REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie usługi logistyczne dla małego biznesu?

Robert Sulich
Jakich uslug logistycznych oczekują małe firmy? fot. DHL Express
Jakich uslug logistycznych oczekują małe firmy? fot. DHL Express

REKLAMA

REKLAMA

Jakich usług kurierskich oczekują właściciele mikro firm? Tu liczy się czas i prostota. Szybki kontakt, proste procedura, wręcz "samoobsługa".

„Small business” stanowi najliczniejszą grupę aktualnych i potencjalnych klientów firm kurierskich. Są to niewielkie firmy, w większości przypadków mikro przedsiębiorstwa zatrudniające średnio jednego pracownika, młode, innowacyjne i potrafiące elastycznie reagować na zmiany otoczenia zewnętrznego, konkurencji i specyficznych wymagań klientów. Małe przedsiębiorstwa z reguły odznaczają się dużym potencjałem rozwoju i określonymi wymaganiami co do obsługi logistycznej. Firmy kurierskie dopasowują więc swoje usługi do oczekiwań tej grupy klientów zapewniając im prostą obsługę, kompleksową ofertę, terminowość dostaw, rzetelność oraz dobrą komunikację.

REKLAMA

Usługi kurierskie dla małych firm

Klienci z sektora MSP szczególną uwagę przywiązują do kilku czynników. Przede wszystkim zwracają uwagę na szybki i pewny zwrot pieniędzy, czyli pobranie i zwrot należności. Ważną rolę odgrywa prosta obsługa, czyli proste formy kontaktu, jeden numer telefonu, jaki daje scentralizowane Contact Center i funkcjonalna strona internetowa, gdzie można sprawdzić ofertę, cenę, zamówić kuriera lub śledzić losy przesyłki. W odpowiedzi na te oczekiwania firmy kurierskie stawiają na rozwój „samoobsługi” elektronicznej – od składania zlecenia, poprzez śledzenie statusu przesyłki po końcowe raporty dostępne na stronie internetowej. Dzięki temu użytkownicy zamawiają kuriera, śledzą losy przesyłki bądź przesyłają e-maila do odbiorcy o przesyłce.


„Small business” stanowią firmy reprezentujące różne branże i oczekujące przede wszystkim elastycznych, kompleksowych i innowacyjnych rozwiązań logistycznych. Niezawodność i krótki czas realizacji zamówienia są ważnym kryterium oceny usług kurierskich na rynku. Dlatego klienci powinni mieć możliwość skorzystania z usług usprawniających doręczenie przesyłek, jak np. informacja przed doręczeniem, czyli wcześniejsze ustalenie godziny. Kolejnym przykładem udogodnienia, z perspektywy osoby prowadzącej firmę, jest usługa "osobisty podpis", dzięki której kurier występując w imieniu nadawcy przesyłki, weryfikuje tożsamość odbiorcy (wg oczekiwań nadawcy), aby dopiero, jeśli zgodne z oczekiwaniem nadawcy, przekazać mu prezent lub dokumenty do podpisu, które następnie wracają do nadawcy. Dla korzystających z międzynarodowej wymiany towarowej rynek kurierski oferuje szeroką gamę usług celnych, umożliwiająca wykonanie na zlecenie klienta dodatkowych czynności związanych z odprawą celną przesyłki importowej.

E-commerce

REKLAMA

Korzystną opcją w segmencie „usług dodatkowych” jest "neutralny VAT w imporcie", usługa umożliwiająca rozliczenie VAT-u od importowanych towarów bezgotówkowo w deklaracji VAT bezpośrednio z Urzędem Skarbowym. Wpływa ona znacząco na poprawę płynności finansowej klienta, a przesyłki są dostarczane szybko i sprawnie. Co więcej dla klientów z sektora „small business” przygotowywane są specjalne pakiety usług zawierające atrakcyjne warunki dla przesyłek międzynarodowych i krajowych. Wsparciem dla klientów są programy e-commerce, które w znaczący sposób ułatwiają im zarządzanie procesem obsługi przesyłek.

Firma kurierska musi brać pod uwagę oczekiwania również klientów nieregularnie korzystających z usług logistycznych bądź nieposiadających z nią stałej umowy. Ta grupa spodziewa się prostych i niekosztownych rozwiązań eksportowych.
„Small business” to segment charakteryzujący się dynamicznym rozwojem i tego samego oczekujący od kontrahentów, również firm kurierskich. Żyjemy w dobie mobilnego dostępu do sieci i zgodnie z oczekiwaniami rynku, udoskonalanie oferty o narzędzia elektroniczne i rozwiązania online jest obecnie jednym z planowanych kierunków rozwoju firm kurierskich.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

REKLAMA

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

REKLAMA