| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Opisy silników > Z tymi silnikami mogą być problemy: Nissan 1.8 16V QG18DE

Z tymi silnikami mogą być problemy: Nissan 1.8 16V QG18DE

Silnika Nissana 1.8 16V QG18DE stosowany m.in w Almerze N16 oraz Primerze P11/P12 nie cieszy się dobrą opinią. Najpoważniejsza wada dotyczy zbyt wysokiego zużycia oleju ale to nie jedyna jego bolączka.

Nissan Almera I podobnie jak inne japońskie kompakty z lat 90-tych ubiegłego wieku, znane były z niezawodnych jednostek napędowych. Benzynowe silniki zdawały się być niewzruszone nawet na najbardziej intensywną eksploatację, włączając w to pracę na najwyższych obrotach.

Niestety druga generacja Almery, utraciła to z czego dotąd była znana – niezawodność. Największym rozczarowaniem okazały się jej jednostki napędowe, zwłaszcza benzynowy silnik 1.8 o fabrycznym oznaczeniu QG18DE. To spowodowało, że wielu użytkowników tego auta, będących dotąd wiernymi fanami japońskiego koncernu, wybrało auta konkurencji. W czym tkwi problem silnika 1.8 16V QG18DE?

Wysokie zużycie oleju

Największym jego mankamentem jest wysokie zużycie oleju, kształtujące się na poziomie ok. 1l/100km. Problem jest o tyle poważny, że pierwotnie winą obarczano wadliwe pierścienie. Niestety ich wymiana na nowy typ nie zawsze przynosi oczekiwane rezultaty, a silnik nadal potrafi zużywać olej. W ograniczeniu jego spalania pomóc może unikanie jazdy Almerą na wysokich obrotach, ale dla wielu użytkowników jest to marne pocieszenie.

W kwestii nadmiernego zużycia oleju należy także wspomnieć o innym problemie jaki się z tym zjawiskiem łączy. Silnik do pracy wykorzystuje 3 litry oleju. Jeśli zużywa nadmierną jego ilość, może to spowodować problemy ze smarowaniem silnika, a w konsekwencji zapieczenie pierścieni tłokowych. Ich wymiana może pochłonąć nawet 2000 zł.

Zobacz też: Używany Nissan Almera N16 (2000-2006): trzeba zaryzykować

Awaryjny łańcuch rozrządu

Innym kosztownym w naprawie problemem jednostki QG18DE jest łańcuch rozrządu. Zazwyczaj wytrzymuje on przebieg ok.200 tys. km, ale jazda na zbyt niskich obrotach powoduje, że ulega on nadmiernemu rozciągnięciu. Koszt wymiany kompletnego rozrządu, w skład którego wchodzi łańcuch, napinacz, dwie prowadnice, uszczelniacze wałków rozrządu, simmering wału korbowego w pokrywie i uszczelka pokrywy zaworów kształtuje się na poziomie ok. 2200zł (ASO).  Zdaniem użytkowników Nissana Almery 1.8 koszt naprawy poza ASO jest niewiele niższy a oryginalny łańcuch jest trwalszy od zamienników.

Inne typowe ale już znacznie tańsze w naprawie usterki jakie trapią silnik QG18DE, dotyczą czujnika położenia wału korbowego, przepływomierza czy cewek zapłonowych (częściej awaria ta występuje w silniku QG15DE). Wiele problemów sprawia także przepustnica, której zabrudzenie powoduje wyraźny spadek mocy jednostki napędowej na wyższych jej obrotach.

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy - 2.0 TFSI 211KM

Silnik QG18DE stosowany w Almerze II-generacji jest jednostką wysokie ryzyka. Są egzemplarze, które pokonują bez większych problemów dystans na poziomie 200 000 km i nie trapią je poważniejsze usterki. Wiele jednak egzemplarzy ma problem z nadmiernym zużyciem oleju a ich ceny na rynku aut używanych są wyjątkowo atrakcyjne. Warto zatem zachować dystans do tego typu ogłoszeń i szukać modeli z udokumentowaną historią napraw.

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Rzecznik Ubezpieczonych

Rzecznik Ubezpieczonych reprezentuje interesy osób ubezpieczających, ubezpieczonych, uposażonych lub uprawnionych z umów ubezpieczenia, członków funduszy emerytalnych, uczestników pracowniczych programów emerytalnych, osób otrzymujących emeryturę kapitałową lub osób przez nie uposażonych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »