reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > LPG > Braki mocy i falowanie obrotów? Oto objawy zapchanego filtra gazu!

Braki mocy i falowanie obrotów? Oto objawy zapchanego filtra gazu!

Instalacja LPG pozwala o połowę obniżyć koszt zakupu paliwa. Niestety ma też swoje wymogi, a podstawowym jest regularna wymiana filtra. Co w sytuacji, w której kierowca o niej zapomni? Oto objawy zapchanego filtra gazu.

Filtr pojawiający się w instalacji gazowej otrzymał proste zadanie. Ma oczyszczać LPG z brudów i opiłków zanim paliwo trafi do delikatnych wtryskiwaczy i komory spalania. W układach zasilania gazem stosuje się dwa rodzaje filtrów. Filtr fazy ciekłej pojawia się między zbiornikiem gazu a parownikiem. Filtr fazy lotnej stosowany jest między reduktorem a wtryskami LPG.

Osadniki - identycznie jak te stosowane w układzie olejowym czy dolotowym - mają określoną trwałość. W opinii większości gazowników przypadku obydwu typów filtrów wymianę należy przeprowadzić nie rzadziej niż raz na 15 tysięcy kilometrów lub raz w roku. Koszty? Ceny osadników dedykowanych układom LPG zaczynają się od kilku złotych. Wymianę kierowca może wykonać we własnym zakresie.

Objawy zapchanego filtra gazu:

  • falowanie obrotów na biegu jałowym,
  • duży spadek mocy po przejściu na zasilanie LPG,
  • wyraźnie wyższe spalanie LPG,
  • błąd w komputerze sterowania instalacją - komunikat: zbyt niskie ciśnienie gazu,
  • problemy z reduktorem lub wtryskiwaczami - są wrażliwe na zabrudzenia.

reklama

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna Skarbiec

Kancelaria Prawna Skarbiec, specjalizuje się w kompleksowej obsłudze prawnej podmiotów gospodarczych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama