REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Koncepcyjny Chevrolet Colorado Rally

Chevrolet Colorado  Rally Fot. Chevrolet
Chevrolet Colorado Rally Fot. Chevrolet

REKLAMA

REKLAMA

Model Colorado Rally to koncepcyjny pojazd przygotowany przez Chevroleta na wrześniowe targi we Frankfurcie. Auto wpisuje się w politykę stylistyczną marki, jednocześnie prezentując przyszłościową stylistykę samochodów.

Koncepcyjna półciężarówka Colorado Rally to kolejna generacja średniej wielkości pickupa Colorado.

REKLAMA

W swojej 100-letniej historii Chevrolet stworzył szereg pięknych samochodów. Niektóre z nich, jak na przykład Belair, Suburban, Corvette czy Camaro, przeszły do legendy i zyskały miano samochodów kultowych. Mimo że samochody Chevroleta są bardzo zróżnicowane pod względem wyglądu, posiadają pewne wspólne cechy charakterystyczne dla marki, nadające im wyjątkowy charakter i wyraźnie odróżniające je od konkurentów.

Obecny trend stylistyczny Chevroleta opiera się na koncepcji „dynamicznego napięcia”, którą obserwujemy w ostatnich projektach marki. Nowe auta Chevroleta nawiązują do bogatego dziedzictwa marki, jednocześnie nie tracąc nic z nowoczesnego i dynamicznego charakteru.

Zobacz też: Koncepcyjny Chevrolet Miray

Chevrolet Colorado: Masywna sylwetka, zwarte, dynamiczne nadwozie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nadwozie koncepcyjnego Chevroleta Colorado Rally o wydłużonej kabinie, oparte na podwoziu z napędem AWD, po raz pierwszy zostało zaprezentowane podczas Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Buenos Aires. Colorado Rally ma wyjątkowy charakter i został zaprojektowany z myślą o rajdowych trasach.

Auto jest wyposażone w 18-calowe felgi z terenowymi oponami, system zawieszenia o regulowanej wysokości (do 50 mm) i rajdowe amortyzatory Fox Racing Shox (skok amortyzatora 140mm).

REKLAMA

„Półciężarówki stanowiły podstawę marki Chevrolet przez prawie całą jej historię” mówi Wayne Brannon, prezes i dyrektor zarządzający Chevrolet Europe. „Colorado wnosi swój wkład w to dziedzictwo ekspresyjnym designem, wysokiej jakości wykończeniem oraz wszechstronnymi możliwościami użytkowymi”.

Duże reflektory przednie, wyposażone w światła do jazdy dziennej w technologii LED, charakterystyczne logo Chevroleta na przedzielonym grillu, starannie wyprofilowana maska i muskularne błotniki z włókna szklanego nadają Colorado unikalny wygląd. Off-roadowy charakter samochodu podkreślają dodatkowe światła na przedniej krawędzi dachu oraz przy lusterkach bocznych, szyby boczne z wlotami powietrza stosowane w samochodach rajdowych oraz wyciągarki o mocy 5,5 KM zamontowane w przednim i tylnym zderzaku. Do napędu nowego koncepcyjnego Chevroleta Colorado Rally posłuży czterocylindrowa jednostka wysokoprężna o pojemności 2,8 litra.

Karoseria Colorado pokryta jest metalizowanym perłowym lakierem z dodatkiem pozłacanych cząsteczek, a dach, zderzaki, progi oraz wnętrze przestrzeni bagażowej, która skrywa koło zapasowe i praktyczne skrzynki na narzędzia, pokryto czarnym plastikiem. Pokrywa przestrzeni bagażowej ma dwa duże wyżłobienia, co poprawia właściwości aerodynamiczne i nadaje niepowtarzalny wygląd tylnej części nadwozia. Inne charakterystyczne szczegóły to widoczny na zewnątrz korek wlewu paliwa i, oczywiście, złota „muszka” Chevy’ego na przedzielonym grillu i tylnej klapie.

Zobacz też: Chevrolet 490

REKLAMA

Wewnątrz projektanci skupili się na ergonomii, bezpieczeństwie i funkcjonalności. W kabinie dominuje kolor ciemnoszary, co kontrastuje ze srebrną klatką bezpieczeństwa i innymi metalicznymi detalami. Fotele obito tkaniną neoprenową z pomarańczowymi szwami, a deskę rozdzielczą wykończono teksturowaną skórą.   

Wnętrze Colorado przygotowano do jazdy off-roadowej. Wysokiej jakości kierownica ułatwia prowadzenie samochodu nawet w najcięższych warunkach terenowych. Posiada ona zintegrowane diody LED, które sygnalizują poziom obrotów silnika. Przed prawym fotelem, miejscem pracy pilota rajdowego, umieszczono duży ekran systemu nawigacji satelitarnej.  Fotele wyposażono w pięciopunktowe pasy, przymocowane bezpośrednio do klatki bezpieczeństwa. Automatyczny system gaśniczy zabezpiecza wnętrze oraz komorę silnika na wypadek pożaru.

Pozostałe elementy wyposażenia wnętrza obejmują miedzy innymi:

  • Zintegrowany w konsoli środkowej włącznik główny, który posiada dwie kluczowe funkcje: uruchamianie silnika i odłączanie wszystkich systemów w pojeździe w przypadku zagrożenia
  • System specjalnych filtrów kabinowych, który oczyszcza powietrze z pyłów podczas jazdy w terenie 
  • Umieszczony za fotelami chłodzony zbiornik na napoje dla pasażerów
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Miał więcej szczęścia, niż rozumu. Pijany uderzył w naczepę tira na A2. Cudem przeżył wypadek

Noc, autostrada A2 i pijany kierowca mazdy, który nie zauważył... jadącego tira. Japoński sedan uderzył w naczepę ciężarówki, a w wyniku uderzenia stracił praktycznie całe nadwozie. Kierowca wyszedł ze zdarzenia bez szwanku.

Nawet blisko 9 tys. zł kary dla kierowcy i to już po dwóch tygodniach. Stawki niedługo będą aktualizowane

Za niespełna 2 miesiące w Polsce po raz kolejny wzrosną kary dla kierowców. Mowa oczywiście o karach za brak OC. Od 1 lipca 2024 r. brak ważnej polisy będzie oznaczać nawet 8600 zł opłaty karnej. Tyle że ta kwota to dopiero początek kosztów.

Oto wielkie ułatwienia dla niepełnosprawnych. Nowe przepisy przyjęte

Nadciągają ważne zmiany dla osób korzystających z kart parkingowych. Parlament Europejski uchwalił przepisy o unijnej karcie osoby z niepełnosprawnością oraz europejskiej karcie parkingowej dla osób z niepełnosprawnością. Co to oznacza dla kierowców?

Jak chcemy podróżować? Zmiana myślenia to wynik kwestii środowiskowej i pokoleniowej

W ciągu ostatnich lat sposób postrzegania transportu uległ ewolucji, odzwierciedlając zarówno transformację branży motoryzacyjnej, jak i zmiany wartości społecznych. Co to oznacza w praktyce?

REKLAMA

Omoda w Europie. Polska stanie się ważną bazą dla chińskiej marki

Omoda nie bierze jeńców. Marka należąca do chińskiego giganta Chery Automobile rusza na europejską ekspansję. Ma utworzyć na Starym Kontynencie około siedmiu spółek zależnych. Jedna i dość kluczowa powstanie właśnie w Polsce.

Ubezpieczenie dla rowerzysty. Czy jest obowiązkowe? Jaką polisę wybrać?

Sezon rowerowy w pełni. A to oznacza, że rowerzyści powinni rozpatrzeć dość ważną kwestię. Czy przed ruszeniem w trasę muszą wykupić ubezpieczenie? I o jakiej konkretnie polisie warto pomyśleć?

Polacy rzucili się na samochody. Kupują je na potęgę. Rynek osiągnął wzrost o 18 proc.

Dane GUS nie pozostawiają złudzeń. Sprzedaż samochodów, motocykli oraz części zamiennych była najszybciej rosnącą, zdefiniowaną kategorią produktów w przypadku klienta detalicznego w I kwartale 2024 r.

Samochód z przebitym numerem VIN. Jak kupujący może się zabezpieczyć?

Klonowanie samochodów to proceder polegający na tym, że po kradzieży auto otrzymuje numer VIN z innego, identycznego modelu pojazdu. Jak kupujący powinni się zabezpieczać przed samochodem z taką wadą prawną?

REKLAMA

Ceny paliw na stacjach w maju 2024: po promocji gwałtowne podwyżki, kiedy benzyna po 7 zł za litr

Majówkowe obniżki cen paliw o 30 groszy na litrze to tania przekąska przed drogim – a nawet bardzo drogim – daniem głównym. Eksperci są zgodni, że cena 7 zł za litr benzyny na stacjach paliw w Polsce to kwestia dni. Dlaczego? Czy są szanse, że do wakacji paliwa znów potanieją?

112 km/h na "30". Kierowca stracił prawo jazdy i samochód

Na autostradzie A13 w austriackim Tyrolu kierowca z Polski jechał 112 km/h w strefie ograniczenia prędkości do 30 km/h - podała w niedzielę austriacka agencja APA, powołując się na miejscową policję.

REKLAMA