| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Polska jednym z największych rynków dla Mitsubishi

Polska jednym z największych rynków dla Mitsubishi


Mitsubishi podsumowało rok fiskalny 2010, który skończył się w marcu. Sprzedaż firmy wzrosła w porównaniu do roku 2009 aż o 26%. Największymi rynkami dla Mitsubishi są Niemcy, Wielka Brytania, Hiszpania i Polska.

Sprzedaż netto Mitsubishi wyniosła 1 bilion 828,5 miliardów jenów. Łącznie na całym świecie sprzedano 1 105 000 samochodów, czyli o 15 proc. więcej niż w 2009 roku. Około 218 000 samochodów kupili klienci w Europie (włączając Rosję i Ukrainę) co stanowi wzrost o 29 proc., 94 000 pojazdy sprzedano w USA (+7 proc.), 164 000 pojazdów w Japonii (-4 proc.), 629 000 aut w Azji i innych regionach (+18 proc.).

Zobacz również: Brytyjczycy polecają Lexusa

Największym europejskim odbiorcą aut Mitsubishi są Niemcy, gdzie sprzedano 28 589 samochodów – to o 20 proc. więcej niż przed rokiem. Drugie miejsce zajmuje Wielka Brytania z 19 891 sprzedanymi pojazdami i 9 proc. wzrostem sprzedaży. Trzecią lokatę pod względem ilości sprzedanych pojazdów zajęła Hiszpania, w której klienci kupili 10 411 aut (wzrost o 40 proc.) a czwarte miejsce z wynikiem sprzedaży na poziomie 10 108 samochodów zajmuje Polska, uzyskując 16 proc. zwiększenie sprzedaży w relacji do roku fiskalnego 2009.

Zobacz również: Prawo jazdy dla niepełnosprawnych

Wzrost sprzedaży pojazdów Mitsubishi został osiągnięty dzięki wprowadzeniu na rynek nowego kompaktowego crossovera Mitsubishi ASX oraz rosnącemu popytowi na rynkach rozwijających się.

reklama

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Mitsubishi ASX to kompaktowy SUV, który na runku konkuruje z autami takimi jak Nissan Quashqai. fot. mototarget.pl
Mitsubishi ASX to kompaktowy SUV, który na runku konkuruje z autami takimi jak Nissan Quashqai. fot. mototarget.pl

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Przemysław Kędzia

Przemysław Kędzia, prezes Business Media Software Solutions

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »