| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Silnik 0.9 TwinAir zasilany metanem CNG!

Silnik 0.9 TwinAir zasilany metanem CNG!

Fiat rozszerza paletę swoich silników o bardzo ekologiczną jednostkę napędową zasilaną metanem. Motor ten to znany i ceniony przedstawiciel rodziny TwinAir czyli 0.9 TwinAir Turbo.

Nie wszyscy wiedzą, że jednostka napędowa 0.9 TwinAir produkowana przez Fiata, wyróżniona w 2011 roku tytułem  „International Engine of the Year” doczekała się wersji zasilanej metanem (CNG). Również ta ekologiczna odmiana tego silnika otrzymała prestiżową nagrodę – „Best Green Engine of the Year 2013”. Warto zatem sprawdzić czym pokrótce charakteryzuje się nowy motor, produkowany w fabryce w Bielsku-Białej.

Dane techniczne 0.9 TwinAir bi-fuel CNG

Silnik 0.9 TwinAir Turbo bi-fuel  ma moc 80 KM (zamiast 85 KM), którą osiąga przy 5500 obr./min, oraz moment obrotowy równy 140 Nm dostępny przy 2500 obr./min (zamiast 145 Nm przy 2000 obr./min). Fiat Panda wyposażony w ten motor spala średnio 3,1 kg metanu na 100 km emitując przy tym zaledwie 86 g/km CO2.

Zmiany konstrukcyjne w 0.9 TwinAir bi-fuel CNG

W stosunku do wersji benzynowej, TwinAir bi-fuel dysponuje specjalnymi elementami przeznaczonymi do układu zasilania, wśród których znajdują się: kolektor ssący, wtryskiwacze, elektroniczny system sterowania silnikiem i gniazda zaworowe o specjalnej geometrii, wykonane z materiału o niskim zużyciu. Fiat wyposażył swoje „dziecko” oczywiście także w jego rewolucyjny system MultiAir sterujący pracą zaworów ssących w sposób dynamiczny oraz turbosprężarkę.

Modele z silnikiem 0.9 TwinAir bi-fuel

Aktualnie nowy 0.9 TwinAir Turbo Natural Power (bi-fuel) o mocy 80 KM dostępny jest w modelach Fiat Panda i 500L Natural Power oraz w Lancia Ypsilon EcoChic.

Źródło: materiały prasowe Fiat

reklama

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Silnik 0.9 TwinAir bi-fuel może być zasilany zarówno benzyną jak i metanem. Jego niskie spalanie i mała emisja CO2 pozwalają traktować go jako godnego rywala hybrydowych motorów.
Silnik 0.9 TwinAir bi-fuel może być zasilany zarówno benzyną jak i metanem. Jego niskie spalanie i mała emisja CO2 pozwalają traktować go jako godnego rywala hybrydowych motorów.

Podatki 2017 cz. 2 - PIT, CIT, ryczałt 2017 (książka)29.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Fundusz Narodów Zjednoczonych na Rzecz Dzieci UNICEF

United Nations Children’s Fund

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »