reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Start stop: opinie mechaników i kierowców nie są dobre!

Start stop: opinie mechaników i kierowców nie są dobre!

Start stop już od lat jest standardem na rynku motoryzacyjnym. Układ automatycznie unieruchamiający silnik w czasie postoju np. na światłach miał przynieść korzyść ekologiczną i ekonomiczną. Mechanicy i kierowcy mają jednak co do tego wątpliwości. Jakie? Zaraz je opiszemy.

Start stop to jeden z pierwszych ekologicznych wynalazków, które pojawiły się na rynku motoryzacyjnym. Po co jest stosowany? Podczas eksploatacji miejskiej auto nieustannie zatrzymuje się - a to na czerwonym świetle, a to w korku. W fazie postoju nie ma konieczności pracy silnika. Ten jest zatem automatycznie wyłączany przez sterownik - np. gdy kierowca wrzuci na lub i puści sprzęgło. W ten sposób producenci uzyskują ekologiczną korzyść - auto spala mniej paliwa, a tym samym emituje do atmosfery mniej szkodliwych związków. To generuje oszczędności kierowcy, ale i ułatwia firmom motoryzacyjnym spełnienie rygorystycznych norm emisji spalin.

Start stop: opinie wskazują na wiele problemów!

Układ Start stop na pierwszy rzut oka wydaje się stosunkowo prosty i ogranicza się tak naprawdę do ingerencji w program sterujący. To jednak połowiczna prawda. Bo drastyczne zwiększenie ilości rozruchów silnika wymusiło na inżynierach szereg innych ingerencji. Przykład? Wzmocnienia wymagał chociażby rozrusznik czy alternator, a poza tym konieczne jest zastosowanie większego akumulatora bardziej odpornego na efekt ładowania i rozładowywania. Te części z automatu stały się droższe w wymianie. Do całej sprawy dochodzi jeszcze jedna niedogodność. W fazie dezaktywacji słabnie np. praca klimatyzacji w czasie upałów.

Start stop - możliwe awarie:

  • ciągłe gaszenie i zapalanie silnika może mieć wpływ na turbosprężarkę,
    • w czasie postoju może być rozgrzana, ale nie jest smarowana,
  • gaszenia i rozruchu może nie lubić też automatyczna skrzynia biegów,
  • zdecydowanie droższa wymiana alternatora i akumulatora,
    • alternator lub akumulator może być droższy nawet o 100 proc. od standardowego.

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Start stop: opinie mechaników i kierowców nie są dobre! Fot. Fotolia
Start stop: opinie mechaników i kierowców nie są dobre! Fot. Fotolia

Czas pracy 2020. Planowanie, rozliczanie i ewidencja59.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Justyna Świder

specjalista z zakresu prawa oświatowego i samorządowego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama