REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Aktualny ranking niezawodności DEKRA

Fot. Audi
Fot. Audi

REKLAMA

REKLAMA

Niemieckie stowarzyszenie rzeczoznawców DEKRA przedstawiło najnowszy raport niezawodności samochodów.

Do sporządzenia tego raportu wykorzystano dane pochodzące z ponad 15 milionów przeglądów, dokonanych w stacjach kontroli pojazdów na przestrzeni ostatnich dwóch lat.

REKLAMA

Niemieccy rzeczoznawcy z DEKRA przedstawili dane dotyczące awaryjności aut w oparciu o ilość przejechanych kilometrów, a nie w podziale wiekowym.
Najmniej zawodne auta w rankingu niezawodności DEKRA 2011 to:

Samochody klasy mini/małe:

z przebiegiem do 50 tysięcy kilometrów:

1. Ford Fiesta
2. Renault Twingo
3. Toyota Yaris

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- przebieg od 50 tys. do 100 tys. km:

1. Toyota Yaris
2. Opel Corsa
3. Mazda2

- przebieg od 100 tys. do 150 tys. km:

1. Honda Jazz
2. Audi A2
3. Ford Fiesta

Zobacz również: Hybrydy nie zawojowały rynku

KOMPAKTY

- przebieg do 50 tysięcy kilometrów:

1. Toyota Prius
2. Volkswagen Golf VI
3. Volvo C30

- przebieg od 50 tys. do 100 tys. km:

1. Toyota Prius
2. Toyota Auris
3. Volkswagen Jetta

- przebieg od 100 tys. do 150 tys. km:

1. Volkswagen Golf V
2. Skoda Octavia
3. Mercedes-Benz Klasy A

KLASA ŚREDNIA

- przebieg do 50 tysięcy kilometrów:

1. Opel Insignia
2. Audi A4
3. Ford Mondeo

- przebieg od 50 tys. do 100 tys. km:

1. Mercedes-Benz Klasy C
2. BMW Serii 3
3. Volkswagen Passat

- przebieg od 100 tys. do 150 tys. km:

1. Volkswagen Passat
2. BMW Serii 3
3. Volvo S40

KLASA WYŻSZA ŚREDNIA/WYŻSZA

- przebieg do 50 tysięcy kilometrów:

1. Audi A6
2. BMW Serii 5
3. Mercedes-Benz Klasy S

- przebieg od 50 tys. do 100 tys. km:

1. Audi A8
2. Volkswagen Phaeton
3. Audi A6

- przebieg od 50 tys. do 100 tys. km:

1. Audi A6
2. Audi A8
3. BMW Serii 7

SPORTOWE/COUPE

- przebieg do 50 tysięcy kilometrów:

1. Mazda MX-5
2. Volkswagen Eos
3. Audi TT

- przebieg od 50 tys. do 100 tys. km:
1. Volkswagen Eos
2. Porsche 911
3. BMW Serii 6

- przebieg od 100 000 do 150 000 km:

1. Porsche 911
2. Mercedes-Benz CLK
3. Mercedes-Benz SL

Zobacz również: Dacia Duster zdobyła tytuł Autobest 2011

TERENOWE

- przebieg do 50 000 km:

1. Honda CR-V
2. Toyota RAV4
3. Nissan Qashqai

- przebieg od 50 000 do 100 000 km:

1. Porsche Cayenne
2. Toyota RAV4
3. BMW X3

- przebieg od 100 000 do 150 000 km:

1. BMW X3
2. Volkswagen Touareg
3. Mercedes-Benz Klasy M

VANY

- przebieg do 50 000 km:

1. Volkswagen Golf Plus
2. Nissan Note
3. Toyota Corolla Verso

- przebieg od 50 000 do 100 000 km:

1. Volkswagen Golf Plus
2. Toyota Corolla Verso
3. Ford Galaxy

- przebieg od 100 000 do 150 000 km:

1. Ford Galaxy
2. Volkswagen Golf Plus
3. Toyota Corolla Verso

REKLAMA

Wśród wszystkich modeli, które były objęte raportem DEKRA 2011 najlepszy wynik uzyskał Opel Insignia, który w około 96% przypadków (kategoria eksploatacyjna: do 50 000 przejechanych kilometrów) przeszedł przeglądy techniczne bez problemów. Na drugim miejscu znalazł się Ford Fiesta, a na trzecim Toyota Prius.

Od roku w rankingu DEKRA istnieje kategoria „Najlepszy ze wszystkich klas”, w której występują najbardziej niezawodne samochody sklasyfikowane na podstawie uśrednionych statystyk ze wszystkich trzech kategoriach eksploatacyjnych. W tym roku wyróżnienie to zdobył model Audi A6, który jest zdobył ten tytuł już trzeci raz z rzędu. Drugą lokatę w tej kategorii zdobyła marka BMW modelem Serii 3, a trzecie VW Passat.

Nowością w opracowaniu DEKRA 2011 jest ranking pojazdów użytkowych. W kategorii przebiegu do 50 tysięcy kilometrów najmniej awaryjny okazał się Mercedes-Benz Sprinter, który wyprzedził Fiata Ducato i Volkswagena Crafter.

W dwóch pozostałych kategoriach eksploatacyjnych (50 000 do 100 000 km oraz 100 000 do 150 000 km) pierwsze miejsce zajął Volkswagen Crafter.

Źródło: samar

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Młodzi nie chcą prawa jazdy. W 2023 r. dokumentów było o 30 proc. mniej, niż jeszcze kilka lat temu

    Dane z CEPiK nie pozostawiają złudzeń. W 2023 r. w Polsce zostało wydanych o 30 proc. mniej praw jazdy, niż w 2015 r. Jak ten trend może wpłynąć na producentów samochodów oraz rynek aut używanych?

    Auta w leasingu policja nie zabierze. Kierowca zapłaci jednak nawiązkę, a do tego poniesie koszty podatkowe

    Pijany kierowca zatrzymany w samochodzie leasingowanym auta nie straci. Mimo wszystko za swój czyn zapłaci i to podwójnie. Nawiązka dopiero otwiera listę jego strat. Kolejnym punktem jest utrata praw do odliczenia podatkowego.

    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    REKLAMA

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    REKLAMA

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    REKLAMA