| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Drogi > Inwestycje o znaczeniu strategicznym muszą mieć dostęp do dróg szybkiego ruchu

Inwestycje o znaczeniu strategicznym muszą mieć dostęp do dróg szybkiego ruchu

Według rządu inwestycje o znaczeniu strategicznym dla funkcjonowania kraju powinny mieć dostęp do dróg szybkiego ruchu. Zapis dotyczący tego pomysłu został zapisany w nowelizacji rozporządzenia w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych. Rząd skupił się w niej przede wszystkim na Zakłady azotowe w Policach i rafineria w Płocku oraz dotyczących ich dróg S6 i S10.

Ekspresówki i autostrady dla inwestycji o znaczeniu strategicznym

Zakłady azotowe w Policach i rafineria w Płocku będą miały lepszy dostęp do dróg szybkiego ruchu - to cel nowelizacji rozporządzenia w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych, którą we wtorek wydał rząd. Chodzi o mające powstać drogi S6 i S10.

"Przyjęliśmy (...) rozporządzenie Rady Ministrów, które zmieniło przede wszystkim zakres rozporządzenia o przebiegu dróg krajowych i autostrad. Mówię o zakresie (...) S6, która jest taka ważna dla tego regionu, czyli obwodnicy północno-zachodniej Szczecina" - mówiła we wtorek na konferencji prasowej w Szczecinie premier Ewa Kopacz.

Zadeklarowała, że znajdą się pieniądze na budowę tej obwodnicy. "Wiem, jak ważna z punktu widzenia aglomeracji szczecińskiej jest obwodnica północno-zachodnia. Dlatego zmieniamy przebieg drogi S6. Jest to niezbędny warunek, aby to zadanie mogło zaistnieć w budżecie krajowego programu drogowego. Podejmiemy wszelkie starania, aby ten projekt sfinansować i zrealizować" - dodała.

Zobacz też: Rozbudowa trasy do lotniska Katowice

Celem nowelizacji rozporządzenia jest również dostosowanie przepisów do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE dotyczącego rozwoju transeuropejskiej sieci transportowej (TEN-T). Rozporządzenie przesądza przebieg transeuropejskiego korytarza, jeśli chodzi o drogi ekspresowe: S7 i S6 w okolicach Trójmiasta, a także w przypadku S5 i S16, które mają przebiegać przez Warmię i Mazury w kierunku granicy wschodniej.

Do noweli rozporządzenia dopisano drogi krajowe S86 i S8 jako ekspresowe. Są to krótkie odcinki dróg krajowych, mające parametry dróg ekspresowych, ale nie były dotychczas uwzględnione w rozporządzeniu jako drogi ekspresowe.

W efekcie wprowadzonych zmian - jak podało we wtorek Centrum Informacyjne Rządu - długość autostrad wyniesie ok. 2000 km, a dróg ekspresowych ok. 5500 km. "Zmiany przyczynią się w znacznym stopniu do zminimalizowania zagrożeń w ruchu drogowym - szczególnie dotyczy to coraz większego natężenia ruchu tranzytowego samochodów ciężarowych, a zwłaszcza samochodów przewożących niebezpieczne ładunki" - zaznaczyło CIR.

Rząd wydał również nowelizację rozporządzenia w sprawie dróg krajowych, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Zmienia ono nazwę jednego z węzłów na autostradzie A1, gdzie pobierana jest opłata elektroniczna, z Czerniewice na Toruń Południowy. Chodzi o to, by nazwy węzłów były zbliżone do nazw większych miast, w pobliżu których leżą. Nowe przepisy mają obowiązywać od 23 października br.

Źródło: materiały prasowe PAP

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska SA

Dom Maklerski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »