Co należy wiedzieć drukując baner reklamowy?

Piotr Węgiełek
Prezes Zarządu Digital Print International
rozwiń więcej
Konieczne cechy banera reklamowego.
"Chcę mieć baner reklamowy. Poinformować ludzi, o tym co robimy. Działamy i jesteśmy z tego dumni." Jeżeli prowadzisz firmę lub organizację pozarządową – fundację lub stowarzyszenie, powyższe słowa muszą być ci bliskie. Dlatego też zapraszam cię do rozważenia możliwości skorzystania z tej wiecznie młodej formy komunikacji, jaką jest drukowany baner reklamowy.

Poniżej opiszę kilka kroków, które doprowadzą cię do stanu posiadania drukowanego banera reklamowego twojego stowarzyszenia lub fundacji.

Projekt banera

Z pewnością zaprosiłaś już do współpracy najlepszego grafika w zasięgu wzroku i czekasz na efekty jego pracy twórczej. Oceniając efekt wysiłków artysty, weź pod uwagę czytelność projektu graficznego. Jeżeli jest on czytelny z odległości 2 metrów, gdy patrzysz na ekran monitora, to wszystko w porządku. Jeżeli masz trudność z odczytaniem szczegółów, baner jest nieczytelny i nie spełnia swojej funkcji.

Niestety, jeżeli wydrukujesz taki nieczytelny baner, ujdzie on uwadze odbiorcy. Zanim zlecisz grafikowi projekt twojego banera, zapytaj go o zasady projektowania tej formy reklamy zewnętrznej.

Niech opowie ci o kompozycji, kolorze, typografii. Poproś o podanie zasad, którymi będzie się kierować, tworząc baner – wizytówkę twojej organizacji. Jeśli grafik będzie gadał do rzeczy, daj mu szansę. W przeciwnym wypadku, poproś go o pokazanie swojego portfolio banerów reklamy zewnętrznej. I oceń je pod względem czytelności.

Polecamy: Jak powstają banery reklamowe?

Wybór drukarni

Gdy już masz gotowy projekt banera, wybierz drukarnię wielkoformatową. Drukarnia powinna zapewnić:

1. Druk wiernie odwzorowujący kolory

Zadaj pytanie: „Czy macie sprawdzone profile kolorystyczne?” lub „Jaką gwarancję poprawnego odwzorowania kolorów dajecie?”.

2. Dobrą jakość podłoża, na którym będzie wydrukowany twój baner – materiał tzw. powlekany

Mów tak: „Rozumiem, że baner będzie wydrukowany na podłożu powlekanym.” Lub pytaj: „Na jakim podłożu będzie wydrukowany mój baner?”.

3. Precyzyjne i estetyczne wykończenie banera

Baner powinien być dookoła wzmocniony zgrzewem i zaoczkowany minimum co 50 centymetrów. Pytaj tak: „Zgrzewacie państwo ultradźwiękami czy rozgrzanym powietrzem?”. Technika nie ma tu znaczenia – baner nie powinien się po prostu marszczyć w miejscu zgrzewu. Upewnij się, że będzie miał oczka, a jeśli chcesz je mieć gęściej, zaznacz to w zamówieniu.

Polecamy: serwis Zakładam firmę

4. Dostawę w jedno miejsce w Polsce w cenie usługi lub podać w ofercie koszt dostawy

Gdzie zawiśnie mój baner? Oczywiście w miejscu, które nic nie kosztuje. Na ogrodzeniu posesji znajomych lub firmy, w której pracujemy – trzeba przecież wykorzystać tę niewykorzystaną reklamowo przestrzeń, która stoi i się marnuje, zamiast informować o twojej sprawie. Samorządy i gminy mają tej przestrzeni w nadmiarze, a ty, działaczka organizacji pozarządowej lub właścicielka firmy wiesz już od dawna, jak z niej korzystać kontynuując swoje dzieło.

Może się zdarzyć i tak, że temat projektu i druku banera reklamowego może być dla ciebie czarną magią w pełnym tego słowa znaczeniu. Opisz swój problem, oczekiwania i cel produkcji banera. Postaram się doradzić.

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...