REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Opel Ampera - krótkie ładowanie i duży zasięg!

Opel Ampera II 2016
Opel Ampera II 2016
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Największym problemem aut elektrycznych jest ich niski zasięg. Nowa Ampera może jednak pokonać na jednym ładowaniu dystans ponad 500 km. Co równie istotne, w zaledwie 30 minut można naładować jej baterie na tyle mocno, by auto pokonało nawet 150 km.

Opel Ampera II generacji

Jakie są dwa główne powody, dla których elektryczna mobilność nie zyskała jeszcze masowej popularności wśród właścicieli samochodów osobowych? Największe obawy klientów budzi bez wątpienia niedostateczny zasięg samochodów elektrycznych. Firma Opel skutecznie rozwiała wszelkie obawy w tym zakresie, prezentując rewolucyjny model Ampera‑e na Salonie Motoryzacyjnym w Paryżu w ubiegłym miesiącu. Z zasięgiem ponad 500 kilometrów (zasięg na akumulatorach, pomiar w teście NEDC w kilometrach: >500, dane wstępne) gwiazda paryskiej wystawy przewyższa swojego bezpośredniego rywala w segmencie o co najmniej 100 kilometrów. Druga podstawowa kwestia to dostępność stacji ładowania samochodów elektrycznych.

REKLAMA

Zobacz też: Pierwsza jazda: Opel Zafira po faceliftngu

Opel Ampera II 2016

Opel Ampera z napędem elektrycznym może pokonać dystans nawet 500 km.

Kamil Fraszkiewicz

Jak już informowano podczas Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu, 30‑minutowe ładowanie za pomocą szybkiej ładowarki stałoprądowej o mocy 50 kW pozwala na kontynuowanie podróży przez dalsze 150 kilometrów (wartość średnia, oparta na wstępnych wynikach testów NEDC). Podane wartości dotyczą akumulatora litowo-jonowego nowej generacji, zastosowanego w modelu Ampera‑e. Stanowiska szybkiego ładowania wciąż jeszcze nie są zbyt rozpowszechnione, ale zmiany pod tym względem można się spodziewać w nieodległej przyszłości. Niemieckie Federalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej poinformowało, że do końca przyszłego roku przy głównych trasach w całym kraju zainstalowanych zostanie 400 stanowisk szybkiego ładowania. Przedsięwzięcie będzie realizowane we współpracy z operatorem stacji obsługi podróżnych „Tank und Rast”.

Zobacz też: Wydajna ładowarka do samochodów elektrycznych – ładowanie baterii w 90 minut!

Ponadto niemiecki rząd przeznaczył 300 milionów EUR na rozbudowę niezbędnej infrastruktury w najbliższych latach. W ramach tego projektu do 2020 roku ma powstać 5 000 stanowisk szybkiego ładowania i 10 000 normalnych stanowisk ładowania. Urządzenia będą instalowane na stacjach benzynowych przy głównych drogach, na parkingach przy centrach handlowych i sportowych, na postojach samochodów udostępnianych na zasadzie współużytkowania (car-sharing) oraz przy dworcach kolejowych, portach lotniczych i centrach wystawienniczych. Szeroki dostęp do wygodnych stanowisk ładowania pomoże w popularyzacji takich samochodów jak przełomowy Opel Ampera‑e.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Opel Ampera II 2016

Zasięg elektrycznego Opla Ampery robi wrażenie!

Kamil Fraszkiewicz

Nowy elektryczny model pojawi się na europejskich drogach wiosną 2017 roku. W firmie Opel zdecydowano, że centrala przedsiębiorstwa również powinna dysponować najnowszą instalacją szybkiego ładowania. W Rüsselsheim zamontowano szybką ładowarkę stałoprądową o mocy 50 kW oraz ładowarkę do przyspieszonego ładowania prądem przemiennym o mocy 22 kW.

Zobacz też: Zasięg wodorowej Hondy Clarity Fuel Cell to prawie 600 km!

„Ampera‑e może przekonać do elektrycznej mobilności także tych klientów, którzy dotychczas nie rozważali zakupu samochodu elektrycznego z obawy o konieczność ciągłego doładowywania akumulatora” — powiedział dyrektor generalny firmy Opel, dr Karl-Thomas Neumann, podczas oficjalnego uruchomienia stanowisk ładowania. „Wielkim atutem Ampery‑e jest fakt, że dzięki imponującemu zasięgowi można ją użytkować nawet przez kilka dni bez podłączania do sieci na noc, na parkingu przed zakładem pracy ani na czas zakupów w centrum handlowym”. Pam Fletcher, główna inżynier ds. modelu Ampera‑e, dodała: „Mam przyjemność jeździć tym modelem już od kilku miesięcy. Z moich doświadczeń wynika, że większość ludzi będzie musiała ładować ten samochód nie częściej niż raz lub dwa razy w tygodniu”.

Opel Ampera II 2016

Opel Ampera II to auto o zupełnie zmienionej stylizacji nadwozia. Teraz to crossover, a nie sedan jak poprzednik.

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: VW Passat ładowany z gniazdka elektrycznego - wersja GTE!

Oprócz szybkiej ładowarki stałoprądowej do uzupełnienia zapasu energii w zespole akumulatorowym Ampery‑e o pojemności 60 kWh można użyć także opcjonalnej domowej stacji ładowania, montowanej na ścianie budynku. Według niemieckich przepisów taka ładowarka podłączona do domowej instalacji elektrycznej może mieć moc 4,6 kW. Amperę‑e można także ładować prądem przemiennym na publicznych stacjach ładowania w całej Europie. Z takich stacji mogą korzystać samochody wyposażone w pokładową ładowarkę jednofazową o mocy 3,6 lub 7,2 kW. Jednak przy zasięgu przekraczającym 500 kilometrów (wg NEDC; dane wstępne) właściciel być może nigdy nie będzie musiał ładować akumulatora od 0 do 100 procent, gdyż średni dzienny przebieg samochodu osobowego wynosi 60 kilometrów. Wśród licznych opcji ładowania Ampery‑e firma Opel przewidziała także możliwość pobierania energii ze standardowego domowego gniazdka elektrycznego z mocą 2,3 kW. Dzięki temu każdy posiadacz takiego samochodu będzie mógł zawsze wygodnie go naładować.

Opel Ampera II 2016

Opel Ampera II 2016

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Hybrydy w polskich flotach?

Ampera‑e ma jednak do zaoferowania znacznie więcej niż imponujący zasięg i stale rosnąca liczba opcji łatwego uzupełnienia zapasu energii. Model gwarantuje także dużą przyjemność z jazdy, odznaczając się dynamiką samochodu sportowego. Moc silnika elektrycznego odpowiada 150 kW/204 KM, co pozwala na dynamiczne ruszanie i sprawne włączanie się do ruchu na autostradzie — to dwa z głównych atutów Opla Ampery‑e. Ten kompaktowy samochód elektryczny przyspiesza od 0 do 50 km/h w ciągu zaledwie 3,2 sekundy. Dzięki przemyślanemu ulokowaniu akumulatora o pojemności 60 kWh w płycie podłogowej samochód oferuje przestronne wnętrze dla pięciu osób oraz bagażnik porównywalny z pięciodrzwiowym modelem klasy kompaktowej. Jak każdy model Opla, Ampera‑e jest znakomicie wyposażona w opcje łączności, takie jak system OnStar i interfejs umożliwiający podłączenie smartfona.

Zobacz też: Toyota zwiększyła sprzedaż hybryd w Polsce o 100 procent!

Informacja jest ważna na dzień publikacji. Szczegółowe informacje dotyczące wprowadzenia do oferty opisanych modeli w poszczególnych krajach będą ogłoszone w terminie późniejszym. Niektóre wersje, elementy wyposażenia lub usługi mogą być dostępne wyłącznie na wybranych rynkach lub za dodatkową opłatą.

[1] Wartość teoretyczna, obliczona na podstawie danych wstępnych: >500 km zasięgu na akumulatorach (pomiar wg NEDC).

[2] Szybka ładowarka stałoprądowa 50 kW.

Źródło: materiały prasowe Opel

Opel Ampera II 2016
Kamil Fraszkiewicz
Opel Ampera II 2016
Kamil Fraszkiewicz
Opel Ampera II 2016
Kamil Fraszkiewicz
Opel Ampera II 2016
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Młodzi nie chcą prawa jazdy. W 2023 r. dokumentów było o 30 proc. mniej, niż jeszcze kilka lat temu

    Dane z CEPiK nie pozostawiają złudzeń. W 2023 r. w Polsce zostało wydanych o 30 proc. mniej praw jazdy, niż w 2015 r. Jak ten trend może wpłynąć na producentów samochodów oraz rynek aut używanych?

    Auta w leasingu policja nie zabierze. Kierowca zapłaci jednak nawiązkę, a do tego poniesie koszty podatkowe

    Pijany kierowca zatrzymany w samochodzie leasingowanym auta nie straci. Mimo wszystko za swój czyn zapłaci i to podwójnie. Nawiązka dopiero otwiera listę jego strat. Kolejnym punktem jest utrata praw do odliczenia podatkowego.

    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    REKLAMA

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    REKLAMA

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    REKLAMA