REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Honda Integra – skuter czy motocykl?

Anna Matelska
Honda Integra
Honda Integra
Fot. Honda

REKLAMA

REKLAMA

Na rok 2012 Honda przygotowała wiele niespodzianek dla fanów jednośladów. Maszyna o nazwie Integra to swego rodzaju hybryda skutera z motocyklem. Czy okaże się strzałem w dziesiątkę?

Pojawienie się na rynku Integry nieźle namieszało w świecie jednośladów. Jak twierdzą sami twórcy, ma ona łączyć łatwość obsługi i komfort skutera z osiągami, wyposażeniem i frajdą z jazdy charakterystyczną dla motocykla.

REKLAMA

Wygląd

Integra prezentuje się podobnie do klasycznego maxiskutera, choć w stylistyce można znaleźć nawiązania do VFR 1200F. Charakterystyczny jest przód jednośladu w kształcie klina z wielozwierciadłową lampą zespoloną z kierunkowskazami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Honda Gold Wing 2012

Pod siedzeniem znajduje się piętnastolitrowy schowek, który pomieści na przykład kask. W głównej owiewce mamy również drugi schowek, do przewożenia drobiazgów. Wymagający użytkownik może zamontować także kufry, które znakomicie pasują do tego sprzętu.

Jeździec na Integrze przyjmuje typową dla skutera, wygodną pozycję. Wysoka przednia szyba chroni go przed warunkami atmosferycznymi. Masa pojazdu na sucho wynosi jednak 227 kg, a więc jest to potężny kawał maszyny. Rama typu diamond i siedemnastocalowe koła: z przodu z oponą 120/70 i z tyłu z oponą 160/60 przywodzą zaś na myśl raczej luksusowe motocykle, niż skutery.

Zobacz też: Honda CBR 1000RR Fireblade 2012

Silnik

Na specyfikę Integry wpływ ma przede wszystkim jej jednostka napędowa, będąca zupełnie nową konstrukcją Hondy, która już teraz znalazła miejsce również w innych modelach, jak NS 700S i NS 700X.

Stworzona została ona pod kątem przeciętnego użytkownika dróg, który rzadko rozwija prędkość większą niż 140 km/h i obroty wyższe niż 6000 obr/min. Dlatego rzędowy dwucylindrowiec o pojemności skokowej 670 ccm charakteryzuje się przede wszystkim mocnym dołem, równomierną pracą i niskim zużyciem paliwa, które według producenta ma wynieść około 3,6 l/100 km.

Zobacz też: Honda CB500

Silnik Integry osiąga moc maksymalną 51 KM przy 6250 obr/min, a moment obrotowy wynosi 62 Nm przy 4750 obr/min. Dzięki przestawieniu czopów wału korbowego o 270 stopni, jednostka napędowa pracuje podobnie do silników typu V2. Sam zresztą fakt, że ten sam silnik został umieszczony przez inżynierów Hondy również w najnowszych motocyklach, świadczy o tym, że Integra nie jest zwykłym maxiskuterem.

Seryjnie model ten został wyposażony w dwusprzęgłową przekładnię DCT (Dual Clutch Transimission). Umożliwia ona zmianę biegów bez użycia sprzęgła, w trybie manualnym bądź automatycznym.

Hamulce i zawieszenie

Z przodu Integry znajdziemy konwencjonalny widelec teleskopowy 41 mm. Z tyłu coś dla wymagających: monoshock z HMAS (Honda Multi Action System). Całość ma się prowadzić bardzo przyjemnie i stabilnie.

Zobacz też: Honda VFR 750/800/1200

Jeśli chodzi o hamulce, to mamy przednią tarczę o średnicy 320 mm z trzytłoczkowymi zaciskami oraz tylną o średnicy 240 mm. Honda Integra ma w pakiecie system Combined ABS. Zintegrowany system hamulcowy zapobiega blokowaniu się kół w trakcie zatrzymania.

Ceny tej maszyny zaczynają się od 35 900 zł. Czas pokaże, czy integracja w wydaniu Hondy okaże się udana i czy oryginalny pojazd znajdzie swoich fanów.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

REKLAMA

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

REKLAMA