| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Niemiecki atleta

Niemiecki atleta

Opel Performance Center (OPC) przedstawia usportowioną wersję samochodu roku 2009. Najszybsza odmiana Insigni swoją premierę będzie miała 7 maja podczas Salonu Samochodowego w Barcelonie.

Insignia jest bez wątpienia przełomowym modelem dla niemieckiego producenta. Linia auta łączy w sobie elegancję i nowoczesność. Insignia OPC jest ukoronowaniem dziesięcioletniej działalności Opel Performance Center. Z zewnątrz auto wyróżniają zmienione zderzaki i dodatkowe wloty powietrza. Ponadto 19 calowe koła wyposażone w opony o rozmiarze 245/40.

Zobacz też: Podrasowany Hyundai Genenesis Coupe

Wariant OPC różni się od zwykłej wersji Sport obniżonym o 10 mm prześwitem. Poprawiono również przednie zawieszenie, które teraz posiada bardziej czuły, a zarazem mniej podatny na zakłócenia układ kierowniczy. Wszystko to składa się na lepsze i łatwiejsze prowadzenie pojazdu. Dostępny już w „cywilnej” Insigni adaptacyjny system zawieszenia, w wersji OPC został nieco zmieniony i wzbogacony o dodatkowy tryb pracy. Poza ustawieniem komfortowym i sportowym system posiada również tryb OPC, zapewniający optymalne dla tej wersji parametry. Najszybsza wersja niemieckiego średniaka seryjnie wyposażona jest w napęd na cztery koła z elektronicznie sterowanym tylnym dyfrem. Posiada do tego sportowe hamulce zaopatrzone w zaciski marki Brembo, wgryzające się w 355 mm przednie tarcze.

Zobacz też: Ford B-Max czyli Fiesta w wersji XL

Dynamiczny sportowy charakter karoserii jest odzwierciedlony w przedniej części kabiny kierowcy. OPC robi imponujące wrażenie od razu po otwarciu drzwi, od wyjątkowych foteli Recaro do płaskiej sportowej kierownicy i specyficznej dźwigni zmiany biegów. W OPC wyróżnia się również grafika przyrządów.

Najważniejsze jednak kryje się pod maską. Pracuje tam znany sześciocylindrowy benzynowy silnik o pojemności 2,8 litra, wyposażony w turbosprężarkę. Tym razem generuje moc 325 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Do tego sześciobiegowa manualna skrzynia. Efekt? Wskazówka prędkościomierza mija pierwszą setkę po sześciu sekundach, a jej podróż po skali kończy się na wartości 250 km/h. Wszystko to w akompaniamencie specjalnie opracowanego, rasowego brzmienia wydechu.

Zobacz też: Salon Samochodowy - Genewa 2011

Auto pomyślnie przeszło „testy sprawnościowe” na słynnym Nürburgringu. Opel pokłada w Insigni OPC duże nadzieje i liczy na równą walkę z najlepszymi. Biorąc pod uwagę dotychczasowy sukces auta, nie są to chyba nadzieje bezpodstawne.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Magda Judejko

Specjalista stosowania prawa w internecie i PM Project Manager

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »