| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Infiniti Q30 - konkurent BMW 1 i Audi A3

Infiniti Q30 - konkurent BMW 1 i Audi A3

Na rynku pojawił się Infiniti Q30 nowy kompakt klasy Premium. Będzie konkurował m.in. z BMW serii 1, Audi A3 czy Mercedesem klasy A. Czym chce przekonać do siebie klientów?

Infiniti Q30 - silniki

Każdy z silników stosowanych w modelu Q30 zaprojektowano tak, by reagował na ruchy pedału gazu tyleż płynnie, co żywiołowo, a inżynierowie-silnikowcy Infiniti sprawili, że użytkownicy Q30 odbierają zdolności auta do przyspieszania jako natychmiastowe oraz progresywne, i prowadząc samochód cieszą się pewnością reakcji i wrażeniem pełni kontroli. Aby to osiągnąć, w mechanizmie pedału przyspieszenia zastosowano amortyzator udarowy, dzięki któremu silnik reaguje na ruch pedału gazu bez najmniejszego opóźnienia.

Zobacz też: Lexus LC500 - luksusowe coupe

Wrażenie niekończącej się mocy przy każdej prędkości obrotowej sprawia, że kierowca może zaufać możliwościom Q30 podczas bezpiecznego wyprzedzania i włączania się do ruchu autostradowego, przy wysokich prędkościach. Poszerzając zakres, w jakim dostępne są moc i moment obrotowy, inżynierowie Infiniti sprawili, że samochód w każdych okolicznościach oddaje do dyspozycji swego kierowcy odpowiednie osiągi.

Czterocylindrowe jednostki napędowe – wysokoprężne i benzynowe – dostępne w Infiniti Q30 spełniają zróżnicowane wymagania klientów na całym świecie. Każda w szerokim zakresie obrotów zapewnia dostępność mocy i momentu obrotowego dla możliwości liniowego, dynamicznego przyspieszania w każdych okolicznościach. Tak nieograniczony dostęp do wszystkich osiągów silnika jest najbardziej odczuwalny w niskim zakresie obrotów, w którym większość kierowców na co dzień użytkuje swe auta.

W modelach specyfikacji Base, Premium i Premium Tech dostępne są silniki benzynowy 1.6 i dwa turbodiesle (1.5 i 2.2).

Silniki benzynowe - motor 1,6 l w dwóch wersach mocy

Niezwykle wydajny, wysokoobrotowy silnik benzynowy 1.6, którego konstrukcyjną doskonałość dopełnia system zmiennych faz rozrządu CAMTRONIC, występuje w dwóch wersjach mocy i momentu obrotowego. 122-konna, rozwijająca moment obrotowy 200 Nm, rozpędza Q30 do 100 km/h w 9,4 s, zużywając średnio 5,7 l/100 km (emisja CO2: 133 g/km). Są to dane liczone dla skrzyni manualnej (jedynej dostępnej), na kołach o średnicy 17 cali. Jego mocniejsza, 156-konna wersja rozwija 250 Nm i w połączeniu z siedmiostopniową, automatyczną skrzynią dwusprzęgłową rozpędza auto do 100 km/h w 8,9 s.

Silniki Diesla: jednostka 1,5 l oraz 2,2 l

1,5-litrowy silnik rozwija moc 109 KM i 260 Nm momentu obrotowego, co pozwala rozpędzić auto do 100 km/h w 12,0 s ze skrzynią manualną lub 11,9 z automatyczną dwusprzęgłową DCT. Jest to najbardziej ekonomiczna jednostka napędowa w gamie Q30, zapewniająca bardzo niskie koszty użytkowania. Przekonstruowany dla potrzeb Infiniti oraz wymagań segmentu premium, silnik ten emituje zaledwie 103 g CO2 na 1 km, przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 3,9 l/100 km (na 17-calowych kołach).

Zobacz też: Audi A4 Allroad - alternatywa dla SUV-ów?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Radosław Zarzeczny

PR & Account Executive

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »