| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Multisalony - czy to stały trend na rynku?

Multisalony - czy to stały trend na rynku?

Multisalony, w których sprzedawane są samochody co najmniej kilku marek stają się coraz popularniejsze w Europie Zachodniej. Trend trafił również do Polski, czy na stałe?

Do tej pory autoryzowana sieć dealerska lub pośrednik to były główne sposoby na zakup nowego auta. Jednak na Zachodzie coraz większy udział w runku mają multisalony  samochodowe. We Francji stanowią aż 20% całości sprzedaży. Punkty działają podobnie jak markety sprzedające sprzęt RTV czy AGD. Szeroki wybór i niska cena stanowią o coraz większym zainteresowaniu ze strony klientów.

W Polsce jeden z pierwszych multisalonów powstał w Poznaniu. - Zrezygnowaliśmy z jednomarkowego dealerstwa  na rzecz samochodów różnych marek, w szczególności, z segmentu premium – mówi Adam Ciesielczyk, dyrektor zarządzający w firmie Ciesielczyk.  – Zarówno dla nas, jak i dla klientów, są to korzyści. Z czego to wynika? Działamy w ramach międzynarodowej sieci niezależnych dealerów, która składa w fabrykach ogromne zamówienia, dzięki temu otrzymujemy naprawdę znaczące rabaty. Na taki zabieg nie mogą liczyć pojedyncze punkty dealerskie. – dodaje.

Duży wpływ na sytuację mają także czynniki związane z utrzymaniem obiektu dostosowanego do wymogów wskazanych przez importera. - Kolejna kwestia to zmniejszenie kosztów funkcjonowania salonu, ponieważ nie musimy spełniać wymogów narzucanych przez importerów, np. w kwestii danego wystroju wnętrza, poziomu zatrudnienia czy posiadania osobnego serwisu i salonu dla każdej marki. W efekcie mamy o wiele niższe koszty, dzięki czemu nasze ceny samochodów są tak atrakcyjne. – wyjaśnia Ciesielczyk.

Zobacz też: Szykuje się nowelizacja ustawy o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji

Różnica pomiędzy cenami u oficjalnego dealera danej marki a  multisalonem Ciesielczyk wynosi średnio 25 proc. Dlatego też przy zakupie, np. Audi Q7 z pełnym wyposażeniem, oszczędność może wynieść nawet ponad 100 tys. Niemniejsze różnice upustów są w przypadku aut z segmentu C i D. Ford Focus dostępny jest w cenie niemal 20 tys. zł niższej niż u oficjalnego dealera
Co ważne, multisalony nie funkcjonują jak brokerzy, działają dokładnie tak jak autoryzowani dealerzy, w związku z czym dają gwarancję stałej ceny, która jest niezależna od kursów walut czy zmian cen w cennikach. Klient kupuje samochód w cenie jaka obowiązywała w dniu zamówienia.

Zobacz też: Wymiana opon letnich na zimowe będzie obowiązkowa?

Dzięki strategicznemu podejściu do dealerstwa multisalony mogą oferować zaskakujące promocje, m.in. „Drugi samochód gratis”. - Kupujący Audi A6 S-Line dostanie dodatkowo Forda Mondeo, a nabywca Land Rovera Discovery otrzyma Peugeota 308. – deklaruje Ciesielczyk. Jak dodaje, ten typ sprzedaży zaczął się w Polsce bardzo dobrze przyjmować, dlatego w najbliższych latach będziemy mogli zaobserwować zmniejszenie liczby dealerów pojedynczych marek na rzecz multisalonów.

Źródło: Materiały prasowe Ciesielczyk

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Gontarek, HUKE Finanse

Firma HUKE Finanse jest multiagencją, która oferuje pełen zakres produktów ubezpieczeniowych i kredytowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »