REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen przedstawia swoje plany na przyszłość

Volkswagen Passat GTE 2015 hybryda
Volkswagen Passat GTE 2015 hybryda
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Plany Volkswagena są ambitne. Oprócz dalszego wzrostu udziału jego aut na rynkach światowych, niemiecki koncern chce wyraźniejszej cyfryzacji w swojej marce. Na czym dokładnie ma ona polegać?

Podczas Salonu Samochodowego w Genewie koncern Volkswagen zaprezentował swoje plany dotyczące motoryzacji przyszłości. Prezes Zarządu Matthias Müller w wieczór poprzedzający otwarcie salonu zapowiedział powstanie trzech nowych „Volkswagen Group Future Center” - w Europie, Azji i w Kalifornii. Styliści oraz specjaliści z dziedziny komputeryzacji będą w nich pracować wspólnie nad samochodami przyszłości. Müller: „Przestawiamy stylistykę naszych aut na cyfrową erę”. Rozpoczęła się ponadto ofensywa w dziedzinie jazdy autonomicznej. Celem jest wdrożenie tej kluczowej technologii do seryjnej produkcji szybciej niż uczynią to konkurenci.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen rozpoczął akcję serwisową dla silników Diesla

REKLAMA

Obydwie strategiczne decyzje świadczą o przekonaniu koncernu, że cyfryzacja otwiera nowe pola do działalności biznesowej i pozwoli zwiększyć obroty. Müller: „Dla koncernu Volkswagen transformacja cyfrowa staje z tego powodu na czele listy najważniejszych zadań do realizacji”. Kluczem do sukcesu jest takie połączenie świata samochodów i komputerów „aby korzyści z tego odnieśli klienci, społeczeństwo oraz gospodarka”. Jednak w przyszłości nie wystarczy samo produkowanie najlepszych samochodów. Koncern Volkswagen rozpoznał znaki czasu. Müller: „Chcemy przełomu, sami go przyspieszamy”.

REKLAMA

Przełomowe podczas uroczystego wieczoru koncernu Volkswagen było wystąpienie Johanna Jungwirtha, który od listopada 2015 roku kieruje działem cyfryzacji. Jungwirth jasno wskazał do jakiego celu zmierzają zmiany w przedsiębiorstwie: „Jestem przekonany, że do 2025 roku awansujemy do rangi wiodącego producenta środków transportu”. W tym celu koncern Volkswagen stanie się także „w pewnym stopniu producentem software’u oraz dostawcą usług”. Z punktu widzenia przyszłości zaletą Volkswagena jest to, że „doskonale opanowaliśmy hardware, czyli produkcję samochodów”.

Koncern Volkswagen mocniej połączy obszary cyfryzacji i stylistyki – to krok wyznaczający nowe standardy w przemyśle samochodowym. Trzy nowe instytucje „Volkswagen Group Future Center” będą się mieścić w Poczdamie, w Kalifornii oraz w Chinach. Ręka w rękę nad przyszłymi autami będą w nich pracować styliści oraz specjaliści z dziedziny cyfryzacji. Chodzi o to, żeby pod względem wrażeń dostarczanych klientom, designu urządzeń elektronicznych, koncepcji obsługi, nowych rozwiązań w dziedzinie projektowania przestrzeni oraz w zakresie urządzeń służących informacji i rozrywce samochody Volkswagena były najlepsze w klasie. Kierownictwo działu stylizacyjnego w koncernie przejął od stycznia Michael Mauer. Zmiany będą przebiegały w ścisłej współpracy z działem odpowiedzialnym za cyfryzację. Studio w Poczdamie podjęło już pracę w ramach tej nowej koncepcji, wkrótce zapadnie także decyzja o tym, w których konkretnie miejscach w Kalifornii i w Azji powstaną dwa kolejne nowe centra.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kształtowanie przyszłości może się jednak udać tylko wtedy, podkreślił Prezes koncernu Müller, „jeśli jednocześnie wyciągniemy wnioski z błędów przeszłości”. Dla koncernu Volkswagen bieżący rok jest decydujący: „rok 2016 jest rokiem, w którym chcemy rozwiązać problem diesli zgodnie z oczekiwaniami naszych klientów i przygotować koncern na wyzwania jakie niesie przyszłość”. W ten sposób zostanie położony solidny fundament, stwierdził w Genewie Müller: „Wypełnimy to podwójne zadanie – z niezbędnym respektem, ale też w pełnym przekonaniu, że koncern i należące do niego marki mogą wyjść i wyjdą z tego trudnego okresu wzmocnione”.

Działania związane z rozwiązywaniem kwestii spalin w silnikach przebiegają pomyślnie, akcja przywoławcza w Europie rozpoczęła się zgodnie z planem: „Najważniejsi są w niej nasi klienci. Sprawimy, by ich odwiedziny w naszych serwisach były jak najbardziej efektywne”. Müller podkreślił ponadto, że w niedługim czasie koncern przedstawi merytoryczny raport na temat stanu dochodzenia w tej sprawie: „Wyciągniemy konsekwencje na podstawie tych ustaleń”.

Zobacz też: Nowy Volkswagen Up! 2016

Koncern prowadzi też dynamiczne prace w dziedzinie samochodów elektrycznych. W tej chwili koncern Volkswagen oferuje dziewięć aut elektrycznych oraz hybryd typu plug-in. Do 2020 roku dołączy do nich 20 kolejnych. „Do końca tego dziesięciolecia możliwe jest uzyskanie przez pojazdy w trybie wyłącznie elektrycznym zasięgu przekraczającego 500 km. Czas ładowania nie będzie przy tym dłuższy niż przerwa na kawę. A w dłuższej perspektywie samochody elektryczne staną się tańsze, niż te z silnikami spalinowymi”, stwierdził Müller. Aby tak się stało potrzeby jest wspólny wysiłek przedstawicieli świata gospodarki i polityki, głównie w budowie gęstej sieci stacji ładowania, by auta elektryczne szybciej zyskały popularność na rynku.

W drodze do tego celu przez jakiś czas współistnieć będą samochody z nowymi układami napędowymi oraz te z tradycyjnymi silnikami spalinowymi, stwierdził w Genewie szef koncernu. Müller: „Nasi inżynierowie opracowali fascynujące technologie – od silników 3-cylindrowych po takie z 16 cylindrami, od napędu na gaz ziemny po wydajne diesle. Także w tym wypadku wychodzimy z założenia: możemy być i będziemy jeszcze lepsi”.

Źródło: materiały prasowe Volkswagen

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

REKLAMA

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

REKLAMA