| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Infiniti Q30 - konkurent BMW 1 i Audi A3

Infiniti Q30 - konkurent BMW 1 i Audi A3

Na rynku pojawił się Infiniti Q30 nowy kompakt klasy Premium. Będzie konkurował m.in. z BMW serii 1, Audi A3 czy Mercedesem klasy A. Czym chce przekonać do siebie klientów?

W zależności od wersji i specyfikacji, zawieszenie Q30 ma nastawy dostosowane do dwóch różnych typów zachowań dynamicznych. Przy podniesionym prześwicie, modele Q30 świetnie się sprawdzają w zmiennych warunkach niejednorodnej nawierzchni typowej dla środowiska miejskiego, a zestrojenie układu jezdnego minimalizuje wibracje i drgania wzbudzane przez nierówności ulic, w oczywisty sposób obniżając zmęczenie. Jednocześnie jednak komfortowe resorowanie przy wysokich prędkościach, w połączeniu z wysoce stabilnymi reakcjami na ruchy układu kierowniczego, zapewnia kierowcy poczucie pełnej kontroli nad samochodem w każdych warunkach.

Q30 Sport zaprojektowano tak, by dawał bardziej intuicyjne doznania, pełną kontrolę, choć wciąż zapewniał wysoki komfort jazdy na co dzień. Zawieszony o 15 mm niżej na nieco twardszych sprężynach i amortyzatorach niż pozostałe wersje Q30, wariant Q30 Sport prowadzi się w jeszcze bardziej zwarty sposób, jeszcze bardziej redukując wzdłużne i boczne wychyły karoserii. Sprężyny wersji Sport są o 7% twardsze niż w innych modelach Q30, dzięki czemu przy niższych prędkościach auto jeszcze precyzyjniej i jeszcze szybciej reaguje na polecenia kierowcy. Jednakże elastokinematykę sprężyn zestrojono tak, że przy wyższych prędkościach układ jezdny oferuje dokładnie taki sam poziom resorowania, jak w „konwencjonalnych” wariantach modelu, a więc równie wysoki poziom komfortu podróżowania.

Napęd

W modelach Q30 napędzanych przez 2,2-litrowy silnik turbodieslowski lub w wariancie Sport napędzanym silnikiem benzynowym 2.0 DIG, jako opcja dostępny jest nowy system 4x4, zdolny do przenoszenia nawet 50% siły napędowej na tylną oś dzięki elektrohydraulicznie sterowanemu sprzęgłu wielotarczowemu. Ten system napędu w pełni płynnie i zmiennie przenosi moment obrotowy, zapewniając maksymalizację stabilności napędowej i jeszcze bardziej podnosząc zaufanie kierowcy do samochodu oraz zwiększając poczucie pełni kontroli nad nim.

Układ kierowniczy

Elektronicznie sterowany system wspomagania układu kierowniczego ma nastawy pozwalające na płynne, liniowe reakcje oraz nieprzerwane poczucie pełnej kontroli, przy czym jego charakterystyka (zmienna siła wspomagania) w intuicyjny dla kierowcy sposób dostosowuje się do prędkości auta. Każda wersja Infiniti Q30 ma „szybki” układ kierowniczy o niewielkim przełożeniu (14,4:1), co odpowiada 2,5 obrotu kierownicy między skrajnymi wychyleniami przednich kół.

Zobacz też: Gama silników i polskie ceny nowego Volvo S90

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Niebieska Linia

Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »