| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Drogi > Postulaty drogowców dotyczące przyszłej budowy dróg w Polsce

Postulaty drogowców dotyczące przyszłej budowy dróg w Polsce

Drogowcy skierowali do rządu Białą Księgę, w której zamieścili postulaty dotyczące przyszłej budowy dróg. Apelują w nich m.in. o zwiększenie środków na utrzymanie dróg, zmiana procedur przetargowych, wyeliminowanie wykonawców bez zaplecza i zagwarantowanie minimalnego wynagrodzenia.

Biała Księga drogowców

"Stwierdziliśmy, że wszystkie problemy, które w drogownictwie były w latach poprzednich powodują pewną sytuację trudną dla rynku, niepewność działania firm, niepewność wykonywania inwestycji. Dlatego postanowiliśmy spotkać się w gronie wszystkich organizacji działających w drogownictwie i porozmawiać na temat naszych problemów" - powiedział na konferencji prasowej w środę Andrzej Wyszyński z Polskiego Stowarzyszenia Wykonawców Nawierzchni Asfaltowych.

"Z Białej Księgi przebija mocne zatroskanie o to, jak wygląda nasze drogownictwo, jak powinniśmy budować drogi, jakie technologie stosować, jakie rozwiązania" - podkreślił Wyszyński. Jego zdaniem część postulatów drogowców jest prosta do zrealizowania i może być szybko przeprowadzona, a część wymaga głębszych zmian np. w prawie.

Zobacz też: Dofinansowanie budowy dróg na Mazowszu w 2016 r.

Wymienił najważniejsze postulaty, m.in. zapewnienie finansowania drogownictwa w tym dróg samorządowych po 2020 r.; zwiększenie środków na utrzymanie dróg krajowych i samorządowych; weryfikacja Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.); dokończenie budowy podstawowej sieci drogowej, zasadnicza zmiana procedur przetargowych i warunków kontraktowych.

Ponadto są to: podwyższenie jakości w procesie tworzenia przepisów techniczno-budowlanych poprzez powołanie zespołu ekspertów, wyeliminowanie z realizacji zamówień publicznych wykonawców i pośredników bez własnego zaplecza kadrowego i sprzętowego, przywrócenie międzynarodowych procedur w realizacji inwestycji (FIDIC), zagwarantowanie minimalnego wynagrodzenia za pracę; uproszczenie procedur wydawania decyzji administracyjnych, a także reaktywowanie szkolnictwa dla drogownictwa.

Drogowcy apelują też m.in o wprowadzenie jednolitego systemu poboru opłat za korzystanie z dróg krajowych.

"Rzeczą, która nas szalenie niepokoi jest strona finansowa tego programu (budowy dróg), bo część inwestycyjna to jest 107 mld zł. Jak już oficjalnie podało Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa według szacunków program ten powinien mieć finansowanie ok. 200 mld zł. Dlatego zależy nam bardzo, żeby spojrzeć na to, jakie są realne możliwości: czy znalezienia środków, czy też pomyślenia o optymalizacji, czy racjonalizacji programu, wskazania priorytetów" - powiedziała Barbara Dzieciuchowicz z Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

Jak zaznaczyła, drogowcy zakładają, że unijna część finansowania programu to "pewne pieniądze", natomiast obawiają się o wkład krajowy.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Business Media Software Solutions

Firma zajmuje się zastosowaniem nowoczesnych technologii w procesie nauczania, komunikacji w biznesie i e-learningu.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »