Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Korzyści płynące z automatyki w magazynie

Korzyści płynące z automatyki w magazynie © Franck Boston - Fotolia.com
Korzyści płynące z automatyki w magazynie © Franck Boston - Fotolia.com
Franck Boston
Fotolia
Wprowadzenie automatyki do magazynu to nie tylko ograniczenie kosztów eksploatacji lecz również wzrost wydajności pracy.

– Specjaliści od logistyki oraz producenci, którzy podjęli decyzję o wdrożeniu automatyzacji w systemach magazynowych firmy zgodnie przyznają, że była ona podyktowana dokładną analizą opłacalności inwestycji. Rozwój przedsiębiorstwa, który obserwują od momentu podjęcia tego kroku wynika nie tylko z uzyskanych oszczędności na bieżących, ale również na znaczącym podniesieniu jakości funkcjonowania całego łańcucha obrotu towarem – powiedział Dariusz Szkiłondź z Cassioli Polska.

Korzyści płynące z automatyki w magazynie

Nie bez powodu najszybszy wzrost zainteresowania automatyzacją magazynów odnotowuje się w produkcji, a więc gałęzi gospodarki, która musi wciąż nadążać za rosnącą konsumpcją niemal wszystkich dóbr. Podniesienie jakości organizacji pracy producentów za sprawą automatycznych magazynów sprowadza się do syntezy szeregu elementów odpowiadających za wydajność. Wśród nich należałoby wymienić maksymalne wykorzystanie przestrzeni magazynowej, zwiększenie zdolności przemieszczania produktów oraz szybkości ich wydawania, zminimalizowanie ryzyka uszkodzenia mechanicznego towaru oraz niemal całkowitą eliminację błędów w kompletowaniu zamówień. Automatyka magazynowa pozwala również na błyskawiczne dostosowanie do zmian produkcyjnych oraz dystrybucyjnych towarów. Nie mniej ważnym od wydajności czynnikiem, który wciąż zjednuje sobie zwolenników automatyzacji wśród przedsiębiorców, jest oszczędność na zatrudnieniu. Chociaż inwestycja w pełni zautomatyzowany magazyn nie należy do najtańszych, w praktyce oznacza stałe obniżenie kosztów związanych z zatrudnieniem personelu. Automatyczne systemy składowania pozwalają na pracę magazynu w trybie trzy zmianowym bez ponoszenia dodatkowych kosztów osobowych i ograniczają aktywności w zakresie organizacji i zarządzaniu zasobami ludzkimi.

Automatyzacja "powiększy" przestrzeń magazynu?

Wdrażanie automatyki magazynowej odpowiada wprowadzeniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych, których zadaniem jest optymalizacja całego procesu przepływu towarów. Za zwiększenie powierzchni magazynowej odpowiadają np. takie elementy jak regały magazynowe o podwójnej głębokości składowania, które pozwalają na składowanie dwóch palet lub innego SKU na głębokość z każdej strony korytarza czy układnice z pomostami przeładunkowymi, które oprócz wzrostu przepustowości magazynu pozwalają na zwiększenie zagęszczenia składowanych towarów. Automatyczne rozwiązania są też podstawowym sposobem na uniknięcie inwestycji w dodatkową przestrzeń magazynową, np. w sytuacji znaczącego wzrostu produkcji lub składowania dóbr. W porównaniu do magazynu tradycyjnego wykorzystującego wózki widłowe, w tej samej kubaturze budynku możliwe jest zwiększenie ilości miejsc paletowych o ponad 100%. Zaawansowane rozwiązania z zakresu mechaniki i elektroniki wsparte działaniem oprogramowania sterującego pozwala natomiast na osiągnięcie korzyści wynikających z wykluczenia błędów przy produkcji lub składowaniu i wydawaniu towaru. Takie elementy jak zindywidualizowane urządzenia pobierające, rozwiązania samojezdne czy systemy satelitarne ograniczają kontakt personelu z towarem, przez co wyeliminowane zostaje najczęstsze źródło występowania pomyłek jakim jest pracownik. To, jakie systemy będą optymalnym rozwiązaniem dla skutecznego podniesienia wydajności przedsiębiorstwa, analizowane jest we współpracy z firmą dostarczającą technologie automatyzacji magazynu. W ten sposób inwestor może sprawdzić w jaki sposób podniesiona zostanie wydajność magazynu przed realizacją.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

