| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Proekologiczna Mazda

Proekologiczna Mazda


Mazda zaangażowała się w program rozwoju technologii pod hasłem „Odpowiedzialny Zoom-Zoom” i wspiera ekologiczne rozwiązania w procesie produkcji i dystrybucji pojazdów.

Program ten zawiera zbiór wytycznych w zakresie rozwoju technologii pozwalających na zmniejszenie emisji dwutlenku węgla do atmosfery, obejmuje on także działania, które mają na celu podniesienie poziomu bezpieczeństwa i komfortu jazdy.

Jednym z kluczowych rozwiązań projektu „Odpowiedzialny Zoom-Zoom” jest System Zarządzania Środowiskowego (EMS – Environmental Management System), który obejmuje całą długość łańcucha dostaw. System EMS opracowano w oparciu o normy takie jak ISO 14001. Wszystkie fabryki Mazdy w Japonii, Stanach Zjednoczonych, Chinach i Tajlandii uzyskały certyfikat ISO 14001. W ramach tego standardu zakończył się również proces certyfikacji trzynastu firm produkcyjnych należących do Mazda Group, działających w Japonii i poza jej granicami.

Zobacz również: Toyota Etios – tani sedan po japońsku

Przykładem proekologicznych działań Mazdy może być opracowany w 2002 roku system lakierowania trójwarstwowego na mokro, który został następnie wdrożony przez lakiernie Mazdy w Japonii, Tajlandii oraz Chinach.

System ten umożliwia bezpośrednie nałożenie na siebie warstw podkładu, lakieru barwnego oraz lakieru przezroczystego bez konieczności oczekiwania na zaschnięcie każdej warstwy. Dzięki temu obniżono emisje CO2 o 15% w stosunku do poprzednio stosowanych metod lakierowania oraz ograniczenie o 45% emisji lotnych związków organicznych.

Zobacz również: Kia Sportage i Optima wyróżnione za design

Ciekawostką jest także to, że Mazda współpracuje z dostawcami oraz specjalistami w dziedzinie recyklingu. Efektem tej kooperacji jest technologia recyklingu „bumper-to-bumper” („zderzak w zderzak”) — metoda polega na wykorzystaniu przetworzonych zużytych zderzaków jako surowca, z którego produkowane są nowe zderzaki samochodowe. Technologię tę wykorzystano po raz pierwszy podczas seryjnej produkcji modelu RX-8 w 2005 roku, a następnie rozszerzono jej zastosowanie na kolejne modele.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Pysz

Doradca podatkowy nr 11335

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »