| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Wyniki grupy Renault w Polsce w 2012 r.

Wyniki grupy Renault w Polsce w 2012 r.

Ogólna sprzedaż samochodów grupy Renault (Renault i Dacia) w Polsce wzrosła w stosunku do roku 2011. Na polskim rynku Renault jest liderem w sprzedaży samochodów specjalistycznych, a marka Dacia odnotowała najwyższy wzrost sprzedaży.

Renault i Dacia na polskim rynku zanotowały wzrost sprzedaży

Grupa Renault (marka Renault i Dacia) zarejestrowała w 2012 r. o 1287 samochodów więcej niż w poprzednim roku, co dało wzrost udziału w rynku o 0,63 p.p.

Na rynku samochodów osobowych Grupa Renault odnotowała wzrost. Przy ogólnym spadku tego rynku o -1,5% zarejestrowano o 6,4% więcej samochodów marek Renault i Dacia w porównaniu do roku ubiegłego. Należy zwrócić uwagę na duży udział Dacii w tym wyniku: 9 572 zarejestrowane samochody, co oznacza wzrost o prawie 97% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Łącznie udział w rynku samochodów osobowych zwiększył się o 0,61 p.p.

Wzrost udziału w rynku jest dużą zasługą należącej do Renault marki Dacia, która cieszy się rosnącym uznaniem polskich klientów. W ciągu ośmiu lat, od kiedy marka obecna jest w Polsce wprowadzonych zostało do sprzedaży już osiem modeli: Logan, Logan MCV, Logan Pick-up, Logan Van, Sandero, Duster, a od roku 2012 Lodgy i Dokker oraz Dokker Van. Dacia stała się marką o największym wzroście sprzedaży na rynku polskim. W porównaniu z rokiem ubiegłym, sprzedaż marki Dacia wzrosła o ponad 86%.

Zobacz też: Test Renault Laguna III – krok w stronę jakości

Wolumen sprzedaży samochodów dostawczych grupy Renault

Rynek samochodów dostawczych w Polsce dla marek Renault i Dacia utrzymał się na podobnym poziomie jak w roku ubiegłym (mniej o 58 szt.), co na rynku, który odnotował duży spadek (o - 8,7%) pozwoliło na wzrost udziału Grupy Renault o 1,1 punktu procentowego. Renault zajmuje drugą pozycję na rynku samochodów dostawczych w Polsce.

Renault od roku 2009 niezmiennie jest liderem rynku samochodów specjalistycznych w Polsce. Udział w tym sukcesie mają również stacje PRO+ (Centra Obsługi Firm), których jest już piętnaście w całej Polsce. W roku 2012 sprzedano 2424 samochody Renault i Dacia zabudowane przez autoryzowane firmy nadwoziowe, co daje 15-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Zobacz też: Test Renault Megane Grandtour: bez zaskoczenia

Plany Grupy Renault na rok 2013

Na rok 2013 Renault zaplanowało kolejne premiery, w tym kontynuację rodziny Nowego Clio, które już w grudniu 2012 roku (miesiąc po wprowadzeniu do sprzedaży) okazało się hitem sprzedaży indywidualnej w segmencie B.

Już można składać zamówienia na Nowe Clio Grandtour, a samochody pojawią się w salonach z końcem marca, miesiąc później w sprzedaży pojawi się Clio R.S. W połowie roku do sprzedaży trafi również Nowe Kangoo Express. Najważniejszą premierą 2013 roku będzie zupełnie nowy model - Renault Captur, który wejdzie do sprzedaży jeszcze w pierwszej połowie tego roku. Wśród nowości pojawi się m.in. Nowy Scenic oraz pojazd elektryczny Twizy.

Zobacz też: Test Renault Scenic: Grunt to rodzinka

Wolumen sprzedaży Renault w Europie w 2012 r.

W sytuacji kryzysu na rynku (- 8,6%), w wyniku strategii obrony marży i restrukturyzacji oferty handlowej w Wielkiej Brytanii Grupa uzyskała 9,1% udziału w rynku (- 1 punkt), a jej sprzedaż wyniosła 1 270 688 samochodów, co oznacza spadek o 18%. Marka Renault zajmuje obecnie trzecie miejsce na rynku samochodów osobowych i dostawczych. Renault po raz 15 z rzędu jest liderem na rynku samochodów dostawczych w Europie, zdobywając 15,5% udziału w rynku na koniec 2012 roku.

Źródło: Materiały prasowe Renault

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

3 Z Kancelaria Radcy Prawnego Izabela Odziemiec

ekspert z zakresu prawa pracy i prawa cywilnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »