| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Audi A3 Cabriolet - czwarta wersja nadwoziowa

Audi A3 Cabriolet - czwarta wersja nadwoziowa

Ledwo opadły pierwsze emocje po wprowadzeniu przez Audi modelu A3 Limousine, a niemiecki koncern już przedstawia kolejny wariant nadwozia tego modelu - Cabriolet. Oto najważniejsze dane na temat Audi A4 Cabriolet!

Zobacz też: Audi Sport Quattro - szybki i bardzo oszczędny

Klienci mogą wybrać jedną spośród trzech linii wyposażeniowych: Attraction, Ambition i Ambiente. Wnętrze pojazdu wyposażonego w pakiet sportowy S line utrzymane jest w całości w czerni. Klienci mogą także wybrać rodzaj obić: obicia materiałowe, obicie skórzane oraz kombinację tkanina Alcantara/skóra. Linia wzornicza Audi design selection, w której dostępny jest kolor brązowy Lasso, ma szczególnie ekskluzywny charakter.

Audi A3 Cabriolet: systemy bezpieczeństwa

Paleta rozwiązań dostępnych opcjonalnie obejmuje tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control, asystenta zmiany pasa ruchu side assist, aktywnego asystenta toru jazdy Audi active lane assist oraz funkcjonujące w oparciu o kamerę funkcje: rozpoznawania znaków drogowych, asystenta parkowania z selektywnym wskazywaniem i system bezpieczeństwa Audi pre sense, dostępny w różnych wersjach.

Audi A3 Cabriolet: napęd

Swój sportowy charakter Audi A3 Cabriolet zawdzięcza w dużym stopniu trzem nowo zaprojektowanym silnikom, które będą dostępne już od dnia jego debiutu. Dwa silniki benzynowe TFSI z pojemności 1,4 i 1,8 litra generują odpowiednio 103 kW (140 KM) i 132 kW (180 KM). Jednostka 2.0 TDI ma moc 110 kW (150 KM). W przyszłości pojawią się kolejne wersje silnikowe – poczynając od 1.6 TDI o mocy 81 kW (110 KM), a kończąc na 2.0 TFSI o mocy 221 kW (300 KM), która będzie dostępna w Audi S3 Cabriolet. We wszystkich jednostkach napędowych nowego Audi A3 Cabriolet zastosowano wtrysk bezpośredni, turbodoładowanie i system start-stop.

Zobacz też: Nowy Opel Insignia OPC - poprawiony wygląd i prowadzenie

Również układ przeniesienia napędu Audi A3 Cabriolet to przykład najnowocześniejszego rozwiązania. Wersja z silnikiem 1.8 TFSI będzie początkowo dostępna z siedmiostopniową przekładnią automatyczną S tronic. W połączeniu z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select ma funkcję wolnego biegu, pozwalającą zaoszczędzić paliwo. Wersja z silnikiem 1.4 TFSI oraz z silnikiem 2.0 TDI sprzedawana jest z sześciobiegową skrzynią manualną. Napęd na cztery koła quattro – kolejna nowość i unikalna cecha kompaktowego kabrioletu – dostępny będzie już wkrótce.

Audi A3 Cabriolet: podwozie

Sportowe manewrowanie, wysokie bezpieczeństwo jazdy i nieograniczony komfort – w podwoziu nowego Audi A3 Cabriolet zastosowano wiele złożonych rozwiązań. Elementy zawieszenia McPhersona osi przedniej wykonano częściowo z aluminium. Czterowahaczowe zawieszenie osi tylnej pochłania siły wzdłużne i poprzeczne niezależnie od siebie. Wspomaganie układu kierowniczego posiada efektywny napęd elektromechaniczny.

Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC ma elektroniczną blokadę. Sprawia ona, że pokonywanie szybkich zakrętów przebiega jeszcze płynniej i bezpieczniej. Hamulce są duże i niezawodne. Rozmiar kół sięga od 16 do 19 cali, a opon – aż po wymiary 235/35. Sportowe podwozie dostępne jest w dwóch wersjach, tradycyjne podwozie sportowe obniżono o 15 mm,  podwozie sportowe S line o 25 mm.

Źródło: materiały prasowe Audi

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Michał Wójtowicz

Ekspert Kredytowy Salomon Finance

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »