| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Nowy Peugeot 308 GT - w sportowym stylu

Nowy Peugeot 308 GT - w sportowym stylu

Peugeot 308 GT to nowa, jeszcze lepiej jeżdżąca wersja popularnego kompaktu z Francji. Oprócz osiągów, poprawione zostały także właściwości jezdne auta, a dzięki kilku nowym gadżetom auto nabrało więcej indywidualnego charakteru.

Peugeot 308 GT: osiągi

Aby zapewnić maksymalną radość jazdy, model GT wykorzystuje specjalne nastawy zawieszenia oraz oferuje niezwykle wydajne silniki już obecnie spełniające rygorystyczne standardy Euro 6. Nasi konstruktorzy wykorzystali tu bogate doświadczenie marki, aby uzyskać znakomity stosunek mocy do masy wynoszący zaledwie 5,85 kg/km w wersji z silnikiem benzynowym, co zapewnia niezwykłe wrażenia podczas jazdy oraz kontrolę nad pojazdem.

Osiągi mówią same za siebie. Auto w wersji z silnikiem benzynowym potrzebuje zaledwie 7,5 sekundy, żeby rozpędzić się od 0 do 100 km/h.

Czterocylindrowy silnik 1.6 THP 205 z systemem Stop&Start jest wyposażony w sześciostopniową manualną skrzynię biegów, pozwalającą w pełni wykorzystać moment obrotowy 285Nm, dostępny w zakresie 1750-4500 obr/min. Doskonałym osiągom towarzyszy ograniczony poziom emisji CO2 oraz zużycia paliwa, zaczynający się od 130g/km i 5,6 l/100km.

Aby osiągnąć takie wyniki czterocylindrowy silnik o pojemności 1 598 cm3 jest wyposażony w następujące rozwiązania:

  • turbosprężarkę Twin-Scroll umożliwiającą osiągnięcie dużej mocy i natychmiastową reakcję przy niskich obrotach silnika.
  • bezpośredni wtrysk paliwa zapewniający optymalną wydajność spalania;
  • zmienny skok zaworu ssącego w połączeniu z systemem zmiennych faz rozrządu dla zaworów dolotowych i wydechowych (technologie VTi i VVT);
  • system Stop&Start ograniczający zużycie paliwa oraz emisję CO2, jak również poprawiający ogólny komfort jazdy w warunkach miejskich.

Co więcej, intensywna praca nad szczegółami umożliwiła zmniejszenie masy pojazdu o 7 kg. Wynik ten został osiągnięty poprzez ograniczenie grubości korpusu silnika oraz zmniejszenie do niezbędnego minimum wykorzystania osprzętu dzięki precyzyjnemu sterowaniu.

Peugeot 308 GT: zawieszenie

Zawieszenie typu MacPherson z przodu i odkształcalna belka z tyłu pojazdu mają specyficzne nastawy odpowiadające silnikom i dynamicznemu charakterowi pojazdu. Sportowe nastawy zawieszenia zapewniają doskonałą kontrolę pojazdu przy zachowaniu wysokiego komfortu.

W tym celu inżynierowie pracowali nad wszystkim parametrami dążąc do uzyskania precyzyjnej kontroli podczas pokonywania zakrętów, zapewniającej bezpieczeństwo jazdy, unikając przy tym niepożądanej nad- czy podsterowności.  Przednie i tylne zawieszenie jest utwardzone odpowiednio o  20 i10 %, aby osiągnąć reaktywność.

Sprawny układ hamulcowy zapewnia centralna jednostka Bosch 9CE rozdzielająca hamowanie pomiędzy cztery tarcze. Z przodu tarcze hamulcowe o średnicy 330 mm i szerokości 30 mm utrzymuje pływający zacisk z tłokami 60 mm.  Z tyłu tarcze mają średnicę 268 mm w modelu 308 GT i 290 mm w modelu 308 GT SW.

reklama

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Peugeot 308 GT SW
Peugeot 308 GT SW

Peugeot 308 GT SW
Peugeot 308 GT SW

Peugeot 308 GT SW
Peugeot 308 GT SW

Peugeot 308 GT SW
Peugeot 308 GT SW

Peugeot 308 GT SW
Peugeot 308 GT SW

Peugeot 308 GT SW
Peugeot 308 GT SW

Peugeot 308 GT SW
Peugeot 308 GT SW

Peugeot 308 GT SW
Peugeot 308 GT SW

Peugeot 308 GT SW
Peugeot 308 GT SW

Peugeot 308 GT SW
Peugeot 308 GT SW

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Mateusz Łątkowski

Adwokat kościelny, Aplikant adwokacki

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »