| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Nowy Volkswagen Transporter 2015

Nowy Volkswagen Transporter 2015

Nowa generacja Volkswagena Transportera nie jest zupełnie nową wersją, lecz gruntowanie zmodernizowanym w stosunku do poprzednika modelem. Nowe silniki, wygląd zewnętrzny i wnętrze oraz kilka wersji nadwoziowych mają zachęcić klientów do tego auta. Jakie nowości kryje VI generacja niemieckiego vana?

VW Transporter 2016: systemy asystujące kierowcy i systemy bezpieczeństwa

Opcjonalny w Transporterze i seryjny w Multivanie Business system Front Assist obserwujący otoczenie wokół auta pozwala, dzięki radarowi, rozpoznać kiedy samochód za bardzo zbliżył się do pojazdu jadącego z przodu oraz skrócić drogę hamowania. W razie niebezpieczeństwa Front Assist ostrzega kierowcę sygnałami – wizualnym i dźwiękowym, ponadto powoduje lekkie przyhamowanie auta.

Z kolei automatyczny system regulacji odstępu (ACC) przy pomocy czujnika mierzy odległość od poprzedzającego pojazdu i różnicę w prędkości samochodów. Kierowca sam wyznacza „czasowy odstęp” między autami oraz prędkość samochodu korzystając z przycisków na wielofunkcyjnej kierownicy. Czujnik stale monitoruje (w obrębie swojego zasięgu) przestrzeń przed samochodem. W autach z przekładnią DSG system ACC powoduje przyhamowanie auta, np. podczas jazdy w kolumnie albo w korku, doprowadzając także do całkowitego zatrzymania pojazdu. Zależnie od sytuacji, ACC – po upływie zaprogramowanego czasu – ponownie rozpędza auto.

Elementem systemów Front Assist oraz ACC jest funkcja City, czyli awaryjnego hamowania w mieście. Działa ona przy prędkościach do
30 km/h. Gdy kierowca przeoczy przeszkodę na drodze, system spowoduje automatyczne hamowanie i zmniejszenie siły uderzenia.
22% wypadków, w których obrażenia odnoszą ludzie to kolizje z kilkoma przeszkodami. Aby zmniejszyć ryzyko tego typu zdarzeń, Transportera wyposażono seryjnie w system automatycznego hamowania po kolizji.

VW Transporter 2016: wersje nadwoziowe – furgon, kombi, wersja z zabudową skrzyniową, Multivan i Caravelle

Powierzchnia ładunkowa Transportera furgona w wersji podstawowej wynosi 4,3 m2, a jego pojemność sięga 5,8 m3. W odmianie z dachem wyższym o 27,6 cm zwiększa się ona do 6,7 m3. Furgona można też zamówić z rozstawem osi zwiększonym o 40 cm – auto ma wtedy długość 5,29 m, a powierzchnia przedziału ładunkowego wynosi 5,0 m2. W wersji z dachem na standardowej wysokości daje to pojemność ładunkową 6,7 m3, a w furgonie z dachem podwyższonym – 7,8 m3. Istnieje także wersja auta z dachem podniesionym jeszcze wyżej – taki Transporter jest dostępny wyłącznie z większym rozstawem osi i ma przedział ładunkowy o pojemności 9,3 m3.

Tak jak furgona, również kombi można zamówić w różnych wersjach nadwoziowych. W pełni przeszklone auto, niezależnie od rodzaju wyposażenia, można wybrać w wersjach z różną liczbą foteli, aż do 9 włącznie. Zależnie od rozstawu osi maksymalną liczbę foteli można, stosownie do życzenia klienta, umieścić w trzech lub w czterech rzędach.

reklama

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Volkswagen Transporter 2016 nowy model
Volkswagen Transporter 2016 nowy model

Volkswagen Transporter 2016 nowy model
Volkswagen Transporter 2016 nowy model

Volkswagen Transporter 2016 nowy model
Volkswagen Transporter 2016 nowy model

Volkswagen Transporter 2016 nowy model
Volkswagen Transporter 2016 nowy model

Volkswagen Transporter 2016 nowy model
Volkswagen Transporter 2016 nowy model

Volkswagen Transporter 2016 nowy model
Volkswagen Transporter 2016 nowy model

Volkswagen Transporter 2016
Volkswagen Transporter 2016

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Bożena Radzikowska

Dyplomowany konsultant feng shui

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »