| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Wydarzenia > Pięć gwiazdek Euro NCAP dla nowego Passata i Sharana

Pięć gwiazdek Euro NCAP dla nowego Passata i Sharana

Nowy Volkswagen Passat oraz Sharan otrzymały w testach zderzeniowych EuroNCAP najwyższe noty. Samochody oceniane według zaostrzonych kryteriów otrzymały pięć gwiazdek za ochronę pasażerów i pieszych, ochronę dzieci oraz za wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa.

Zarówno Passata jak i Sharana najnowszej generacji Volkswagen wyposażył w pakiet bezpieczeństwa obejmujący zestaw pasów bezpieczeństwa i poduszek powietrznych oraz systemy wspomagające kierowcę.

Testowany Sharan uzyskał 96 procent (34 punkty) w kategorii ochrony pasażerów, ponadto przyznano mu 39 punktów za bezpieczeństwo dzieci.

W ofercie najnowszego Sharana dostępny jest opcjonalny pakiet ochrony dla pasażerów siedzących z tyłu, w skład którego wchodzą napinacze pasów bezpieczeństwa i boczne poduszki powietrzne dla drugiego rzędu we wszystkich konfiguracjach siedzeń. W wersji sześcioosobowej tylne poduszki powietrzne montowane są seryjnie.

Zobacz również: Proekologiczna Mazda

Passat otrzymał notę 38 punktów za bezpieczeństwo dzieci i 33 punkty za bezpieczeństwo pasażerów. Przykładem dodatkowego wyposażenia podnoszącego bezpieczeństwo może być system ACC z Front Assist, który pomaga uniknąć najechania na pojazd jadący przed Passatem.

EuroNCAP (European New Car Assessment Programme) jest międzynarodową organizacją testującą i oceniającą bezpieczeństwo nowych samochodów na podstawie symulowanych wypadków. 

Zobacz również: Toyota Etios – tani sedan po japońsku

System oceniania w ramach Euro NCAP polega na podsumowaniu ogólnych wyników w zakresie bezpieczeństwa, w efekcie czego klienci otrzymują zrozumiały, pojedynczy rezultat. Ocena jest sumą wyników w zakresie ochrony pasażerów podczas zderzenia czołowego, bocznego, uderzenia bokiem w słup i najechania od tyłu, a ponadto ochrony dzieci przewożonych w aucie w odpowiednich fotelikach, ochrony pieszych podczas najechania oraz dostępności systemu stabilizacji toru jazdy.

Wprowadzony w lutym 2009 roku, nowy algorytm oceniania wykorzystuje tzw. wynik ważony, łączący wiele aspektów ochrony zapewnianej przez samochód: zabezpieczenie dorosłych (50%), dzieci (20%) i pieszych (20%) uzupełnia dostępność systemu ESP (10%). System ESP musi być montowany seryjnie w co najmniej 90% pojazdów z palety modelowej, aby mógł on być doliczony do wyników zderzeniowych.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

AkademiaGier.com

ekspert z zakresu HR

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK