| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Silnik 0.9 TwinAir zasilany metanem CNG!

Silnik 0.9 TwinAir zasilany metanem CNG!

Fiat rozszerza paletę swoich silników o bardzo ekologiczną jednostkę napędową zasilaną metanem. Motor ten to znany i ceniony przedstawiciel rodziny TwinAir czyli 0.9 TwinAir Turbo.

Nie wszyscy wiedzą, że jednostka napędowa 0.9 TwinAir produkowana przez Fiata, wyróżniona w 2011 roku tytułem  „International Engine of the Year” doczekała się wersji zasilanej metanem (CNG). Również ta ekologiczna odmiana tego silnika otrzymała prestiżową nagrodę – „Best Green Engine of the Year 2013”. Warto zatem sprawdzić czym pokrótce charakteryzuje się nowy motor, produkowany w fabryce w Bielsku-Białej.

Dane techniczne 0.9 TwinAir bi-fuel CNG

Silnik 0.9 TwinAir Turbo bi-fuel  ma moc 80 KM (zamiast 85 KM), którą osiąga przy 5500 obr./min, oraz moment obrotowy równy 140 Nm dostępny przy 2500 obr./min (zamiast 145 Nm przy 2000 obr./min). Fiat Panda wyposażony w ten motor spala średnio 3,1 kg metanu na 100 km emitując przy tym zaledwie 86 g/km CO2.

Zmiany konstrukcyjne w 0.9 TwinAir bi-fuel CNG

W stosunku do wersji benzynowej, TwinAir bi-fuel dysponuje specjalnymi elementami przeznaczonymi do układu zasilania, wśród których znajdują się: kolektor ssący, wtryskiwacze, elektroniczny system sterowania silnikiem i gniazda zaworowe o specjalnej geometrii, wykonane z materiału o niskim zużyciu. Fiat wyposażył swoje „dziecko” oczywiście także w jego rewolucyjny system MultiAir sterujący pracą zaworów ssących w sposób dynamiczny oraz turbosprężarkę.

Modele z silnikiem 0.9 TwinAir bi-fuel

Aktualnie nowy 0.9 TwinAir Turbo Natural Power (bi-fuel) o mocy 80 KM dostępny jest w modelach Fiat Panda i 500L Natural Power oraz w Lancia Ypsilon EcoChic.

Źródło: materiały prasowe Fiat

reklama

Polecamy artykuły

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Silnik 0.9 TwinAir bi-fuel może być zasilany zarówno benzyną jak i metanem. Jego niskie spalanie i mała emisja CO2 pozwalają traktować go jako godnego rywala hybrydowych motorów.
Silnik 0.9 TwinAir bi-fuel może być zasilany zarówno benzyną jak i metanem. Jego niskie spalanie i mała emisja CO2 pozwalają traktować go jako godnego rywala hybrydowych motorów.

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

IMPEL Business Solutions Sp. z o.o.

Obsługa księgowa, doradztwo podatkowe, kadry i płace

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK