REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wymiana miechów pneumatycznych na sprężyny

Zawieszenie z amortyzatorem i sprężyną. Fot. Fotolia
Zawieszenie z amortyzatorem i sprężyną. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Zamiana zawieszenia pneumatycznego na "zwykłe" jest coraz częściej spotykanym zjawiskiem. Jest to efekt wysokich cen części zamiennych. Czy rzeczywiście można wymienić miechy pneumatyczne na klasyczne sprężyny?

Zawieszenie pneumatyczne: korzyści

Zawieszenie pneumatyczne posiada ogromne walory użytkowe. Z jednej strony pozwala zachować wysoki komfort podróży nawet na kiepskiej jakościowo nawierzchni a z drugiej, stabilizuje nadwozie w ciasnych zakrętach zapobiegając jego przechyłom. Niewątpliwą zaletą tego typu zawieszenia jest również możliwość utrzymywania stałego prześwitu pojazdu nawet wtedy, gdy zostanie on obciążony pokaźnej masy ładunkiem. Cecha ta pozwala zachować lepsze walory trakcyjne auta oraz uniknąć uszkodzenia podwozia w trakcie wjeżdżania lub zjeżdżania z krawężnika.

REKLAMA

Zawieszenie pneumatyczne: problemy

Koszt wymiany zawieszenia pneumatycznego potrafi być bardzo wysoki. Rozwiązanie tego typu, bardzo popularne w modelu Audi A8 D3, generuje wręcz bajońskie koszty naprawy. Za jeden amortyzator trzeba zapłacić 7000 zł. Łatwo zatem określić łączny koszt naprawy kompletnego zawieszenia – 28 000 zł (ASO)!

Zobacz też: Zawieszenie hydropneumatyczne - budowa, sposób działania, koszty

Zawieszenie pneumatyczne bardzo często spotkać też można w autach BMW pod nazwą NIVO. W tym przypadku ceny części są zdecydowanie niższe aniżeli w topowym modelu Audi. Jeden miech pneumatyczny do amortyzatora BMW serii 5 E61 to wydatek rzędu 780 zł, natomiast sam amortyzator to 980 zł (ASO). Mimo relatywnie niskich cen tych podzespołów, wielu właścicieli decyduje się na zastąpienie miechów klasycznymi sprężynami. Argumentacja zatrzymuje się zazwyczaj tylko i  wyłącznie na jednym argumencie – cenie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wymiana zawieszenia pneumatycznego na zwykle

Okazuje się, że w przypadku aut BMW istnieje możliwość zastąpienia miechów sprężynami. Co więcej nie jest to czynność skomplikowana ani kosztowna. Odpowiednio dobrana sprężyna ma dokładnie taką samą wysokość jak miech pneumatyczny, a poszczególne otwory montażowe w sprężynie i karoserii pasują do siebie. Wymiana obu tylnych miechów trwa ok. 3-4 godzin i można ją wykonać samemu. Koszt naprawy jest bardzo zróżnicowany i uzależniony od jakości części. Dwie sprężyny to koszt od 300-1200 zł w zależności od producenta.

Zobacz też: Zawieszenie pneumatyczne i hydropneumatyczne - koszt naprawy

Wymiana zawieszenia pneumatycznego: czy jest sens montować sprężyny?

Czy wymiana zawieszenia pneumatycznego na takie oparte na klasycznych sprężynach ma sens? Trudno powiedzieć. Koszty naprawy są zazwyczaj mniejsze, ale samo auto sporo traci na funkcjonalności. Poza tym, kupując używane auto klasy wyższej właściciel powinien być świadomy rozwiązań w nim zamontowanych i kosztów jakie klasa Premium niesie ze sobą. Warto także zwrócić uwagę na to jak długo zamierzamy eksploatować pojazd i czy wysupłanie większej kwoty na naprawę nie przyniesie nam wymiernych korzyści w przyszłości. Poza tym, ceny nowych miechów do Audi A8 są naprawdę duże, jednak w takim przypadku lepiej poszukać firmy, która regeneruje tego typu części.

zawieszenie pneumatyczne audi a8 d4
Audi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Auta w leasingu policja nie zabierze. Kierowca zapłaci jednak nawiązkę, a do tego poniesie koszty podatkowe

    Pijany kierowca zatrzymany w samochodzie leasingowanym auta nie straci. Mimo wszystko za swój czyn zapłaci i to podwójnie. Nawiązka dopiero otwiera listę jego strat. Kolejnym punktem jest utrata praw do odliczenia podatkowego.

    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    REKLAMA

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    REKLAMA

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    REKLAMA