie odchylamy delikatnie tapicerkę w bagażniku i odkręcamy boczne śruby. Pozostały nam tylko trzy Torxy na zderzaku blisko uszczelki.

Zobacz też: Alfa Romeo 156: montaż czujników parkowania

Tylny zderzak chwytamy go oburącz i delikatnie odciągamy. Pamiętamy o odłączeniu instalacji elektrycznej od oświetlenia rejestracji i czujników parkowania (jeśli występują). W tym celu rozpinamy wtyczkę znajdującą się po lewej stronie. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o dokręceniu każdego z mocowań.

reklama

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Castrol

Castrol jest jednym z największych na świecie producentów olejów silnikowych i środków smarnych. Produkty Castrol powstają w oparciu o analizy, zaawansowane technologie i innowacje. Castrol od zawsze kładzie nacisk na opracowywanie środków smarnych najwyższej jakości. W tym celu stworzył zaawansowane centra technologiczne, działające w Wielkiej Brytanii, a także w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Japonii, Indiach i Chinach. Castrol posiada dostęp do wszystkich typów baz oraz dodatków olejowych, dzięki czemu do każdego z produkowanych przez siebie środków smarnych może dobierać najlepsze bazy i dodatki z całego świata.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama