| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Wydarzenia > Volkswagen i Audi przegrywają batalię o TDI

Volkswagen i Audi przegrywają batalię o TDI

Grupa Volkswagena ubiegała się o prawa do używania skrótu "TDI" na wyłączność. Europejski Trybunał Sprawiedliwości w Luksemburgu odrzucił ich wniosek. Co będzie dalej ze skrótem TDI?

Nazewnictwo "TDI" jest stosowane w modelach Volkswagena, Audi i innych markach grupy do oznaczania silników wysokoprężnych.

Po raz pierwszy silnik TDI został zamontowany w Audi 100 w roku 1989. TDI jest jednostką silnikową zwykle wyposażoną w intercooler i zasilaną bezpośrednim wtryskiem do komory spalania. Od blisko 22 lat technologia jest rozwijana, a jej nazwa kojarzona przez wszystkich zmotoryzowanych.

Zobacz też: Obowiązkowe systemy kontroli ciśnienia

Europejski Trybunał Sprawiedliwości w Luksemburgu nie przychylił się do wniosku niemieckiego producenta i odrzucił wniosek o opatentowanie nazwy "TDI".

Zobacz też: Volkswagen zdobywcą 34 nagród w Cannes

Sędziowie orzekli, że skrót "TDI", w domyśle Turbo Direct Injection, nie jest wyraźnie zdefiniowany i przez to może stanowić rozwinięcia innych, nieużywanych przez grupę VW nazw takich jak np. Turbo Diesel Injection.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Pluta

analityk w Departamencie Analiz TMS Brokers

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »