| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Oficjalny debiut Audi A3 Sportback e-tron w Polsce

Oficjalny debiut Audi A3 Sportback e-tron w Polsce

Polska premiera Audi A3 Sportback e-tron odbyła się klubie Pin-Up Studio w Warszawie. Czym chce przekonać do siebie pierwsza hybryda plug-in Audi?

Debiut Audi A3 Sportback e-tron

9 grudnia 2014 roku w Pin-Up Studio w Warszawie miała miejsce oficjalna premiera nowego Audi A3 Sportback e-tron. Auto, będące pierwszą hybrydą typu plug-in dostępną w ofercie producenta z Ingolstadt ma zużywać zaledwie 1,5 litra paliwa na 100 km, a przy tym przyspieszać 0-100 km/h w zaledwie 7,6 sekundy.  Czy argumenty te wystarczą aby klient zostawił w salonie przynajmniej 172 870 zł za podstawową wersję?

Audi A3 Sportback e-tron: wygląd

Nadwozie Audi A3 Sportback w wersji e-tron tylko nieznacznie różni się od modeli z konwencjonalnym napędem. W oczy rzucają się przede wszystkim potężniejsze progi, inaczej zaprojektowane zderzaki, zakryty tłumik, chromowane użebrowanie grilla oraz dyskretne loga e-tron. Nowość stanowi także ruchomy przedni logotyp Audi, pod którym kryje się gniazdo ładowania baterii.

Audi A3 Sportback e-tron: napęd hybrydowy

Najważniejszym elementem Audi A3 Sportback jest jego układ napędowy. Opiera się on na silniku benzynowym 1.4 TFSI o mocy 150 KM oraz 75-kilowatowym motorze elektrycznym. Obie jednostki napędowe uzupełniają się wzajemnie podnosząc wydajność całego układu. Silnik elektryczny generuje potężny, 330-niutonometrowy moment obrotowy od startu aż do 2000 obr./min natomiast motor benzynowe dokłada swoje 250 Nm od 1750 do 4000 obr./min. W rezultacie auto bardzo dobrze przyspiesza (0-100 km/h w 7,6 s), jest szybkie (222 km/h) a przy tym bardzo oszczędne (teoretycznie spalanie wg producenta to 1,5 l benzyny na 100 km).

Audi A3 Sportback e-tron: zasięg

Audi A3 Sportback e-tron w zależności od wybranego trybu jazdy może poruszać się przy wykorzystaniu wyłącznie silnika benzynowego, elektrycznego lub w trybie hybrydowym (elektryczno-spalinowym). W trybie elektrycznym może rozpędzić nawet do 130 km/h i pokonać dystans do 50 km.  Gdy baterie rozładują się auto przełączy się w tryb spalinowy dzięki czemu będzie mógł przejechać kolejne 890 km. Łącznie aż 940 km.

Audi A3 Sportback e-tron: bateria

Energia elektryczna kumulowana jest w bateriach litowo-jonowych, umieszczonych pod tylną kanapą. Akumulator wysokiego napięcia ma pojemność 8,8 kWh. Składa się z ośmiu modułów o łącznej liczbie 96 ogniw. Producent udziela na baterie 8-letniej gwarancji ograniczonej dodatkowo przebiegiem 160 000 km (w zależności od tego co nastąpi pierwsze).

W prezentacji nowego modelu wzięli udział przedstawiciele salonu samochodowego Audi Połczyńska, który jako pierwszy oferować będzie najnowsze Audi A3 Sportback e-tron (także do jazd testowych).  Firma wiąże z nowym modelem duże nadzieje i liczy, że Polacy przekonają się do najnowszej hybrydy z Ingolstadt. O tym co potrafi nowy model przekonamy się po pierwszych jego redakcyjnych testach.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Audi A3 Sportback e-tron
Audi A3 Sportback e-tron

Audi A3 Sportback e-tron wnętrze
Audi A3 Sportback e-tron wnętrze

Audi A3 Sportback e-tron komputer
Audi A3 Sportback e-tron komputer

Audi A3 Sportback e-tron
Audi A3 Sportback e-tron

Audi A3 Sportback e-tron
Audi A3 Sportback e-tron

Podatki 2017 cz. 2 - PIT, CIT, ryczałt 2017 (książka)29.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Salomon Finance

doradztwo kredytowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »