| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Wydarzenia > Pięć gwiazdek Euro NCAP dla nowego Passata i Sharana

Pięć gwiazdek Euro NCAP dla nowego Passata i Sharana

Nowy Volkswagen Passat oraz Sharan otrzymały w testach zderzeniowych EuroNCAP najwyższe noty. Samochody oceniane według zaostrzonych kryteriów otrzymały pięć gwiazdek za ochronę pasażerów i pieszych, ochronę dzieci oraz za wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa.

Zarówno Passata jak i Sharana najnowszej generacji Volkswagen wyposażył w pakiet bezpieczeństwa obejmujący zestaw pasów bezpieczeństwa i poduszek powietrznych oraz systemy wspomagające kierowcę.

Testowany Sharan uzyskał 96 procent (34 punkty) w kategorii ochrony pasażerów, ponadto przyznano mu 39 punktów za bezpieczeństwo dzieci.

W ofercie najnowszego Sharana dostępny jest opcjonalny pakiet ochrony dla pasażerów siedzących z tyłu, w skład którego wchodzą napinacze pasów bezpieczeństwa i boczne poduszki powietrzne dla drugiego rzędu we wszystkich konfiguracjach siedzeń. W wersji sześcioosobowej tylne poduszki powietrzne montowane są seryjnie.

Zobacz również: Proekologiczna Mazda

Passat otrzymał notę 38 punktów za bezpieczeństwo dzieci i 33 punkty za bezpieczeństwo pasażerów. Przykładem dodatkowego wyposażenia podnoszącego bezpieczeństwo może być system ACC z Front Assist, który pomaga uniknąć najechania na pojazd jadący przed Passatem.

EuroNCAP (European New Car Assessment Programme) jest międzynarodową organizacją testującą i oceniającą bezpieczeństwo nowych samochodów na podstawie symulowanych wypadków. 

Zobacz również: Toyota Etios – tani sedan po japońsku

System oceniania w ramach Euro NCAP polega na podsumowaniu ogólnych wyników w zakresie bezpieczeństwa, w efekcie czego klienci otrzymują zrozumiały, pojedynczy rezultat. Ocena jest sumą wyników w zakresie ochrony pasażerów podczas zderzenia czołowego, bocznego, uderzenia bokiem w słup i najechania od tyłu, a ponadto ochrony dzieci przewożonych w aucie w odpowiednich fotelikach, ochrony pieszych podczas najechania oraz dostępności systemu stabilizacji toru jazdy.

Wprowadzony w lutym 2009 roku, nowy algorytm oceniania wykorzystuje tzw. wynik ważony, łączący wiele aspektów ochrony zapewnianej przez samochód: zabezpieczenie dorosłych (50%), dzieci (20%) i pieszych (20%) uzupełnia dostępność systemu ESP (10%). System ESP musi być montowany seryjnie w co najmniej 90% pojazdów z palety modelowej, aby mógł on być doliczony do wyników zderzeniowych.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Robert Ratajczak

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »