| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Sprzedaż samochodów Skoda w 2015 roku

Sprzedaż samochodów Skoda w 2015 roku

Sprzedaż samochodów marki Skoda osiągnęła w 2015 roku rekordowy pułap. Do klientów trafiło ponad milion nowych aut czeskiego producenta.

W Europie Zachodniej ŠKODA zwiększyła swój wynik o 4,3% do 430 900 samochodów dostarczonych Klientom. W samym tylko grudniu poprawiła zeszłoroczny rezultat z 28 800 do 31 100 samochodów. W Niemczech – na drugim największym rynku ŠKODY na świecie – producent dostarczył nowe auta 158 700 Klientom, to jest o 6,2% więcej niż rok wcześniej (149 500).

Rezultat ten pozwala ŠKODZIE dalej wzmacniać swoją pozycję największej marki importowej w kraju. W 2015 roku marka zanotowała rekordowy dwucyfrowy wzrost w wielu innych częściach tego regionu: we Włoszech (16,8% do 16 600 samochodów), w Portugalii (o 30,7% do 3 100 szt.), Hiszpanii (o 24,1% do 22 100 szt.), Szwecji (+10,9% do 15 100 szt.) i Irlandii (+25,1% do 7 900 szt.).

Warunki na rynkach Europy Wschodniej są coraz trudniejsze, ale ŠKODA zdołała utrzymać duże zainteresowanie Klientów także w tej części Europy, dostarczając im (wyłączając Rosję) 32 700 samochodów (w 2014: 34 700). To stosunkowo bardzo dobry wynik, pozwalający zwiększyć udział w rynku z 6,6% do 7,5%. W samym grudniu ŠKODA dostarczyła na tych rynkach (wyłączając Rosję) w sumie 2 700 aut, co jest wynikiem lepszym od osiągniętego w analogicznym czasie rok wcześniej (2 100 dostarczonych sztuk). W Rosji w 2015 roku dostarczono Klientom 55 000 samochodów (w 2014: 84 400), co wobec znaczącego skurczenia się całego rynku oznacza utrzymanie zainteresowania, a nawet jego delikatny wzrost (udział w rynku wzrósł z 3,6% do 3,7%). Równolegle, w innych krajach tego regionu ŠKODA notowała rekordowe wzrosty: o 23% w Rumunii do 9 000 samochodów, o 14,4% w Serbii do 5 900 samochodów, o 27,9% w Bułgarii do 2 600.

Jeszcze lepiej marka radziła sobie w Europie Środkowej: tu ŠKODA poprawiła swój zeszłoroczny wynik o 14,8% do 172 100 dostaw (w 2014 roku było ich 149 900). Wzrósł przez to także udział ŠKODY w tym rynku: podniósł się z 20% do 20,9%. Na swoim rodzimym rynku marka poprawiła swój zeszłoroczny wynik aż o 21,1% (skok z 70 200 do 85 000 samochodów). ŠKODA zanotowała dwucyfrowy wzrost także na Słowacji (o 11,3% do 18 300 egzemplarzy) i Słowenii (o 13,9% do 5 700 sztuk). Wzrost na poziomie niecałych trzech procent wobec roku 2014 pozwolił ŠKODZIE utrzymać pozycję zdecydowanego lidera rynku w Polsce, któremu przewodzi z wynikiem 44 499 rejestracji w roku 2015.

Sprzedaż ŠKODY pozostaje na stabilnym poziomie także w Chinach. Wynik na tym największym rynku marki na świecie wzrósł wobec ubiegłego roku o 0,1%, z 281 400 do 281 700 samochodów. W grudniu ŠKODA dostarczyła chińskim Klientom 28 900 samochodów (w grudniu 2014: 30 800 sztuk). Z pozostałych części świata ŠKODA zanotowała znaczący rozwój w Izraelu (17 800 dostarczonych samochodów, wzrost o 17,4%) i Turcji (o rekordowe 58,4% do 22 200 egzemplarzy). Na rynku indyjskim swoje nowe samochody ŠKODY odebrało w tym czasie 15 800 Klientów (w 2014: 15 500).

Liczba samochodów dostarczonych Klientom w 2015 roku (według modelu, w jednostkach, wynik zaokrąglony, różnica wobec roku poprzedniego):

ŠKODA Octavia (432 300; +11,1 %),
ŠKODA Rapid (194 300; -12,2 %),
ŠKODA Fabia (192 400; +19,8 %),
ŠKODA Yeti (99 500; -3,2 %),
ŠKODA Superb (80 200; -12,0 %),
ŠKODA Roomster (16 600; -44,0 %),
ŠKODA Citigo (dostępna tylko w Europie: 40 200; -5,5 %).

Źródło: materiały prasowe Skoda

reklama

Data publikacji:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Skoda Fabia III 1.2 TSI 110 KM
Skoda Fabia III 1.2 TSI 110 KM

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Beata Mosór

Zastępca Dyrektora ds. Marketingu i PR w NetArt

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »