| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Motorsport > Tor w Le Mans - najtrudniejsze zakręty

Tor w Le Mans - najtrudniejsze zakręty

24-godzinny wyścig w Le Mans to jedna z najsłynniejszych imprez motoryzacyjnych na świecie. Eksperci z Goodyear opisali najtrudniejsze sekcje tego obiektu.

Opinia Dunlop – Sebastien Montet, menedżer ds. projektowania i rozwoju opon wyścigowych Dunlop Motorsport

Zakręty Porsche

„Zakręty Porsche narzucają oponom duże obciążenia boczne. Jedną z najważniejszych kwestii w specyfikacji opon na sezon 2014 było właśnie poprawienie bocznego zachowania naszego ogumienia. Osiągnęliśmy cel, co potwierdzają zwycięstwa w czterech pierwszych wyścigach (WEC i ELMS). Poprawa ogólnej przyczepności opon w sezonie 2014 da naszym partnerom pewność jazdy na granicy możliwości w zapierających dech w piersiach szybkich zakrętach.”

Zakręt Dunlop

„Poprawa przyczepności opon tylnych na sezon 2014, dzięki nowemu profilowi i konstrukcji, spowodowała również udoskonalenie parametrów opon przednich. Wzrosła siła hamowania oraz nośność boczna, które potrzebne są podczas pokonywania zakrętów Dunlop. Opony na sezon 2014 znakomicie sprawdzą się w tym łuku – pozwolą samochodom jadącym na oponach Dunlop szybko pokonać trudną szykanę i przejechać pod legendarnym mostem Dunlop.”

Zakręt Mulsanne

„O ile zakręty Porsche i Dunlop stanowią poważne obciążenie dla opon pod każdym względem, w zakręcie Mulsanne chodzi nade wszystko o obciążenia wzdłużne. Przód musi być bardzo mocny, by wytrzymać jeden z najtrudniejszych punktów hamowania. Następnie cała moc i obciążenie przenoszą się na tylne opony, które muszą zapewnić bardzo dobrą trakcję na prostej Indianapolis. Sprawdziliśmy już, że nasze nowe opony na sezon 2014 radzą sobie w tych warunkach, co potwierdziły wyniki rundy WEC na torze Spa. Pierwszy zakręt Spa jest dość podobny do tego odcinka i choć warunki hamowania nie są tak wymagające, to trakcja jest bardzo ważna, ponieważ za zakrętem znajduje się najszybszy odcinek toru.”

„Mieszanki przygotowane na sezon 2014 zostały zaprojektowane dla szerszego zakresu temperatur, a tegoroczne warunki pogodowe już pozwoliły je przetestować. Mieliśmy do czynienia z zimnym i twardym torem, takim jak Silverstone, na którym nowa twarda mieszanka sprawdziła się bardzo dobrze. Jeździliśmy też na torze Imola, gdzie w wysokich temperaturach doskonale radziła sobie nowo wprowadzona miękka mieszanka. Nasze opony na sezon 2014 nie mogą zapewnić kierowcom lepszej widoczności nocą, ale mogą dać większą przyczepność i pewniejsze prowadzenie, utrzymując przy tym lepszą odporność na zmiany temperatury toru.”

Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym z wiodących światowych producentów opon klasy high i ultra high performance, z imponującą historią sukcesów i rekordów w sportach motorowych. Bogate doświadczenie firmy w dziedzinie wyścigów opiera się na ciągłym rozwoju innowacyjnych technologii projektowania i produkcji opon do codziennej jazdy. W 2013 roku minęła 125. rocznica powstania marki i wynalezienia przez jej założyciela opony pneumatycznej.

Po ustanowieniu pierwszych rekordów prędkości, Dunlop zwyciężył po raz pierwszy w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 1924 r. i jest rekordzistą wśród producentów opon pod względem liczby sukcesów w tym wyścigu, mając na koncie 34 zwycięstwa. W 2013 r.  opony Dunlop wybrali mistrzowie klasy LMP2 w europejskiej serii Le Mans i Mistrzostw Świata FIA w jeździe na wytrzymałość, a także zwycięzcy
24-godzinnego wyścigu na Nurburgringu.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Atos

Międzynarodowy lider w branży usług informatycznych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »