| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Fiat Panda Cross: do jazdy w terenie

Fiat Panda Cross: do jazdy w terenie

Fiat Panda w wersji terenowej wchodzi do sprzedaży. Czym różni się od pozostałych wersji tego modelu?

Fiat Panda Cross: nadwozie

Przód samochodu charakteryzuje się całkiem nowym wyglądem, dzięki nowemu zderzakowi, który  wyróżnia pokaźna płyta podwozia w kolorze srebrnym „ultrashine" służąca do zabezpieczania elementów mechanicznych, z charakterystycznymi otworami, które nawiązują do „kwadratokółek" (ang. "squircle") Pandy. Solidność oraz off-roadowy charakter podkreślone są przez haki holownicze w czerwonym, błyszczącym kolorze, które są natychmiast rozpoznawalne. Całkowicie nowe są też lampy zespolone, dzięki reflektorom oraz nowym światłom przeciwmgłowym wbudowanym w okolicach grilla oraz światłom do jazdy dziennej DRL z technologią LED, wbudowanym w płytę podwozia.

Zobacz też: Indywidualne tablice w Fiacie 500!

Również tył tego samochodu jest bardzo wyrazisty i obejmuje nowy zderzak z płytą osłonową nawiązujący swoim kształtem i wykończeniem do przedniej płyty podwozia, nowe, polerowane obramowanie zestawu lamp tylnych oraz chromowaną końcówkę wydechu.

Fiat Panda Cross: wnętrze

Siedzenia wykonane są z naturalnej tkaniny o „technicznym wzorze", a ich boki wykończone brązową eko-skórą - identycznie, jak panele drzwiowe. Siedzenia przednie zdobi logo Cross z metalizowanego poliuretanu.
Deskę rozdzielczą wykonano w nowym, miedzianym kolorze, a na jej tle wyróżnia się nowe, srebrne wykończenie „ultrashine" zestawu wskaźników. W tej samej barwie wykończono konsolę centralną, w której znajduje się selektor do jazdy off-road „Terrain Control"'. Całości dopełnia obszyta skórą kierownica z przyciskami sterowania audio oraz skórzana gałka dźwigni zmiany biegów. Bagażnik ma pojemność 225 litrów.

Fiat Panda Cross: napęd 4x4

Nowa Panda Cross wyposażona jest w układ napędowy 4x4 „Torque-on-Demand" z dwoma mechanizmami różnicowymi oraz elektronicznie sterowanym sprzęgłem.

Jest to system napędu na cztery koła pozostający pod kontrolą modułu elektronicznego, który na podstawie analizy sygnałów docierających z samochodu kieruje rozdziałem mocy na oś przednią i tylną, odpowiednio do warunków przyczepności podłoża. Zaletą tego systemu jest pełna automatyka działania bez konieczności obsługi ze strony kierowcy.

Panda Cross wyposażona jest w standardzie w system elektronicznej stabilizacji jazdy ESC wraz z funkcją ELD, czyli elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego, która wspomaga ruszanie i jazdę na podłożu o niskiej przyczepności (śnieg, lód, błoto... itp.).

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Anna Maziarz

Adwokat w UK (solicitor)

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »