| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Opisy silników > Jak rozszyfrować nowe oznaczenia silników w modelach Audi?

Jak rozszyfrować nowe oznaczenia silników w modelach Audi?

Producent z Ingolstadt skutecznie utrudnił możliwość rozszyfrowania oznaczeń jednostki napędowej znajdującej się w samochodach Audi. Wyjaśniamy co one znaczą.

Każdy kto interesuje się samochodami, zdążył przyzwyczaić się do oznaczeń silników na klapie bagażnika w gamie modelowej Audi i z łatwością mógł odczytać jaki dany egzemplarz ma silnik. Oznaczenia te były łatwo czytelne i oznaczały pojemność silnika np. 1.6; 2.0; 2,5 tdi,3.0 lub 4.2. Natomiast to jaki rodzaj silnika znajduję się w samochodzie wskazywał symbol TDI -(turbo diesel); SDI- (wolnossący diesel), TFSI, TSI lub FSI – turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem. Moc silnika można było rozróżnić po kolorystyce literek w oznaczeniu danego silnika. Przykładem może być oznaczenie TDI. Wszystkie srebrne literki oznaczały silnik o mocy 90 koni mechanicznych, czerwona literka „I” oznaczała silnik 110 lub 115 konny, czerwone literki „DI” to silnik 130 konny, a wszystkie czerwone literki w napisie TDI to silnik o mocy 150 koni mechanicznych.

Audi postanowiło trochę namieszać i pozmieniać terminologie oznaczeń silników. Oficjalnie miało to na celu wprowadzić pewnego rodzaju porządek w nazewnictwie. Natomiast nie oficjalnie jest to zabieg mający na celu odwrócenie uwagi klienta od pojemności silnika. Obecna moda na ekologię która w motoryzacji objawia się pomniejszaniem pojemności silników, czyli downsizingiem, nie przystoi i ma negatywny wydźwięk w samochodach klasy premium do jakiego zalicza się Audi.

Jak wiadomo mniejsze silniki muszą być bardziej wysilone, aby ich moc dorównywała silnikom o większej pojemności . Wiąże się to oczywiście z ograniczoną trwałością jednostek napędowych i ich większą awaryjnością, a na tak zły wizerunek po aferze (dieselgate) marka z Ingolstadt nie może sobie pozwolić.

Producent skutecznie utrudnił rozszyfrowanie silnika jaki znajduje się w samochodzie. Nowe oznaczenia to zupełnie inna bajka i każdy kto będzie chciał wiedzieć jaki silnik drzemie pod maską danego modelu Audi zmuszony będzie zapamiętać kilka informacji. Oznaczenia segregowane są na kilka kategorii mocy i składa się z dwóch cyfr wskazujących konkretną moc silnika, wyrażoną w kilowatach, które należy przełożyć na konie mechaniczne.

Nowe oznaczenia silników Audi

Liczba 25 silnik o mocy ( do 80 kW) - do 109 KM

Liczba 30 silniki o mocy (81 do 96 kW) - od 110 do 130 KM

Liczba 35 silnik o mocy (110 - 119 kW) - od 150 do 163 KM

Liczba 40 silnik o mocy (125 - 150 kW) - od 170 do 204 KM

Liczba 45 silnik o mocy (169 - 185 kW) - od 230 do 252 KM

Liczba 50 silnik o mocy (210 - 230 kW) - od 286 a 313 KM

Liczba 55 silnik o mocy (244 – 275 kW) - od 333 do 374 KM

Liczba 70 silniki o mocy większej niż (400 kW) - 544 KM

Obok oznaczeń dwucyfrowych usytuowany będzie również symbol składający się z liter określający silnik danego typu jaki znajduje się pod maską pojazdu. A zatem :TFSI oznacza silnik benzynowy, TDI-diesla, G-Tron- silnik zasilany gazem ziemnym i E-Tron – silnik hybrydowy i elektryczny.

W praktyce w Audi A7 55 TFSI znajduje się benzynowy silnik o pojemności 2995ccm o mocy 340 koni mechanicznych (250 kW). Natomiast w Audi A6 45 TDI zamontowano silnik o pojemności 1968 ccm zasilany olejem napędowym, który generuje moc 204 KM (150kW).

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Accace Polska

Accace jest jednym z liderów firm doradczo-outsourcingowych, obecną na rynku od 2006 roku. Zatrudniamy ponad 550 profesjonalistów, w tym prawników, doradców podatkowych, księgowych i finansistów oraz specjalistów kadrowo-płacowych. Accace doradza ponad 2 000 klientom w 13 krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »