reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Oznaczenia silników BMW serii 3 E46. Diesel czy benzyna?

Oznaczenia silników BMW serii 3 E46. Diesel czy benzyna?

Paleta silnikowa BMW serii 3 E46 to w sumie 16 jednostek napędowych. W sześciu przypadkach mowa o silnikach diesla. W dziesięciu sercem auta stał się motor benzynowy.

BMW generacji E46 to jeden z bardziej popularnych modeli serii 3. Auto zadebiutowało na rynku latem roku 1998 i urzekało przede wszystkim nowoczesną jak na tamte czasy stylizacją. Poza tym bawarski sedan posiadał ładnie zaprojektowane wnętrze, szeroką paletę silnikową i jeszcze szerszą listę wyposażenia dodatkowego. I choć BMW serii 3 E46 jako nowe było wyłącznie marzeniem ściętej głowy, dziś samochody wycenione już na kilka tysięcy złotych tłumnie tłoczą się w ogłoszeniach sprzedaży.

Oznaczenia silników - BMW serii 3 E46 z dieslem:

  • 318d - M47 D20 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1951 cm3 z układem wtryskowym opartym o pompę wtryskową, dysponujący mocą 116 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 265 Nm, produkowany w latach 1999 - 2001
  • 318d - M47 D20TU - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1995 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 116 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 280 Nm, produkowany w latach 2002 - 2005
  • 320d - M47 D20 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1951 cm3 z układem wtryskowym opartym o pompę wtryskową, dysponujący mocą 136 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 280 Nm, produkowany w latach 1998 - 2001
  • 320d - M47 D20TU - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1995 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 150 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 330 Nm, produkowany w latach 2001 - 2005
  • 330d/330xd - M57 D30 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, doładowany silnik diesla zbudowany w architekturze rzędowej, o pojemności 2926 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 184 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 390 Nm, produkowany w latach 1999 - 2002
  • 330d/330xd - M57 D30TU - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, doładowany silnik diesla zbudowany w architekturze rzędowej, o pojemności 2993 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 204 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 410 Nm, produkowany w latach 2003 - 2005

Oznaczenia silników - BMW serii 3 E46 z motorem benzynowym:

  • 316i - M43 B19 - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1895 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 105 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 165 Nm, produkowany w latach 1999 - 2001
  • 316i - N42, N46 B18 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1796 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 115 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 175 Nm, produkowany w latach 2001 - 2005
  • 318i - M43 B19 - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1895 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 118 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 180 Nm, produkowany w latach 1998 - 2001
  • 318i - N42 B20 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1995 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 143 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 200 Nm, produkowany w latach 2001 - 2005
  • 320i - M52 B20 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy zbudowany w układzie rzędowym o pojemności 1991 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 150 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 190 Nm, produkowany w latach 1998 - 2000
  • 320i - M54 B22 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy zbudowany w układzie rzędowym o pojemności 2171 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 170 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 210 Nm, produkowany w latach 2000 - 2005
  • 323i - M52 B25 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy zbudowany w układzie rzędowym o pojemności 2494 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 170 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 245 Nm, produkowany w latach 1998 - 2000
  • 325i/325xi - M54 B25 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy zbudowany w układzie rzędowym o pojemności 2494 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 192 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 245 Nm, produkowany w latach 2000 - 2005
  • 328i - M52 B28 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy zbudowany w układzie rzędowym o pojemności 2793 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 193 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 280 Nm, produkowany w latach 1998 - 2000
  • 330i/330xi - M54 B30 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy zbudowany w układzie rzędowym o pojemności 2979 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 231 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 300 Nm, produkowany w latach 2000 - 2005

reklama

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Paulina Kozak

Redaktor

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama