| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Nowa Toyota RAV4

Nowa Toyota RAV4

Jednym z pierwszych rynków, na których debiutuje najnowsza Toyota RAV4 jest rynek polski. Producent tłumaczy to dużą popularnością, jaką model cieszy się wśród polskich nabywców. Co się zmieniło w najnowszej generacji Toyoty RAV4?

Najnowsza Toyota RAV4 - nadwozie

Nadwozie nowej Toyoty RAV4 zostało zaprojektowane w stylu nawiązującym do najnowszych modeli Toyoty (Yaris, Auris i Avensis). Spoglądając na RAV4 z przodu widać charakterystyczne, wąskie reflektory. Producent przeprojektował słupki mając na uwadze poprawienie widoczności. Z tyłu przeprowadzono rewolucję. Pokrywa bagażnika jest otwierana do góry, a nie jak w poprzedniej generacji na bok. RAV4 może być wyposażona w elektryczny mechanizm unoszenia i zamykania klapy przedziału bagażowego. Rozstaw osi samochodu wzrósł o 10 cm w porównaniu do poprzednika, a całkowita długość pojazdu aż o 20 cm. Nowa RAV4 będzie także o 3 cm szersza oraz o 2,5 centymetra niższa niż dotychczas.

Zobacz też: Test: Toyota RAV4: weteran klasy SUV

Najnowsza Toyota RAV4 - wnętrze

Zamysłem projektantów było nadanie wnętrzu elegancji. Deska rozdzielcza otrzymała poziomą strukturę, bez klasycznej konsoli centralnej, co skutkuje optycznym powiększeniem przedziału pasażerskiego. Kierowca może siedzieć niżej niż dotychczas, mając do dyspozycji większy zakres regulacji fotela i kierownicy. Pojemność bagażnika nowej Toyoty RAV4 wzrosła do 547 litrów. Dodatkowe centymetry uzyskano dzięki zupełnie nowej płycie podłogowej.

Zobacz też: Test Toyota Hilux 3.0 D-4D: nie osiołek lecz Mustang

Najnowsza Toyota RAV4 - silniki

W Polsce, podobnie jak w całej Europie Zachodniej, nowa Toyota RAV4 będzie dostępna z trzema silnikami: 2-litrową jednostką benzynową o mocy 151 KM, 2-litrowym dieslem o mocy 124 KM, po raz pierwszy montowanym w tym modelu oraz 2.2-litrowym dieslem o mocy 150 KM. Wszystkie silniki standardowo będą współpracowały z 6-stopniową manualną skrzynią biegów. Do silnika benzynowego będzie można dodatkowo wybrać automatyczną skrzynię biegów typu CVT, a do mocniejszej jednostki wysokoprężnej, 6-stopniową skrzynię automatyczną. Wszystkie silniki zostały zoptymalizowane pod kątem zużycia paliwa i emisji CO2, dzięki czemu, w porównaniu do obecnej generacji, średnie zużycie paliwa nowej Toyoty RAV4, według informacji producenta spadnie o 12%.

Zobacz też: Test Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D: tylko spokojnie

Źródło: Materiały prasowe Toyota

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna ASiW

Obsługa prawna i wsparcie przedsiębiorców

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »