REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Oznaczenia silników Opel Astra H: trzecia generacja niemieckiego hitu

Oznaczenia silników Opel Astra H: trzecia generacja niemieckiego hitu
Oznaczenia silników Opel Astra H: trzecia generacja niemieckiego hitu
Materiały prasowe Opel

REKLAMA

REKLAMA

Opel Astra trzeciej generacji jest jednym z popularniejszych aut na polskim rynku wtórnym. Który motor wybrać podczas zakupu pojazdu? Odpowiedź na to pytanie dają m.in. oznaczenia silników Opel Astra H.

Trzecia odsłona hitowej Astry została zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w roku 2003. Auto wniosło do gamy Opla sporą dawkę świeżości, a wszystko za sprawą geometrycznej, ale nowoczesnej linii nadwozia. Choć kompakt sprzedawanych w latach 2004 - 2014 i produkowany m.in. w Gliwicach stanowił duży postęp w stosunku do poprzednika, miał z nim pewną cechę wspólną. Część palety silnikowej. W sumie model był sprzedawany z 19 jednostkami napędowymi. Tym samym kierowcy mieli naprawdę duży wybór.

REKLAMA

Oznaczenia silników benzynowych Opel Astra H:

  • 1.4 Z14XEL - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1364 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym i systemem Twinport, dysponujący mocą 75 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 120 Nm, produkowany w latach 2006 - 2010
  • 1.4 Z14XEP - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1364 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym i systemem Twinport, dysponujący mocą 90 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 125 Nm, produkowany w latach 2004 - 2010
  • 1.6 Z16XEP - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1598 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym i systemem Twinport, dysponujący mocą 105 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 150 Nm, produkowany w latach 2004 - 2010
  • 1.6 Z16XER - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1598 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym, dysponujący mocą 115 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 155 Nm, produkowany w latach 2007 - 2014
  • 1.6T Z16LET - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1598 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym, dysponujący mocą 180 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 230 Nm, produkowany w latach 2006 - 2010
  • 1.8 Z18XE - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1796 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym, dysponujący mocą 125 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 170 Nm, produkowany w latach 2004 - 2010
  • 1.8 Z18XER - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1796 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym, dysponujący mocą 140 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 1175 Nm, produkowany w latach 2006 - 2010
  • 2.0T Z20LEL - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1998 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym, dysponujący mocą 170 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 250 Nm, produkowany w latach 2004 - 2007
  • 2.0T Z20LER - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1998 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym, dysponujący mocą 200 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 262 Nm, produkowany w latach 2005 - 2010
  • 2.0T Z20LEH - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1998 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym, dysponujący mocą 240 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 320 Nm, produkowany w latach 2005 - 2010

Zobacz również: Używany Opel Astra H: solidny i oszczędny

Oznaczenia diesli Opel Astra H:

  • 1.3 CDTI Z13DTH - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1248 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 90 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 200 Nm, produkowany w latach 2005 - 2010, jednostka zbudowana przez Fiata
  • 1.7 CDTI Z17DTL - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1686 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 80 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 170 Nm, produkowany w latach 2004 - 2006, jednostka oparta konstrukcyjnie o diesla Isuzu
  • 1.7 CDTI Z17DTH - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1686 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 100 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 240 Nm, produkowany w latach 2004 - 2006, jednostka oparta konstrukcyjnie o diesla Isuzu
  • 1.7 CDTI Z17DTJ - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1686 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 110 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 260 Nm, produkowany w latach 2007 - 2010, jednostka oparta konstrukcyjnie o diesla Isuzu
  • 1.7 CDTI Z17DTR - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1686 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 125 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 280 Nm, produkowany w latach 2007 - 2010, jednostka oparta konstrukcyjnie o diesla Isuzu
  • 1.9 CDTI Z19DTL - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1910 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 100 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 260 Nm, produkowany w latach 2005 - 2010, jednostka zbudowana przez Fiata
  • 1.9 CDTI Z19DT - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1910 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 120 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 280 Nm, produkowany w latach 2005 - 2010, jednostka zbudowana przez Fiata
  • 1.9 CDTI Z19DTJ - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1910 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 120 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 280 Nm, produkowany w latach 2004 - 2006, jednostka zbudowana przez Fiata
  • 1.9 CDTI Z19DTH - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1910 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 150 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 320 Nm, produkowany w latach 2004 - 2010, jednostka zbudowana przez Fiata

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Miał więcej szczęścia, niż rozumu. Pijany uderzył w naczepę tira na A2. Cudem przeżył wypadek

Noc, autostrada A2 i pijany kierowca mazdy, który nie zauważył... jadącego tira. Japoński sedan uderzył w naczepę ciężarówki, a w wyniku uderzenia stracił praktycznie całe nadwozie. Kierowca wyszedł ze zdarzenia bez szwanku.

Nawet blisko 9 tys. zł kary dla kierowcy i to już po dwóch tygodniach. Stawki niedługo będą aktualizowane

Za niespełna 2 miesiące w Polsce po raz kolejny wzrosną kary dla kierowców. Mowa oczywiście o karach za brak OC. Od 1 lipca 2024 r. brak ważnej polisy będzie oznaczać nawet 8600 zł opłaty karnej. Tyle że ta kwota to dopiero początek kosztów.

Oto wielkie ułatwienia dla niepełnosprawnych. Nowe przepisy przyjęte

Nadciągają ważne zmiany dla osób korzystających z kart parkingowych. Parlament Europejski uchwalił przepisy o unijnej karcie osoby z niepełnosprawnością oraz europejskiej karcie parkingowej dla osób z niepełnosprawnością. Co to oznacza dla kierowców?

Jak chcemy podróżować? Zmiana myślenia to wynik kwestii środowiskowej i pokoleniowej

W ciągu ostatnich lat sposób postrzegania transportu uległ ewolucji, odzwierciedlając zarówno transformację branży motoryzacyjnej, jak i zmiany wartości społecznych. Co to oznacza w praktyce?

REKLAMA

Omoda w Europie. Polska stanie się ważną bazą dla chińskiej marki

Omoda nie bierze jeńców. Marka należąca do chińskiego giganta Chery Automobile rusza na europejską ekspansję. Ma utworzyć na Starym Kontynencie około siedmiu spółek zależnych. Jedna i dość kluczowa powstanie właśnie w Polsce.

Ubezpieczenie dla rowerzysty. Czy jest obowiązkowe? Jaką polisę wybrać?

Sezon rowerowy w pełni. A to oznacza, że rowerzyści powinni rozpatrzeć dość ważną kwestię. Czy przed ruszeniem w trasę muszą wykupić ubezpieczenie? I o jakiej konkretnie polisie warto pomyśleć?

Polacy rzucili się na samochody. Kupują je na potęgę. Rynek osiągnął wzrost o 18 proc.

Dane GUS nie pozostawiają złudzeń. Sprzedaż samochodów, motocykli oraz części zamiennych była najszybciej rosnącą, zdefiniowaną kategorią produktów w przypadku klienta detalicznego w I kwartale 2024 r.

Samochód z przebitym numerem VIN. Jak kupujący może się zabezpieczyć?

Klonowanie samochodów to proceder polegający na tym, że po kradzieży auto otrzymuje numer VIN z innego, identycznego modelu pojazdu. Jak kupujący powinni się zabezpieczać przed samochodem z taką wadą prawną?

REKLAMA

Ceny paliw na stacjach w maju 2024: po promocji gwałtowne podwyżki, kiedy benzyna po 7 zł za litr

Majówkowe obniżki cen paliw o 30 groszy na litrze to tania przekąska przed drogim – a nawet bardzo drogim – daniem głównym. Eksperci są zgodni, że cena 7 zł za litr benzyny na stacjach paliw w Polsce to kwestia dni. Dlaczego? Czy są szanse, że do wakacji paliwa znów potanieją?

112 km/h na "30". Kierowca stracił prawo jazdy i samochód

Na autostradzie A13 w austriackim Tyrolu kierowca z Polski jechał 112 km/h w strefie ograniczenia prędkości do 30 km/h - podała w niedzielę austriacka agencja APA, powołując się na miejscową policję.

REKLAMA