Optymalizacja działań w kanałach social media

Optymalizacja działań w kanałach social media
Słowo „optymalizacja” kojarzy się wielu ludziom ze skomplikowanymi obliczeniami matematycznymi i analizą danych. Okazuje się jednak, że sposoby optymalizacji działań marketingowych na podstawowym poziomie są całkiem łatwe. Wszystko polega na stopniowej poprawie uzyskiwanych wyników. Zastosowanie procesu optymalizacji wymaga racjonalnego spojrzenia na obecną sytuację i następnie - poprzez eksperymentowanie i analizę - opracowanie sposobów na to jak zastosować lepsze podejście.

Jednym z najważniejszych kanałów marketingowych w Internecie są aktualnie media społecznościowe. Działania prowadzone na Facebooku, Twitterze, Linkedin, Google+ oraz pozostałych portalach, mogą doprowadzić do zwiększenia ruchu na stronie, pozyskiwania potencjalnych klientów i wzbudzenia zainteresowania ze strony odbiorców.

Poniżej znajdziesz kilka ciekawych pomysłów, które możesz wykorzystać do optymalizacji kanałów social media.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Zapisz się na nasz newsletter

Używaj grafiki i zdjęć o odpowiedniej rozdzielczości

Jeśli nie zwracasz uwagi na rozdzielczość zdjęć publikowanych w social media, może okazać się, że będą one zniekształcone lub niepotrzebnie przycięte. Sytuację taką można zazwyczaj zaobserwować w przypadku zdjęć które znajdują się w nagłówkach profili na poszczególnych portalach.

Aby upewnić się, że Twoje profile na social media odzwierciedlają wizerunek marki w najlepszy możliwy sposób, postaraj się stosować grafiki o rozdzielczości (w pikselach) rekomendowanej przez poszczególne kanały social media. Poniżej znajduje się lista rozdzielczości dla Facebooka, Twittera, Linkedin, Google+, Pinterest oraz Youtube. Pierwsza liczba oznacza szerokość, druga wysokość.

Facebook w marketingu business-to-business

  • Facebook

Zdjęcie w tle: 851 x 315

Zdjęcie profilowe: 160 x 160 (załaduj w rozdzielczości 180 x 180)

Ikony aplikacji: 111 x 74

Oś czasu: 504 x wysokość obojętna (zdjęcie), 484 x 252 (link)

  • Twitter

Zdjęcie w tle: 1252 x 626, 1500 x 500 (po zmianie designu)

Zdjęcie profilowe: 250 x 250

Zdjęcie zawarte we wpisie: 1024 x 512

  • LinkedIn

Zdjęcie banerowe: 624 x 220

Logo: 100 x 60

Zdjęcie z linkiem do strony: 100 x 100

  • Google+

Zdjęcie w tle: 1010 x 608 (zalecane), 480 x 270 (minimalne), 2120 x 1192 (maksymalne)

Zdjęcie profilowe: 250 x 250

Zdjęcie zawarte we wpisie: Proporcje 4:3, (minimalnie 800 x 600)

  • Pinterest

Okładka: 217 x 147

Miniatura zdjęcia: 51 x 51

  • YouTube

Zdjęcie banerowe: 2560 x 423 (desktop), 1546 x 423 (urządzenia mobilne)

Siedem mitów dotyczących landing page

Testuj regularność umieszczania nowych wpisów

Specjaliści ds. marketingu przeprowadzili wiele testów, aby przekonać się kiedy jest najlepszy czas na umieszczanie nowych wpisów. Okazuje się, że dla Facebooka, publikacja raz na dwa dni przynosi zazwyczaj największą liczbę polubień. Jeśli chodzi o Twitter, 1 do 4 wpisów każdej godziny jest najlepszą strategią (biorąc pod uwagę średni wskaźnik CTR linków zawartych w tweetach). Zalecenia te mogą stanowić znakomity punkt startu. Pamiętaj jednak, że idealna częstotliwość umieszczania nowych wpisów zależy od tego jakie są wymagania specyficznej grupy odbiorców z którą się komunikujesz. Dla przykładu, jeśli większość obserwatorów konta na Tweeterze widzi ok. 20 nowych tweetów każdej godziny, a Ty umieszczasz cztery wpisy na godzinę, co piąty wpis na ich tablicy będzie pochodził od Ciebie. Brzmi dość spamersko, nieprawdaż? Dowiedz się więcej o swojej grupie docelowej i zastosuj najlepsze możliwe podejście.

Oto prosta strategia pozwalająca na zdeterminowanie optymalnej częstotliwości umieszczania nowych wpisów. Po pierwsze, dla każdego kanału z którego korzystasz, wyznacz publikację co dwie godziny i trzymaj się tego grafiku przez cały tydzień. W ciągu tego czasu, upewnij się, że rejestrujesz najważniejsze statystyki dotyczące social media (polubienia, dzielenie się wpisami, wskaźnik CTR, liczbę potencjalnych klientów itd.) Następnego tygodnia, postaraj się umieszczać nowy wpis co 1,5 godziny i zobacz czy (i jak) wpłynie to na najważniejsze wskaźniki marketingowe. W ciągu kolejnych tygodni, jeszcze bardziej zwiększ częstotliwość publikacji. W ciągu miesiąca, z pewnością dowiesz się o tym które rozwiązanie pozwoli na zachowanie optymalnych wartości najważniejszych dla Ciebie wskaźników.

Obowiązki informacyjne e-przedsiębiorcy


Opracuj najlepszy czas na publikację treści

Jeśli chodzi o Twitter, okazuje się, że najlepszy czas na umieszczanie nowych wpisów to 17:00 (Wtedy możesz liczyć na największą liczbę retweetów). W przypadku Facebooka, samo południe oraz 19:00 zdają się być najlepszymi okresami na zmaksymalizowanie zasięgu publikowanych wpisów. W tych okresach zauważono, że użytkownicy najczęściej dzielą się treściami udostępnianymi przez innych. W ostateczności, istnieje wiele badań które wskazują na najlepszy czas na publikację. Tak samo jak w przypadku częstotliwości, najlepiej jest przeprowadzić testy aby opracować najlepszy czas na podjęcie działań marketingowych.

Na początku, warto sprawdzić narzędzie do analizy treści publikowanych w social media (np. Hoot Suite) i stworzyć listę wpisów które otrzymały największą liczbę kliknięć. Dzięki analizie tej listy, będziesz w stanie zobaczyć jaki czas jest najlepszy na umieszczanie nowych wpisów. Dla przykładu, jeśli zobaczysz, że 7 z 10 najpopularniejszych wpisów na Facebooku zostało opublikowanych między 13:00 a 14:00, możesz założyć, że jest to najlepszy czas na publikację. Nigdy nie przestawaj eksperymentować i dowiedz się jakie rozwiązanie będzie najlepsze dla Twojego rodzaju działalności.

Prowadzenie e-działalności - obowiązki informacyjne

Czy znasz inne sposoby na optymalizację kanałów social media? Jaki czas jest według Ciebie najlepszy na publikację nowych wpisów? Zachęcam do podzielenia się opinią poniżej.

Autor: Grupa Tense.pl

Moja firma
OECD: Polska gospodarka zaczyna się powoli ożywiać. Inflacja będzie stopniowo zwalniać
02 maja 2024

Najnowsza prognoza makroekonomiczna OECD zawiera ocenę globalnej sytuacji gospodarczej oraz szczegółowy opis sytuacji gospodarczej państw członkowskich OECD, w tym Polski.

System kaucyjny do zmiany. Jest nowy projekt
30 kwi 2024

Ministerstwo Klimatu i Środowiska przygotowało projekt nowelizacji ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. Odnosi się on do funkcjonowania systemu kaucyjnego. Zgodnie z nim kaucja będzie pobierana w całym łańcuchu dystrybucji. Co jeszcze ma się zmienić?

Rewizja KPO przyjęta przez rząd. Co z podatkiem od aut spalinowych?
30 kwi 2024

Rewizja Krajowego Planu Odbudowy (KPO) została przyjęta przez Radę Ministrów - poinformowała na platformie X minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz.

Nie tylko majówka. W maju będą jeszcze dwa dni ustawowo wolne od pracy. Kiedy?
30 kwi 2024

Dni wolne w maju. Ci, którym nie udało się zorganizować pięcio- czy nawet dziewięciodniowego długiego weekendu, mogą jeszcze spróbować w innym terminie w tym miesiącu. Kiedy jeszcze wypadają dni ustawowo wolne od pracy w najbliższym czasie? 

Sztuczna inteligencja w branży hotelarskiej. Sprawdza się czy nie?
30 kwi 2024

Jak nowe technologie mogą wpłynąć na branżę hotelarską? Czy w codziennym funkcjonowaniu obiektów hotelowych zastąpią człowieka? Odpowiadają przedstawiciele hoteli z różnych stron Polski, o różnych profilach działalności, należących do Grupy J.W. Construction.

Jak zarządzać budżetem biznesu online, gdy wzrastają koszty?
30 kwi 2024

Biznes e-commerce jest pełen wyzwań, bo wymaga zarządzania na wielu płaszczyznach. Jak zachować ciągłość finansową, gdy operator zmienia warunki współpracy? 

Mikroprzedsiębiorcy poszli po kredyty, ale banki udzieliły ich mniej, niż rok temu
30 kwi 2024

Według informacji przekazanych przez Biuro Informacji Kredytowej, w marcu br. banki udzieliły mikroprzedsiębiorcom o 4,5 proc. mniej kredytów, a ich wartość była niższa o 3,3 proc. w porównaniu do marca 2023 r.

Dane GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle. Poniżej oczekiwań ekspertów
29 kwi 2024

Z danych GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle w marcu br. wynika m.in., że typowy dla tego okresu wzrost sprzedaży hurtowej w ujęciu miesięcznym osiąga niższą, od notowanej w tym okresie w ubiegłych latach, dynamikę. Statystyki pokazują również kontynuację trwającego już od lutego 2023 roku okresu ujemnej dynamiki sprzedaży hurtowej w ujęciu rocznym. Marcowe dane na temat nowych zamówień w przemyśle, pokazujące znaczny spadek w stosunku do ubiegłego roku, są kolejnym powodem do niepokoju po ogłoszonych wcześniej przez GUS, rozczarowujących wynikach produkcji przemysłowej (spadek o 6,0% r/r w marcu b.r).

Niższy ZUS będzie sprzyjał decyzjom o otwarciu JDG?
29 kwi 2024

W 2023 r. powstało 302 tys. nowych firm jednoosobowych, a 177 tys. odwiesiło swoją działalność. Jednocześnie z rejestrów wykreślono ich aż 196,5 tys. Czy mniejsze koszty prowadzenia działalności gospodarczej spowodują, że będzie ich otwierać się więcej? 

Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

pokaż więcej
Proszę czekać...