– Już na etapie projektowania inwestor może zobaczyć jak będzie funkcjonował jego nowy automatyczny magazyn. Bardzo często przy analizie komputerowej symulacji utwierdza się w przekonaniu, że pojął właściwą decyzję. Możliwość lepszego wykorzystania posiadanych przestrzeni oraz integralność całych systemów produkcyjno-dystrybucyjnych przekonują coraz to nowych inwestorów do zrobienia kroku w kierunku nowoczesnego magazynu –tłumaczy Dariusz Szkiłondź z Cassioli Polska.

Czy systemy odpowiadające za automatyzację da się zamontować w każdym magazynie?

Systemy odpowiadające za automatyzację magazynów i linii produkcyjnych charakteryzują się również wysoką uniwersalnością w dopasowaniu optymalnych rozwiązań do różnorodnych potrzeb. W zależności od takich czynników jak dostępna powierzchnia magazynowa, stosowane SKU, nośność typowych towarów i ich rodzaj czy potrzeby związane z automatyczną identyfikacją wymagać będą wdrożenia indywidualnych systemów i narzędzi automatycznych, które odpowiadać będą za wzrost wydajności magazynu. Przykładowo, w przypadku przedsiębiorstwa, które nie pracuje na najczęściej spotykanym SKU – Europalecie, potrzebne jest inne rozwiązanie. Chęć zaspokojenia indywidualnych potrzeb klienta, zmusiła producentów urządzeń do opracowania systemów, które pozwalają na operowanie również produktami niespaletyzowanymi. Takie rozwiązania zaprojektowane np. na potrzeby firm produkujących meble pomijają konieczność paletyzowania materiałów oraz eliminuje obrót pustych palet. W przypadku magazynów, które obracają towarem wysokiej wartości ważną przesłanką dla automatyzacji jest lepsza dbałość w zarządzaniu produktami i zminimalizowanie ryzyka wystąpienia fizycznych uszkodzeń towaru. Automatyzacja poprzez ograniczenie kontaktu personelu z towarem pozwala na rezygnację z praktyk wykluczania części pracowników z określonej strefy magazynu, tylko z powodu składowania w nim cennego wolumenu. Niezależnie od nowoczesnego parku maszyn dla osiągnięcia największych efektów i korzyści płynących z automatyzacji konieczne jest wdrożenie odpowiedniego systemu zarządzania nimi.

– Samodzielne zastosowanie szeroko dostępnych zaawansowanych rozwiązań z zakresu mechaniki i mechatroniki nie gwarantuje zwiększenia zdolności przepływu towarów. Ważnym elementem każdego rozwiązania jest System Zarządzania Magazynem WMS. Jego zadaniem jest koordynacja i optymalizacja wszystkich procesów magazynowych, od strefy wejścia towarów aż do ramp załadunku ciężarówek, oraz znalezienie optymalnego rozwiązania w obszarze zarządzania operacyjnego – mówi inż. Dariusz Szkiłondź.

Źródło: Materiały prasowe Cassioli Polska

Reklama
Zaktualizuj swoją wiedzę z naszymi publikacjami i szkoleniami
Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    DS 7 Rivoli E-Tense 4x4 300. Bo SUV może być... artystyczny!

    Czy DS 7 jest pretensjonalny? W żadnym razie! Czy jest nietuzinkowy? W stu procentach. A lifting jedynie podkreślił wartości tego rodzinnego SUV-a. Chociaż sprawdźcie na własne oczy.

    Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

    Choć jest 5-osobowym SUV-em z 555-litrowym bagażnikiem, oferuje 300 koni i może jeździć... za darmo! A to dopiero początek ciekawostek dotyczących testowego przeze mnie DS 7 po liftingu w wersji E-Tense 4x4 300.

