| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Nowe BMW X1 z przednim napędem

Nowe BMW X1 z przednim napędem

Nowe BMW X1 nie posiada już typowego dla BMW napędu tylnej osi. Producent zrezygnował z tego drogiego, acz prestiżowego rozwiązania i zdecydował się na tańszy, przednionapędowy wariant z możliwością rozszerzenia go o dołączany napęd tylnej osi.

Wszystkie silniki montowane są z przodu, poprzecznie, przenoszenie napędu odbywa się natomiast za pośrednictwem najnowszych rozwiązań w dziedzinie inteligentnego rozdziału mocy pomiędzy cztery koła xDrive lub wyrafinowanej technologii zawieszeniowo-napędowej dla napędu na oś przednią. Nowo opracowanymi konstrukcjami są również skrzynie biegów – 6-stopniowa przekładnia manualna z systemem wyrównywania obrotów podczas redukcji biegów i 8-stopniowa automatyczna Steptronic (standard w modelach 20i, 25i, 20d i 25d, opcja dla 18d). Nowa wersja skrzyni automatycznej wyróżnia się jeszcze wyższą wydajnością (niższymi oporami wewnętrznymi) oraz większą płynnością i lepszą dynamiką zmian.

Dołączany napęd 4x4

Na napęd 4x4 xDrive składa się mechanizm różnicowy przedniej osi z przekładnią zdawczą, od której dwuczęściowy wał napędowy odbiera napęd do osi tylnej, oddzielonej od niego sprzęgłem wielotarczowym, sterowanym elektronicznie. W normalnych sytuacjach cały napęd przenoszony jest na oś przednią, ale w razie potrzeby inteligentna elektronika jest w stanie przenieść 100% momentu obrotowego na koła osi tylnej.

Nowe BMW X1 może pochwalić się idealnym rozkładem pomiędzy osiami równym 50:50. W połączeniu z nowym zawieszeniem ma gwarantować jeszcze lesze właściwości jezdne. Kolumny McPhersona z przodu i wielowahaczowa oś z tyłu wykonane zostały w ultralekkich technologiach, a tylna oś zyskała wyjątkowe cechy, takie jak rurowe stabilizatory czy wyrafinowane mocowanie amortyzatorów za pomocą wachliwych łożysk.

Multimedia i bezpieczeństwo

Na wyposażeniu nowego BMW X1 znaleźć się może cała paleta opcji z zakresu ConnectedDrive z najnowszej oferty BMW Group, w tym również najbardziej wyrafinowane systemy – jak Navigation Plus z wyświetlaczem przeziernym Head-Up Display. System obejmuje 8,8 calowej przekątnej wyświetlacz na środku deski rozdzielczej, którego doskonałym dopełnieniem jest system Driving Assistant Plus z ostrzeżeniem o niezamierzonym opuszczaniu pasa ruchu, o obecności innego pojazdu w martwym polu lusterek, o ograniczeniach prędkości, automatycznym sterowaniem światłami drogowymi, a także o ryzyku kolizji i ryzyku potrącenia pieszego z funkcją City Braking (autonomiczne hamowanie awaryjne w mieście)  – a także sprzężonym z nawigacją asystentem jazdy w korku, który przy prędkościach do 60 km/h przejmuje kontrolę nad odstępem wobec poprzednika i utrzymywaniem pasa ruchu.

Usługi ConnectedDrive natomiast – dostępne za pośrednictwem wbudowanej w samochodzie karty SIM – pozwalają wykorzystywać online wszystkie usługi z oferty BMW. Seryjnie w każdym egzemplarzu nowego BMW X1 jest system telefonu alarmowego oraz BMW Teleservices. A za pośrednictwem ConnectedDrive Store można doposażyć auto w aplikacje i usługi z gigantycznej oferty obejmującej rozrywkę, usługi Concierge i inne.

Źródło: materiały prasowe BMW

reklama

Źródło:

INFOR

Tagi

2015, bmw, X1

Zdjęcia

BMW X1 2015
BMW X1 2015

BMW X1 2015
BMW X1 2015

BMW X1 2015
BMW X1 2015

BMW X1 2015
BMW X1 2015

BMW X1 2015
BMW X1 2015

BMW X1 2015
BMW X1 2015

BMW X1 2015
BMW X1 2015

BMW X1 2015
BMW X1 2015

BMW X1 2015
BMW X1 2015

BMW X1 2015
BMW X1 2015

BMW X1 2015
BMW X1 2015

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Bobkiewicz

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »