| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Proekologiczna Mazda

Proekologiczna Mazda


Mazda zaangażowała się w program rozwoju technologii pod hasłem „Odpowiedzialny Zoom-Zoom” i wspiera ekologiczne rozwiązania w procesie produkcji i dystrybucji pojazdów.

Program ten zawiera zbiór wytycznych w zakresie rozwoju technologii pozwalających na zmniejszenie emisji dwutlenku węgla do atmosfery, obejmuje on także działania, które mają na celu podniesienie poziomu bezpieczeństwa i komfortu jazdy.

Jednym z kluczowych rozwiązań projektu „Odpowiedzialny Zoom-Zoom” jest System Zarządzania Środowiskowego (EMS – Environmental Management System), który obejmuje całą długość łańcucha dostaw. System EMS opracowano w oparciu o normy takie jak ISO 14001. Wszystkie fabryki Mazdy w Japonii, Stanach Zjednoczonych, Chinach i Tajlandii uzyskały certyfikat ISO 14001. W ramach tego standardu zakończył się również proces certyfikacji trzynastu firm produkcyjnych należących do Mazda Group, działających w Japonii i poza jej granicami.

Zobacz również: Toyota Etios – tani sedan po japońsku

Przykładem proekologicznych działań Mazdy może być opracowany w 2002 roku system lakierowania trójwarstwowego na mokro, który został następnie wdrożony przez lakiernie Mazdy w Japonii, Tajlandii oraz Chinach.

System ten umożliwia bezpośrednie nałożenie na siebie warstw podkładu, lakieru barwnego oraz lakieru przezroczystego bez konieczności oczekiwania na zaschnięcie każdej warstwy. Dzięki temu obniżono emisje CO2 o 15% w stosunku do poprzednio stosowanych metod lakierowania oraz ograniczenie o 45% emisji lotnych związków organicznych.

Zobacz również: Kia Sportage i Optima wyróżnione za design

Ciekawostką jest także to, że Mazda współpracuje z dostawcami oraz specjalistami w dziedzinie recyklingu. Efektem tej kooperacji jest technologia recyklingu „bumper-to-bumper” („zderzak w zderzak”) — metoda polega na wykorzystaniu przetworzonych zużytych zderzaków jako surowca, z którego produkowane są nowe zderzaki samochodowe. Technologię tę wykorzystano po raz pierwszy podczas seryjnej produkcji modelu RX-8 w 2005 roku, a następnie rozszerzono jej zastosowanie na kolejne modele.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Eksperci Budujesz-Kupujesz.pl

Eksperci budowlani

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »