| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Nowa Alfa Romeo Giulia: limuzyna z tylnym napędem

Nowa Alfa Romeo Giulia: limuzyna z tylnym napędem

W Arese, miejscowości położonej niedaleko Mediolanu, zadebiutowała nowa Alfa Romeo Giulia. Włoska limuzyna klasy średniej, wyposażona w tylny napęd i silniki o mocy sięgającej nawet 510 koni mechanicznych, może poważne zagrozić niemieckiej konkurencji. Tym bardziej, że topowa wersja Quadrifioglio ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy!

Drugi aspekt włoskiego stylu to prostota, za którą kryje się jeden z najbardziej złożonych w przemyśle, kreatywnych procesów: projektowanie samochodu. To właśnie styl ma za zadanie ukryć długą i złożoną pracę za prostą i naturalną linią, która ukazuje elegancję form oraz wyrafinowany włoski gust. To samo podejście przenika całą historię wzornictwa Alfy Romeo, które zawsze wyrażało się w czystych i wyrazistych liniach. Dlatego też nowa Alfa Romeo jest jednoznacznie identyfikowalna, a to dzięki kilku prostym cechom: linii wyżłobionej na bokach, która zaznacza drzwi i otacza klamki oraz - rzecz jasna - legendarnemu, charakterystycznemu trójkątnemu grillowi (Trilobo) na masce, być może najsławniejszym i najbardziej rozpoznawalnym logo w świecie motoryzacji.

Zobacz też: VW Golf Variant: Alltrack, GTD oraz wersja R już w cennikach

Wreszcie, włoski styl charakteryzuje się wysoką jakością powierzchni, co oznacza tworzenie bogatych i harmonijnych refleksów poprzez bryły. Końcowym rezultatem jest nowa Giulia o plastycznym kształcie, który przypomina dużego kota, uchwyconego tuż przed skokiem. Tę samą inspirację odnajdujemy we wewnętrzu samochodu, które jest czyste i proste i gdzie wszystko skoncentrowane jest wokół kierowcy, o czym świadczy chociażby zebranie wszystkich przycisków na małej kierownicy, zaprojektowanej tak, aby mogła dopasować się do każdego stylu jazdy. To jednak nie wszystko. Miejsce kierowcy zostało „skrojone" tak jak materiał, z ukośnym tunelem, delikatnie pofalowaną deską rozdzielczą oraz oprzyrządowaniem ukierunkowanym na kierowcę; zostało „odszyte" tak jak ubranie, z niesamowitą starannością i z użyciem wysokiej jakości materiałów: włókna węglowego, drewna i materiałów miłych dla oka i przyjemnych w dotyku.

Nowoczesne i innowacyjne silniki.

Innym elementem, który wyróżnia prawdziwą Alfę Romeo, są nowoczesne i innowacyjne silniki. Z tego powodu, dla topowej wersji Quadifoglio postanowiono stworzyć jednostkę napędową wyjątkową pod względem technologii i osiągów, która stanie się nowym punktem odniesienia marki.

Mowa tu o turbodoładowanym silniku benzynowym z 6 cylindrami, opracowanym przez techników Ferrari, który rozwija moc 510 KM i zapewnia budzące entuzjazm osiągi: między innymi przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,9 sekundy. Nawiasem mówiąc, pomimo fantastycznej wartości mocy i momentu obrotowego, nowa jednostka napędowa jest zaskakująco ekonomiczna, dzięki sterowanemu elektronicznie systemowi dezaktywacji cylindrów. Oczywiście, tak jak wszystkie pozostałe silniki najnowszej generacji, i te benzynowe, jak i te wysokoprężne, 6-cylindrowy silnik Giulii wykonany jest w całości z aluminium, aby zredukować całkowitą masę samochodu, szczególnie tę przenoszoną na oś przednią, generując charakterystyczny dla Alfy Romeo dźwięk.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Accace Poland

Accace wywodzi się z Europy Środkowo-Wschodniej. Naszymi założycielami są przedsiębiorcy, którzy podjęli się zaoferowania klientom usług najwyższej jakości, w rozsądnych cenach, wykonywanych przez wykwalifikowanych profesjonalistów. Przez lata Accace stał się jedną z najbardziej dynamicznych firm outsourcingowych i doradczych w regionie.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »