REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Cyfryzacja drogą do rozwoju usług kurierskich

Agnieszka Andrzejczuk
Kurier Siódemka
Kurier Siódemka
Photographer Marek Lazowski

REKLAMA

REKLAMA

Firmy kurierskie w przeciwieństwie do operatorów pocztowych, nie obawiają się postępującej cyfryzacji, ale są jednym z głównych inicjatorów tego procesu. Od lat badają potrzeby swoich klientów i wychodzą im naprzeciw.

Mając na względzie oczekiwania rynku oraz budowanie pozycji lidera tworzą narzędzia, które nie tylko uproszczają i optymalizują procesy wysyłki towaru, ale także ułatwiają klientom dokonywanie wszelkich formalności jak np. księgowanie.

REKLAMA

REKLAMA

Główną drogą rozwoju firm kurierskich i ich usług jest właśnie cyfryzacja. O ile trudno mówić o cyfryzacji w kontekście samego procesu logistyki (przewozu towaru z jednego miejsca do drugiego), to za pomocą digitalizacji następuje usprawnienie i optymalizacja wszelkich procesów związanych z obsługą towarów, takich jak integracja środowisk uwspólniająca bazy danych przedsiębiorstwa, optymalizacja i eliminacja błędów w procesie wysyłki towarów, dostęp do informacji i komunikacja z klientami.

Bardzo istotną kwestią jest zapewnienie rozwiązań poprawiających komunikację zarówno wewnątrz firmy, jak i z samymi klientami. Dla przykładu udostępniając odbiorcy informacje dotyczące statusu realizacji i doręczenia zamówionego przez niego towaru, możemy nie tylko realnie odciążyć inne działy firmy jak Customer Service lub Sprzedaż ale przede wszystkim skutecznie wpłynąć na sam proces obsługi klienta podnosząc standard, poprawiając skuteczność (czas) dostawy, a w konsekwencji i samego poziomu zadowolenia odbiorcy.


REKLAMA

Głównym wyzwaniem stojącym przed firmami kurierskimi w najbliższej przyszłości są konkretne działania zmierzające do zwiększenia szybkości, terminowości rozumianej jako skuteczność dostaw. W związku z tym, szczególne znaczenie zyskują usługi kurierskie z gwarancją godziny dostarczenia towaru. Co więcej, wyraźnym trendem staje się zapewnienie sprawnej komunikacji pomiędzy firmą kurierską, a odbiorcą przesyłki, co znacząco poprawia efektywność dostaw.

Adresat, który będzie szybko i właściwie poinformowany o dostarczanej paczce jest w stanie odpowiednio zareagować w kwestii odbioru towaru w dogodnym dla siebie miejscu i czasie. Te elementy przewagi konkurencyjnej osiągane są poprzez implementowanie rozwiązań IT. Siódemka w swoich wewnętrznych strukturach korzysta z zaawansowanych rozwiązań IT, które zapewniają optymalne zarządzanie firmą i sprawną komunikację pomiędzy działami przedsiębiorstwa. Digitalizacja wkroczyła także w sferę kontaktu z klientami - dzięki nowoczesnemu call-center, zintegrowanemu także z BOK na profilu np. Facebook, firma zapewnia sprawny kontakt z klientami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przykładem może być ostatnie rozwiązanie Siódemki, które zaproponowała klientom. Są to Moduły Wysyłkowe 7 Business Ship Control i 7 Office Ship Control. Zostały one stworzone po to, by małe i średnie firmy mogły przyspieszyć i zoptymalizować proces związany z wysyłką paczek do swoich klientów.

Rozwiązanie 7 Business Ship Control współpracuje z systemami magazynowo – sprzedażowymi, takimi jak WF-Mag firmy Asseco Wapro oraz System Symfonia i System Zarządzania Forte, oferowanymi przez Sage. Z kolei 7 Office Ship Control, dedykowany jest najpopularniejszemu programowi do obsługi poczty e-mail, Microsoft Outlook. To właśnie z poziomu tych aplikacji moduły wysyłkowe zarządzają organizacją procesu wysyłki towaru.

Od czasu kiedy firma udostępniła nowe rozwiązania, obserwuje systematyczny wzrost zainteresowania wśród obecnych i potencjalnych klientów. Zdecydowanie najpopularniejszy jest 7 Business Ship Control, dedykowany systemowi WF-Mag. W sumie odnotowano ponad 120 pobrań aplikacji, z czego 70 to właśnie moduły 7 Business Ship Control dla WF-Mag.

Siódemka jest w stałym kontakcie z użytkownikami Modułów Wysyłkowych, dzięki czemu uzyskuje informacje o tym jak rozwiązania się sprawdzają i co można w nich udoskonalić. Z opinii klientów wynika, że doceniają oni przede wszystkim łatwość tworzenia listów oraz dokumentów przewozowych, a także wskazują na eliminację błędów w adresowaniu i obsłudze przesyłek. Firma na bieżąco pracuje nad aktualizacją aplikacji, tak aby stały się one najefektywniejszym rozwiązaniem służącym optymalizacji procesów wysyłkowych. 

Wygodne i efektywne narzędzia podnoszą lojalność klientów, dzięki czemu można zdystansować naszą konkurencję. Wdrożone rozwiązania IT dają realną przewagę firmie na rynku KEP. W pierwszym kwartale 2012 r. Siódemka zanotowała wzrost obrotów o blisko 50 proc.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

REKLAMA

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

REKLAMA

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA