| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Kia Cee’d GT Line: sportowy charakter na co dzień

Kia Cee’d GT Line: sportowy charakter na co dzień

Nowe silniki, dwusprzęgłowa skrzynia biegów i dynamiczny wygląd - oto cechy nowej KII Cee'd GT Line. Specjalna wersja Cee'da ma przyciągnąć klientów lubiących dynamiczne auta, które można jednak z powodzeniem i bez wyrzeczeń wykorzystywać na co dzień.

Jako wytyczne o znaczeniu kluczowym dla procesu rozwojowego przyjęto szybkość reakcji silnika na zmiany otwarcia przepustnicy oraz wysoką efektywność spalania – jako elementy ekologicznej strategii Kia w dziedzinie downsizingu jednostek napędowych. Już w najbliższej przyszłości nowy silnik 1.0 T-GDI dostępny będzie dla szerszej gamy modeli Kia oferowanej na rynkach Europy.

Silnik 1.6 CRDi

Modernizacja nie ominęła znanego z gamy cee’da Diesla 1.6 CRDi. Moc jego wersji przeznaczonej dla GT Line wzrosła ze 128 do 133 KM a moment obrotowy z 265 do 285 Nm. Warto zauważyć, iż przy tak stosunkowo niewielkiej poprawie osiągów, pełen moment napędu dostępny jest obecnie od wyjątkowo niskiej prędkości obrotowej, umożliwiając bezpieczniejsze przyspieszenia w różnorodnych warunkach drogowych. Pomimo tego, wartość emisji CO2 uległa pewnemu spadkowi, czego potwierdzeniem będzie europejska homologacja pojazdu w II półroczu 2015.

Nowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów DCT

Nowa Kia cee’d GT Line to także debiut kolejnej innowacji Kia – nowej, siedmiostopniowej przekładni dwusprzęgłowej (DCT). Dostępna w modelach GT Line napędzanych 133-konnym silnikiem wysokoprężnym CRDi o pojemności 1,6 litra, skrzynia DCT zdolna jest do przenoszenia momentu napędowego nawet 300 Nm, a więc znacznie wyższego niż dotychczas stosowana 6-stopniowa przekładnia automatyczna z konwerterem momentu obrotowego, którą DCT zastępuje.

Podobnie jak nowy 1,0-litrowy silnik T-GDI, skrzynia DCT jest autorskim dziełem centrum R&D Kia w Namyang powstałym z myślą o zużyciu paliwa także podczas bardziej dynamicznej jazdy w trybie manualnym – oraz wyższej kultury pracy i komfortu prowadzenia w trybie automatycznym.

Zaletą wyboru nowej skrzyni DCT w GT Line jest szybsza zmiana przełożeń w stosunku do tradycyjnego automatu, a także niższe koszty eksploatacji pojazdu. Wstępne badania wskazują, iż DCT pozwoli także na znaczące obniżenie zużycia paliwa i emisji spalin w porównaniu ze „schodzącą” 6-stopniową przekładnią automatyczną.

Wśród założeń prac rozwojowych DCT znalazła się poprawa przyspieszenia (0-100 km/h) w granicach trzech do pięciu procent oraz ograniczenie zużycia paliwa o rząd 5 do 7 procent.

W następstwie aplikacji w samochodzie cee’d GT Line, nowa siedmiostopniowa skrzynia DCT dostępna będzie pod kątem zwiększonej oszczędności paliwowej i osiągów eksploatacyjnych także i dla innych pojazdów gamy modelowej Kia.

Kia cee’d GT Line dostępna w IV kwartale 2015

Kia cee’d GT Line dostępna będzie w europejskiej sieci sprzedaży Kia już od IV kwartału 2015 roku łącznie z unikalną na rynku 7-letnią/150.000-kilometrową gwarancją producenta.

Zaprojektowane i skonstruowane w Europie, samochody z rodziny Kia cee’d – w tym hatchback, kombi i pro_ceed będą wciąż wyjeżdżać ze słowackiego zakładu produkcyjnego Kia w Żylinie. Ze sprzedażą 75.960 szt. w roku 2014, Kia cee’d pozostaje jednym z najbardziej poszukiwanych modeli tej marki na rynkach Europy.

Źródło: materiały prasowe KIA

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

BSWW Legal & Tax

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »