Trudno jest ocenić stan zużycia filtra paliwa. Nie jest on rozbieralny, natomiast poważne jego zużycie objawia się poprzez mniejszą drożność i niższe ciśnienie paliwa, które można zmierzyć dopiero na specjalistycznym sprzęcie. Jeśli korpus filtra jest pordzewiały, filtr nadaje się do wymiany. Wymiana filtra paliwa nie jest dużym wydatkiem, a średnio sprawny domorosły mechanik poradzi sobie z wymianą w około pół godziny. Filtr paliwa w Oplu Fronterze A (1992-1995) w silniku 2,0 o mocy 115 KM jest dość tani. Najtańszy jest filtr firmy Filtron, który kosztuje około 30 złotych. Droższe są filtry Boscha, jednak w przypadku silnika C20NE najtańszy filtr w zupełności wystarczy.
Co jest potrzebne do wymiany filtra paliwa w Oplu Fronterze A z silnikiem C20NE?
reklama
reklama
- nowy filtr paliwa
- klucz płaski/oczkowy 10mm lub "grzechotka" z nasadką (wygodniejsza opcja)
- śrubokręt płaski
- naczynie na paliwo (mała miska)
- elastyczne przewody paliwowe (jeśli wymagają wymiany)
- cztery lub dwa małe cybanty (jeśli wymagają wymiany)
Filtr paliwa w Oplu Fronterze A znajduje się po prawej stronie samochodu (patrząc od tyłu), mniej więcej w miejscu, z przodu resora przy przewodach hamulcowych. To gruba metalowa puszka przymocowana obejmą i z dwoma gumowymi rurkami wychodzącymi z przodu i z tyłu, zamocowane cybantami. Dostęp do filtra jest bardzo dobry, Frontera ma dość duży prześwit, więc możliwa jest wymiana filtra nawet bez użycia podnośnika (choć kanał rewizyjny bardzo się przyda).
Zobacz też: Opel Frontera A (1991-1998)
Umiejscowienie filtra paliwa sprzyja gromadzeniu się na filtrze i jego elementach grubej warstwy brudu, warto więc wszystkie śruby spryskać środkiem penetrującym (np. WD-40).
Na początku odkręcamy cybanty mocujące gumowe rurki i zdejmujemy je. Należy uważać, bowiem będzie z nich lecieć paliwo. Najlepiej jest gumową rurkę od strony zbiornika czymś zatkać. W samym filtrze również znajduje się benzyna, należy więc podstawić pod spód miskę. Benzyny która ścieknie w ten sposób lepiej nie wlewać z powrotem do zbiornika paliwa, może być zabrudzona.
Po odkręceniu cybantów i zdjęciu gumowych rurek z końcówek filtra paliwa luzujemy obejmę (trzyma się na jednej śrubie 10mm). Najwygodniej jest ją odkręcić za pomocą grzechotki z przedłużką, można to też jednak zrobić kluczem płaskim bądź oczkowym.
Wyjmujemy filtr z obejmy i zakładamy nowy. Pamiętajmy o oznaczeniu kierunku, znajduje się ono na korpusie filtra. Należy zorientować filtr tak aby strzałka wyznaczała kierunek przepływu paliwa: od zbiornika do silnika.
Zobacz też: 20-lecie Opla Frontery