REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Muzeum Alfy Romeo w Arese otwarte!

Alfa Romeo muzeum
Alfa Romeo muzeum
Alfa Romeo

REKLAMA

REKLAMA

Miłośnicy Alfy Romeo od 24 czerwca mogą podziwiać historyczne modele tej marki w nowo powstałym muzeum w Arese. Otwarcie obiektu zbiegło się z premierą Alfy Romeo Giulia, nowego sedana klasy średniej.

Muzeum Alfy Romeo w Arese

W Muzeum znajdują się najważniejsze egzemplarze z historycznej kolekcji Alfy Romeo, tworzonej od początków lat sześćdziesiątych. Muzeum zostało otwarte w 1976 roku i można je było zwiedzać po wcześniejszym dokonaniu rezerwacji. Po zakończeniu produkcji w Arese i związanej z tym utracie kierowniczej funkcji Centrum, w 2009 roku Muzeum zostało zamknięte.

REKLAMA

W ramach planu globalnego rozwoju Alfy Romeo, Muzeum w Arese - miejsce będące symbolem historii firmy - zostało wybrane, jako centralny punkt dla wielkiego powrotu marki.
W 2013 roku poproszono architekta Benedetto Camerana o wykonanie nowego projektu łączącego cele przewidziane w planie z zachowaniem i ochroną zabytkowego budynku. Prace ruszyły latem 2014 roku i w niecałe dwanaście miesięcy udało się zakończyć remont całego kompleksu wykonany przez FCA Partecipazioni.

Zobacz też: Nowa Alfa Romeo Giulia: limuzyna z tylnym napędem

Nowy projekt architektoniczny zmienia funkcje głównego budynku, dostosowując go do nowych działalności i ułatwiając zwiedzanie. Kluczowym elementem projektu jest czerwona konstrukcja przebiegająca przez cały kompleks: od zadaszenia nad wejściem dla zwiedzających, przez hall, aż po początek trasy zwiedzania, gdzie dominują nowoczesne schody ruchome. Ten ostatni element architektoniczny, dobrze widoczny z autostrady i wyróżniający się kolorem „czerwony Alfa" jest symbolem odrodzenia Muzeum: nowoczesnym znakiem, harmonijnie wbudowanym w architekturę lat 70., który odzwierciedla połączenie między historią a współczesnością.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Wyposażenie Muzeum podkreśla charakterystyczne elementy zapisane w DNA Alfy Romeo, przedstawione za pomocą sugestywnej instalacji świetlnej przechodzącej pionowo wzdłuż budynku: światło, słowa i wyróżniające się stylem detale, które powolnym ruchem spiralnym opadają w dół, symbolizując ciągłość stylistyczną i spójność technologiczną.

Wzdłuż trasy zwiedzania można podziwiać 69 modeli marki, które miały największy wpływ nie tylko na rozwój marki, ale również na historię motoryzacji. Począwszy od pierwszego modelu A.L.F.A., 24 HP, po legendarnych zwycięzców rajdu Mille Miglia, takich jak model 6C 1750 Gran Sport prowadzony przez Tazio Nuvolariego, od 8C z lekkimi nadwoziami Touring po „Alfettę" 159, która wygrała Mistrzostwa Świata Formuły 1 w 1951 roku, prowadzona przez Juana Manuela Fangio; od Giulietty, kultowego samochodu lat 50., po model 33 TT 12.
Kwintesencja marki jest ujęta w trzech elementach: Oś czasu, która odzwierciedla ciągłość produkcji, Piękno, które łączy styl i design, Prędkość, będącą syntezą technologii i lekkości. Każdemu elementowi odpowiada jedno piętro w Muzeum. 

REKLAMA

Oś czasu zajmuje całe pierwsze piętro, prezentując 19 najbardziej znaczących samochodów w rozwoju marki, a każdemu towarzyszy multimedialny panel informatyczny. Wystawę uzupełnia „interaktywna pamięć", czyli stanowisko smart-tech, z którego zwiedzający mogą wejść do interaktywnego systemu, gdzie można uzyskać więcej informacji na temat historii modeli. Instalacja zatytułowana „Quelli dell'Alfa Romeo" (Twórcy Alfy Romeo) opowiada o powstaniu legendy, przez ponad 100 lat, dzięki pracy tysięcy ludzi, którzy przyczynili się do wzrostu firmy: od robotników po mechaników, od testujących samochody po projektantów, od inżynierów po pracowników biurowych.

Druga część trasy przebiega pod hasłem Piękno i zajmuje cały parter, oferując różne strefy tematyczne. Kompozycja charakteryzuje się dynamicznymi i płynnymi liniami, przywołującymi na myśl słynne włoskie firmy karoseryjne: od „I maestri dello stile" (Mistrzowie stylu) łączące 9 znakomitych przykładów designu z każdej epoki, po „La scuola italiana" (Włoska szkoła), gdzie prezentowane są samochody wykonane w latach 30. i 40. z lekkim nadwoziem Touring pod marką Superleggera (w tłumaczeniu Superlekka).  W centrum trasy „Alfa Romeo nel cinema" (Filmowa kariera Alfy Romeo). Następnie strefa zatytułowana „Il Fenomeno Giulietta" (Fenomen Giulietty) oraz „Giulia: disegnata dal vento" (Giulia: zaprojektowana przez wiatr), prezentująca modele towarzyszące boomowi gospodarczemu oraz gustom mieszkańców Półwyspu Apenińskiego w latach 50. i 60. ubiegłego wieku.

Trzecia część zajmująca cały poziom „-1"  jest dedykowana Prędkości. To najbardziej emocjonująca strefa, gdzie miłośnicy marki mogą podziwiać bohaterów wielkich zwycięstw spod znaku Alfy Romeo: od „Nasce la leggenda" (Narodziny legendy), niesamowity projekt multimedialny łączący gwiazdy imponujących rajdów i wyścigów w okresie międzywojennym, aż po debiut w wyścigach F1, i „Projekt 33" oraz „Le corse nel DNA" (Wyścigi zapisane w DNA).

Następnie zwiedzający wchodzą do „Tempio delle vittorie" (Świątynia zwycięstw), pomieszczenia, w którym różnorodność obrazów, dźwięków i filmów opowiada o 10 największych zwycięstwach w historii Alfy Romeo. Podróż po krainie mitu kończy się olśniewającym i ludycznym finałem: „bolle emozionali" (emocjonujące bąbelki), gdzie, poprzez filmy w wirtualnej rzeczywistości 360° możemy poznawać świat Alfa Romeo, a w zaciemnionym pokoju, zwiedzając, usiadłszy siedząc wygodnie na interaktywnym fotelu, może obejrzeć filmy w 4D poświęcone legendarnym sukcesom Alfy.

Źródło: materiały prasowe Alfa Romeo

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Mniej znaczy więcej? Tak najwyraźniej uznał Nissan. Bo ile byście nie patrzyli na nadwozie nowego Juke, zmian nie dostrzeżecie. No może poza jedną. Do gamy wrócił żółty lakier. Wbrew pozorom taka sytuacja nie wynika jednak z lenistwa japońskich inżynierów. Oni po prostu skupili się na czymś innym.

Kupno samochodu z drugiej ręki: czym grozi kupno auta bez aktualnego przeglądu technicznego

Prawo nie zabrania sprzedaży auta bez aktualnego badania technicznego i często to się zdarza gdy pojazd stał długo w komisie albo w garażu sprzedającego bez dłuższego okresu użytkowania. Jednak jeśli chce się kupić takie auto – a brak badania może wpływać przecież na obniżkę ceny i czynić całą transakcję okazyjną – trzeba zadbać o kilka kluczowych rzeczy. Oto co radzą eksperci.

Sezonowa wymiana opon to nie wszystko. Błędy w sposobie ich przechowywania są kosztowne i są groźne dla bezpieczeństwa

Sezonowa wymiana opon to doskonały moment, aby zadbać o prawidłowe przechowywanie kompletu, który nie będzie używany przez najbliższe miesiące. Źle przechowywane opony mogą ulec deformacji, stracić swoje właściwości, a nawet stać się niebezpieczne podczas jazdy. 

1 mld zł. Tyle wynosi zadłużenie firm wobec sektora leasingowego

Według najnowszego raportu, firmy mają obecnie zaległości wobec sektora leasingowego przekraczające 1 mld zł, co stanowi wzrost o ponad 80 mln zł w porównaniu z poprzednim rokiem. Średnie zadłużenie jednej firmy wynosi teraz 91,3 tys. zł.

REKLAMA

Miał więcej szczęścia, niż rozumu. Pijany uderzył w naczepę tira na A2. Cudem przeżył wypadek

Noc, autostrada A2 i pijany kierowca mazdy, który nie zauważył... jadącego tira. Japoński sedan uderzył w naczepę ciężarówki, a w wyniku uderzenia stracił praktycznie całe nadwozie. Kierowca wyszedł ze zdarzenia bez szwanku.

Nawet blisko 9 tys. zł kary dla kierowcy i to już po dwóch tygodniach. Stawki niedługo będą aktualizowane

Za niespełna 2 miesiące w Polsce po raz kolejny wzrosną kary dla kierowców. Mowa oczywiście o karach za brak OC. Od 1 lipca 2024 r. brak ważnej polisy będzie oznaczać nawet 8600 zł opłaty karnej. Tyle że ta kwota to dopiero początek kosztów.

Oto wielkie ułatwienia dla niepełnosprawnych. Nowe przepisy przyjęte

Nadciągają ważne zmiany dla osób korzystających z kart parkingowych. Parlament Europejski uchwalił przepisy o unijnej karcie osoby z niepełnosprawnością oraz europejskiej karcie parkingowej dla osób z niepełnosprawnością. Co to oznacza dla kierowców?

Jak chcemy podróżować? Zmiana myślenia to wynik kwestii środowiskowej i pokoleniowej

W ciągu ostatnich lat sposób postrzegania transportu uległ ewolucji, odzwierciedlając zarówno transformację branży motoryzacyjnej, jak i zmiany wartości społecznych. Co to oznacza w praktyce?

REKLAMA

Omoda w Europie. Polska stanie się ważną bazą dla chińskiej marki

Omoda nie bierze jeńców. Marka należąca do chińskiego giganta Chery Automobile rusza na europejską ekspansję. Ma utworzyć na Starym Kontynencie około siedmiu spółek zależnych. Jedna i dość kluczowa powstanie właśnie w Polsce.

Ubezpieczenie dla rowerzysty. Czy jest obowiązkowe? Jaką polisę wybrać?

Sezon rowerowy w pełni. A to oznacza, że rowerzyści powinni rozpatrzeć dość ważną kwestię. Czy przed ruszeniem w trasę muszą wykupić ubezpieczenie? I o jakiej konkretnie polisie warto pomyśleć?

REKLAMA