    Sejmowa komisja przeciw poprawkom do projektu zniesienia opłat za państwowe autostrady

    Sejmowa Komisja Infrastruktury nie poparła poprawek zgłoszonych podczas drugiego czytania do projektu dot. zniesienia opłat za państwowe autostrady. Jedna z nich miałby skutkować zdjęciem opłat ze wszystkich autostrad w Polsce.

    Używane Audi A4 B8. Awarie, wady, ceny, opinie

    Używane Audi A4 to marzenie przeciętnego Polaka. Szczególnie gdy mówimy o generacji B8. Auta są przystępne cenowo. Tylko czy z technologicznego punktu widzenia nie stanowią zakupowej miny? Sprawdźmy, co psuje się w używanych sedanach i kombi z Niemiec.

    Tajemnica różnic cenowych samochodów używanych. Co ma największy wpływ?

    Na cenę samochodów używanych najbardziej wpływa przebieg, historia serwisowa i historia szkodowa. Cena dwóch identycznych modeli z tego samego rocznika na rynku wtórnym bywa różna o ponad 20%.

    Używany Opel Astra K. Awarie, wady, ceny, opinie

    Kompaktowy Ople starzeje się z godnością. Przynajmniej pod względem stylistyki. Czy to samo można powiedzieć o technologii? Dziś sprawdzimy czy używany Opel Astra K psuje się i jakie ma słabe punkty.

    Auto na wodór - „elektryk” z wydajniejszym magazynem energii. Plusy i minusy wodoru w motoryzacji

    Czy samochody napędzane wodorem są realną alternatywą dla aut elektrycznych? Jakie są plusy i minusy technologii wodorowej w motoryzacji?

    Toyota Tacoma 2024. Pick-up z 331-konną hybrydą. Niestety nie dla Polski...

    Potężny pick-up z mocną hybrydą pod maską. To musi być Toyota Tacoma 2024. Dobra informacja jest taka, że auto wygląda i zapowiada się świetnie. Zła jest taka, że oficjalnie nie trafi do Polski.

    Efekt zmiany przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych? Raczej odwrotny...

    Rządzący mocno chwalili się zmianą przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych na pasach. Tyle że czas pokazuje, iż kierunek mógł być błędny. Bo poprawy bezpieczeństwa pieszych nie widać w statystykach.

    Polski kamper jest hitem. To oczywiście Volkswagen Grand California

    Kamper Volkswagen Grand California powstaje w polskiej fabryce Volkswagena we Wrześni. I pisząc o tym, mamy spore powody do dumy. Zainteresowanie tym autem bowiem stale rośnie na całym świecie.

    Samochód dla mamy. Czyli jakie auta kupują Polki?

    Zbliżający się Dzień Matki stał się okazją do sprawdzenia, jakie są motoryzacyjne preferencje Polek kupujących używane auta. Co wynikło z analizy? Mamy w Polsce są wyjątkowo praktyczne.

    Elektryczna turbosprężarka w Mercedesach AMG. Jak działa? I co daje?

    Mercedes ma ciekawy prezent dla właścicieli nowych modeli z serii AMG. Mowa o elektrycznej turbosprężarce. Ta jest inspirowana wynalazkiem stosowanym przez zespół F1 Mercedes-AMG Petronas.

    Początek roku 2023 najbezpieczniejszy w historii. Stał się drogowy cud?

    Niecałe 3900 wypadków drogowych i 360 ofiar śmiertelnych w sytuacji, gdy jeszcze niedawno notowano dwa razy wyższe wyniki. Z czego wynikają tak optymistyczne statystyki w I kw. 2023 roku?

    Jak się kupuje auto w AAA Auto? "Nie mam Twojego samochodu. I co mi zrobisz?"

    Dziś opowiem o tym, jak się kupuje auto w AAA Auto. Będzie to jednak opowieść bez happy endu. Bo choć wybrałem pojazd i zadatkowałem go, sieci nie przeszkodziło to w jego sprzedaży innej osobie...

    UNESCO wypromuje rower jako środek transportu. Z inicjatywy Polski!

    Z inicjatywy Polski Rada Wykonawcza UNESCO przyjęła decyzję w sprawie promowania roweru jako uniwersalnego środka transportu - "Bicycle For All – Bicycle for sustainable and healthy lifestyles” ("Rower dla Wszystkich – Rower dla zrównoważonego i zdrowego stylu życia”).

    Ile kosztuje serwis klimatyzacji w 2023 roku?

    Klimatyzacja – to słowo, które na wiosnę zaczyna dominować w rozmowach kierowców. Część musi zrobić serwis klimy, a część zdiagnozować jej problemy. Ile to kosztuje? Sprawdźcie.

    Jeep Wrangler 4XE Sahara. Srebrny lakier i hybryda plug-in pod maską

    Jeep Wrangler swoim kształtem przywodzi na myśl końcówkę lat 80. XX wieku. I do twarzy mu z tym! Wersja aktualnie sprzedawana w Europie ma jednak hybrydę plug-in pod maską. Jak wygląda ten model? Sprawdźcie w naszej galerii.

    Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

    Wygląda jak Wrangler, ale nie jeździ jak Wrangler. Ma bowiem 381 koni mocy i osiąga 100 km/h w 6,4 sek. To zasługa hybrydy plug-in. Ta w Jeepie jest błogosławieństwem czy przekleństwem?

    Korytarz życia: przepisy, obowiązki i kary. Co musisz wiedzieć?

    Korytarz życia jest od grudnia roku 2019 obowiązkiem kierowców w Polsce. Tylko że jak pokazuje praktyka, z obowiązku tego kierujący nie zawsze się wywiązują... Przypomnijmy zatem, co warto widzieć w tym temacie.

    Astra kombi GSe w sprzedaży. Ma 225 koni i... tania nie jest

    W polskich salonach można już składać zamówienia na Opla Astrę Sports Tourer GSe. Przestronne kombi otrzymało nieco sportową stylizację i aż 225-konny napęd. Rodzinna Astra jest hybrydą plug-in.

    Ceny samochodów w Polsce. Wiemy, kto statystycznie wydaje najwięcej na auto!

    Osoby, które ukończyły 55 rok życia, decydują się na najdroższe auta, a utrzymująca się inflacja pogłębia różnicę w cenach wybieranych aut pomiędzy nimi i najmłodszym pokoleniem. Starsi klienci są też otwarci na bardziej nowoczesne rozwiązania.

    Używana Dacia Duster II. Awarie, wady, ceny, opinie

    Polacy go pokochali. Masowo kupują Dustery II jako nowe i używane. Czy w przypadku modeli z drugiej ręki jest się czego bać? Przyjrzymy się trwałości rumuńskiego SUV-a w dzisiejszym materiale.

    Jak dobrać opony do samochodów elektrycznych i hybrydowych?

    Samochody elektryczne i hybrydowe mają swoje wymagania. Trakcyjnie te są związane nie tylko z tarciem, ale i większą masą. Dziś opowiemy zatem jak dobrać do nich odpowiednie opony.

    Europejczycy chcą elektryków. Tylko czy rynek sprosta zainteresowaniu?

    Wielkie ambicje, gorzej z możliwościami. Tak można podsumować rynek aut elektrycznych. Zapotrzebowanie na surowce niezbędne do ich produkcji wzrośnie do 2030 roku nawet 14-krotnie! Dziś nie jesteśmy w stanie zapewnić takich dostaw.

    Czy tu można wyprzedzić? Odpowiedź daje sygnalizator S-4

    Linia przerywana, a do tego dwa czerwone iksy i zielona strzałka. Czy kierujący widząc takie zestawienie znaków drogowych, może wyprzedzić inny pojazd? To bardzo dobre pytanie. Odpowiedź nie jest taka oczywista.